Smilys123 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Fikk min idag. Har ikke noe veldig godt grunnlag for å gi vurdering av den, ettersom det er min første tlf med WM.. Men den virker sykt bra så langt. Skal fikle litt mer ikveld, kommer noen inntrykk om den etterhvert... Hvor har du kjøpt fra? Endret 11. desember 2007 av Smilys123 Lenke til kommentar
Bardårmer Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvor har du kjøpt fra? MPX - har hatt den i bestilling siden 4.november. De fikk den på lager igår (10.des). Kjøp kjøp! Lenke til kommentar
Smilys123 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvor har du kjøpt fra? MPX - har hatt den i bestilling siden 4.november. De fikk den på lager igår (10.des). Kjøp kjøp! Fristende. Skal bare selge N95 8gb først. Lenke til kommentar
simmy Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvem kjøpte du den av? Få en beskrivelse - foreløpig test og bilder..... Fikk telefonen i går 10desember. Har tidligere eid S620 og S710, så jeg var spent på å se forskjellene. Man merker med en gang at S730 er mer robust, og at "slidingen" mellom tastaturene går glattere og fortere. Endelig har HTC skjønt at man ikke trenger den gummi-lappen til å beskytte laderen, og beskyttelsen for minne-kortet ser ut til å sitte bedre enn på forgjengeren. (på de fleste 710`er faller begge 2 ut). I dag menyen er mye bedre på s730, jeg liker denne layouten veldig godt, litt unødvendig men samtidig kult at man kan legge inn og sjekke været, samt legge inn "favorittpersoner". Følger også med en del SW, den nye operatørkonfiguratoren var genial, hvor jeg bare valgte Oslo og Telenor, og etter en restart var jeg oppe og gikk på HSDPA. De har også endret litt på qwerty tastaturet, noe jeg merket da jeg ikke fant "punktum" med det første. QAZ er linet over hverandre, noe som jeg syns er bra. Det meste positive dog for min del, er prosessorhastigheten. Etter litt testing på scrolling på internett, åpning av vedlegg i mailer samt starte programmer og multitaske, fungerer mye bedre. Telefonen tar heller ikke votter og vinter å restarte. minuset med telefonen er at den er litt tyngre, samt at det irriterte meg grenseløst at de har fjernet muligheten for å bla nedover i hovedmenyen. Man er nødt til å trykke på MER for å komme til neste side, og TILBAKE for å komme til forrige side. Slik var det ikke på S710, men heller på gamle Qtek telefoner. Alt i alt en god telefon, som jeg personlig vil anbefale over S710, dog jeg vil ikke si at det er kritisk å bytte. Lenke til kommentar
torbjoas Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Takk! Hvor stor føles egentlig telefonen? Kan du sammenligne med størrelser på andre telefoner? Lenke til kommentar
mpsnor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Er det noen som har erfaring med Amentio? Er de alltid sist med å sende? Er det noen som har funnet den mye omtalte GPS'en i s730? Lenke til kommentar
simmy Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Takk! Hvor stor føles egentlig telefonen? Kan du sammenligne med størrelser på andre telefoner? Den er vel en 30g tyngre enn forjengeren. Men sånn på feeling og look`en syns jeg den virker tykkere enn S710. Sammenlignet med Qtek 8310 f.eks er S730 større både på høyde og bredde. Når man ser på S730 fra siden, ved siden av S710 så ser 730`en litt tykk ut i forhold. Telefonen er veldig behagelig å ha i hånden, jeg liker det materialet de har brukt her kontra S710. GPS har jeg ikke kikket etter, og det ligger heller ikke noen vedlagte programmer for dette på telefonen. Radio streaming via HSDPA fungerer glimrende forresten! Lenke til kommentar
mpsnor Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Så er den i hus - så langt konge......endelig en telefon som gjør at jeg slipper å knote med den forferdelig pc hver gang jeg skal noe Lenke til kommentar
mpsnor Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvordan forandrer jeg vær innstilllinger til for ex Kristiansand eller om den kan hente der jeg er. Kan jeg bruke sånn som yr.no? Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Noen som kan skrive ett innlegg med hvordan denne er i forhold til s710? Lenke til kommentar
