Gå til innhold

Wap og internett?

Anbefalte innlegg

Sittet en god stund i telefonen med Telenor Mobil (deja vu...). Tegnet Djuice-abonnement i starten av denne måneden, og da skulle jeg så fint få gratis MMS, WAP og bruk av MSN første måneden. Så jeg sjekket mail, leste nyheter, surfet på Opera og chatta på Messenger som bare f.

For å gjøre historien kort; i dag tikket det inn en melding: "Din ringesaldo er kr. 0. Du vil ikke kunne sende/motta MMS før du lader konto, blablabla" (Les: masse pissprat. For de som har sett Rubenmann :p)

Iallefall, skjønte ikke hvordan det kunne ha seg, jeg visste jeg ikke hadde brukt mer enn kanskje 70, 80 kroner på andre ting enn det som skal være gratis. Sjekket forbruksoversikten, og da sta sto det visst at jeg hadde brukt over 100 kroner på WAP/Internett.

Ringte da altså kunde"servicen", og fikk vite at det kun var WAP som var gratis, altså ikke e-post-leseren eller Opera Mini. Og her er det jeg ikke helt skjønner. Det var heller ikke gratis hvis jeg gikk på nettsider som startet med www. Kun url'er som startet med wap. Jeg trudde det var det samme, og at det ikke burde være noen forskjell om de startet på www. eller wap. eller mobile., eller search. for den saks skyld. Noe som kan jo meg litt oppklaring her?

Hører med til historien at jeg fikk (eller får, tror ikke på det før jeg ser det) tilbake pengene. Glad det finnes noen forståelsesfulle kundebehandlere på Telenor :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var heller ikke gratis hvis jeg gikk på nettsider som startet med www. Kun url'er som startet med wap.

Datt litt ut her, selv har jeg vært innpå blant annet www.diskusjon.no og jeg har ikke blitt trukket for det.

8647169[/snapback]

Ja, skjønner ikke det selv. Men hu dama hevdet da iallefall det, at det kun var nettsider som startet med wap. som var gratis.. :hmm:

Lenke til kommentar
Det var heller ikke gratis hvis jeg gikk på nettsider som startet med www. Kun url'er som startet med wap.

Datt litt ut her, selv har jeg vært innpå blant annet www.diskusjon.no og jeg har ikke blitt trukket for det.

8647169[/snapback]

Ja, skjønner ikke det selv. Men hu dama hevdet da iallefall det, at det kun var nettsider som startet med wap. som var gratis.. :hmm:

8647187[/snapback]

Det stemmer dette. Kun sider som begynner med wap går under wapportalen. Går du inn på www. sider så er dette "vanlig" internett og kjempedyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...