enden Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Emnet sier vel det meste. Jeg vil ha et lite og hendig kamera, og med små frøkenhender foretrekker jeg et lite grep. Jeg hadde i utgangspunktet siktet meg inn på E-400 etter litt råd fra de som kan det. Nå har jeg også fått øynene opp for E-410, men er usikker på om det er verdt prisforskjellen. Jeg kommer ikke til å bruke stativ mye, som er trukket frem som en nødvendighet for å benytte LCD-en som søker. Er det andre ting som rettferdiggjør mellomlegget? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Pris på fotovideo: Hus E-400 : 5 590 Hus E-410 : 5 790 Fordelene med E-410: Du får live view, du får 6 bilder i RAW-bufferen (vs 5), du får GN 12-blitz (vs GN 10), du får en nyere bildeprosseringsmotor når du skyter i JPEG og du får hi-speed USB 2.0. Kjøp E-410'ern, du. Mye for 200 spenn! Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Du har faktisk helt rett! Jeg har blingset skikkelig på prisene og sett på kit med E-400 og Zuiko 14-42 mot kit med E-410 med både 14-42 og 40-150. Ikke rart det ble en del mer prisforskjell Med tanke på at kit-objektivet til disse kameraene har fått så greie skussmål, og at jeg er helt amatør tror jeg at jeg starter med dette fremfor å kjøpe hus og noe dyrere til å begynne med. Spørsmålet da er om jeg skal nøye meg med 14-42, eller om jeg skal ta med 40-150 med en gang. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Tja. Det kommer såklart 100% an på hva du skal ta bilder av! En telezoom er ikke til å kimse av, men det finnes haugevis av fiffige objektiver og utstyr å bruke grunkene på. Oppdatert: Via snoking på sidene dine ser jeg at du har fått unge. Gratulerer. Og vit at 50mm f/2.0 er utrolig bra til å ta bilder av unger med. På f/2.0 så får du grunn dybdeskarphet - som virkelig får frem babyhudens kvaliteter. (Vil dog sprenge budsjettet ditt med nesten fire laken) Ikke min unge, men se selv: Endret 20. mai 2007 av jpsalvesen Lenke til kommentar
sarc Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Du får ein Panasonic sensor i staden for Kodak sensor. Det kan gi litt forskjell i "tonality", slik det er diskutert her: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=22730640 Det kan og sjå ut som at Olympus med E-410 (og sannsynlegvis E-510) har løyst utfordringa med låg bildestøy på høg ISO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå