Gå til innhold

Olympus E-400 eller E-410 - verdt prisforskjellen?

Anbefalte innlegg

Emnet sier vel det meste. Jeg vil ha et lite og hendig kamera, og med små frøkenhender foretrekker jeg et lite grep. Jeg hadde i utgangspunktet siktet meg inn på E-400 etter litt råd fra de som kan det.

Nå har jeg også fått øynene opp for E-410, men er usikker på om det er verdt prisforskjellen. Jeg kommer ikke til å bruke stativ mye, som er trukket frem som en nødvendighet for å benytte LCD-en som søker. Er det andre ting som rettferdiggjør mellomlegget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris på fotovideo:

Hus E-400 : 5 590

Hus E-410 : 5 790

Fordelene med E-410: Du får live view, du får 6 bilder i RAW-bufferen (vs 5), du får GN 12-blitz (vs GN 10), du får en nyere bildeprosseringsmotor når du skyter i JPEG og du får hi-speed USB 2.0.

Kjøp E-410'ern, du. Mye for 200 spenn!

Lenke til kommentar

Du har faktisk helt rett! Jeg har blingset skikkelig på prisene og sett på kit med E-400 og Zuiko 14-42 mot kit med E-410 med både 14-42 og 40-150. Ikke rart det ble en del mer prisforskjell :)

Med tanke på at kit-objektivet til disse kameraene har fått så greie skussmål, og at jeg er helt amatør tror jeg at jeg starter med dette fremfor å kjøpe hus og noe dyrere til å begynne med. Spørsmålet da er om jeg skal nøye meg med 14-42, eller om jeg skal ta med 40-150 med en gang.

Lenke til kommentar

Tja. Det kommer såklart 100% an på hva du skal ta bilder av! En telezoom er ikke til å kimse av, men det finnes haugevis av fiffige objektiver og utstyr å bruke grunkene på.

Oppdatert: Via snoking på sidene dine ser jeg at du har fått unge. Gratulerer. Og vit at 50mm f/2.0 er utrolig bra til å ta bilder av unger med. På f/2.0 så får du grunn dybdeskarphet - som virkelig får frem babyhudens kvaliteter.

(Vil dog sprenge budsjettet ditt med nesten fire laken)

Ikke min unge, men se selv:

post-90476-1179688718_thumb.jpg

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...