Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forbruk på en golf?

Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe meg førstebil snart. er 18 nå.

har sett litt rundt på en del eldre audimodeller (audi 80 2,0 l bensin f.eks)

men kommet fram til at en audi med rimelig god motor bruker en god del bensin på mila. og når bensinprisen sikkert paserer 15 kr literen i år er dette ganske uaktuelt.

så har derfor vurdert å kjøpe meg en VW Golf. tenkte først på en 93 mod 1,9 TDI. men så kommer deet vel ett påbud om partikkelfilter og da blir d vel 10-15 k der, og da blir det en dyr bil.

så nå ser jeg på en 2,0l +- 93 mod GTI. men disse er rimelig dyre å forsikkre? eller? (har full opparbeidet bonus gjennom foreldre)

eller en ca 92 mod Golf Vr6 2,3 (sikle)

disse er vel både dyre, dyre å forsikkre å dyre i drift. men veldig rå ytelse da:P

noen tips/tanker til hva jeg bør sattse på?

alle tips motas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du skru selv? hvis ja, kjøp en Audi\Vw med litt motor, forskjellen i forbruk mellom Gti 2,0, VR6 og en Audi 2,0 er liten. Min gti bruker ca 0.9-1,0L på blandet kjøring, VR6 liker på 1,0-1,3. Drivstoff utgifter er ikke så ille iforhold til forsikring(hvis den skal stå på deg) og eventuelle verksted utgifter hvis du ikke skrur selv.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Kan du skru selv? hvis ja, kjøp en Audi\Vw med litt motor, forskjellen i forbruk mellom Gti 2,0, VR6 og en Audi 2,0 er liten. Min gti bruker ca 0.9-1,0L på blandet kjøring, VR6 liker på 1,0-1,3. Drivstoff utgifter er ikke så ille iforhold til forsikring(hvis den skal stå på deg) og eventuelle verksted utgifter hvis du ikke skrur selv.

8650300[/snapback]

ikke veldig go å skru selv. men har mange venner som kan en del...

forsikkringen skal ikke stå på meg. i allefall ikk epå en del år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...