simmy Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som kan skrive ett innlegg med hvordan denne er i forhold til s710? hvis du scroller opp har jeg skrevet et par poster om det, har for det meste sammenlignet med S710 da dette er den andre telefonen jeg har ved siden av s730 Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Skal ha meg ny mobil nuh. S730 virker som en super telefon! Men en ting plager meg, at den er nesten 2 cm tykk. Har selv ikke holdt den i hånda, men 2 cm tjukke telefoner virker litt avskrekkende. Så tykke telefoner er jo sjelden vare, selv blant smarttingene. Ser at det er skrevet at den ligger godt i hånda. Det virker lovende! Men hvordan er den med tanke på oppbevaring og slikt? Blir den en plagsom bul på låret? Er den en pest og en plage andre steder enn i sekken/veska/jakkelomma? Meget nysgjerrig på dette! Har tidligere hatt andre telefoner (riktignok en billig Siemens) der dekselet sprakk opp etter en uke med en litt trang bukse. 7390-en min, som var like tjukk, ble derimot ikke knust, selv i drainpipes (trange emobukser). Lenke til kommentar
Knut Johansen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Telefonen er forferdelig tungvindt å bruke til enkle ting, og ikke mulig å konfigurere som man vil; hvordan feks. bytte ut værmeldingstjenesten på "skrivebordet" med yr.no? Hvordan kan man slette innholdet i hurtigstat "0" og "1". Ikke mulig som beskrevet i dokumentasjonen. Denne telefonen er en liten pc, men mye mer tungvindt å arbeide med enn en pc. Kanskje man kan gjøre mye direkte i filsystemet? Har dessverre blitt påtvunget denne tlf gjennom jobben. Er du vant til Nokia eller SE og primært skal ha en TELEFON, så ligg unna! Dette er en tidstyv uten like. Lenke til kommentar
tOREEE Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Vær så snill hardware.no, test denne! Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Coolsmartphone.com har testet den og det er kun fine superlativer å lese der. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Telefonen er forferdelig tungvindt å bruke til enkle ting, og ikke mulig å konfigurere som man vil; hvordan feks. bytte ut værmeldingstjenesten på "skrivebordet" med yr.no? Hvordan kan man slette innholdet i hurtigstat "0" og "1". Ikke mulig som beskrevet i dokumentasjonen. Denne telefonen er en liten pc, men mye mer tungvindt å arbeide med enn en pc. Kanskje man kan gjøre mye direkte i filsystemet? Har dessverre blitt påtvunget denne tlf gjennom jobben. Er du vant til Nokia eller SE og primært skal ha en TELEFON, så ligg unna! Dette er en tidstyv uten like. Hehe. Overgang fra Nokia/SE til WM krev eit par dagar med tilvenning. Har sjelden banna så mykje over nåke som når eg fekk min HTC Mteor (WM5 som er litt verre enn WM6). Gi telefonen 2-4 dagar og så kan du sjå kor mykje du iriterer deg over om du bytter tilbake til Nokia/SE.... Antar du synkroniserer epost/kontaktar/kalender mot exchange si du har fått den frå jobben. Her er det klasseforskjell! Har du funne ut av anropsfunksjonen? Her er det berre å skriva navn (T9-style) eller tlfnr. Telefonen samenlignar begge deler uansett og det går lynraskt å finna rett person! Litt blanding av om kontaktar er lagra med fornavn eller etternavn først? Ingen problem, telefonen leitar i begge deler. Enkelte ting er verre, som at det er svært begrensa utvalg på værtenesten (dette går å fiksa, men krev litt innsats), vekkarklokkefunksjonen er elendig m.m. For min del er i alle fall fordelane større enn ulempene. Har bytta ut Mteoren med TyTN II som er konge om ein har plass i lomma! Lenke til kommentar
Scannerman Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Har hatt min i 4 dager nå. Men klarer ikke omstille meg fra SE til Windows Mobile. Blir rett og slett for "knotete" for meg.Mye trykking for relativt små operasjoner. Fordelen med denne telefonen er for min del er å bruke Skype, MSN og lese e-post på wlan fra godstolen. Som telefon ellers, er den som sagt knotete etter min mening. Så nå er K810'n tilbake i lomma, og S730 pakket ned i boksen sin for videre salg Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Noen her som har prøvd en WM6-telefon og sammenliknet med en S60-telefon? Er det virkelig enorm forskjell i brukervennlighet? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Noen her som har prøvd en WM6-telefon og sammenliknet med en S60-telefon? Er det virkelig enorm forskjell i brukervennlighet? Spørs jo hva man er vant med. Jeg personlig foretrekker Windows Mobile (har blant annet HTC S710 og TyTn II). Har prøvd Nokia E60 og 3650 over lengre tid. WM er jo satt opp mer som en vanlig datamaskin, mens S60 kan jo settes nesten opp etter ditt eget ønske hvis du har tid nok. Lenke til kommentar
pian Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Nå er den bestilt til meg på jobb. Så får vi se om jeg blir happy Har klådd på kollegenes og syntes det så veldig bra ut. Har qtek 9100 nå men den begynner jo å bli utdatert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå