Homster Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg har en slik http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=A...or+%2F+Socket+A med oppgitt hastighet på 1.733 Ghz, men både i oppstarten og i SYSTEM på kontrollpanelet står det oppgitt 1500+ 1.300 Ghz. Jeg har bygget maskinen selv, men glemte å sjekke om det var riktig prosessor jeg hadde fått. KAN JEG HA FÅTT FEIL fra leverandøren???? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Vel, det finnes en veldig enkel forklaring på ditt problem... Din FrontSideBus står nå på 100MHz... 100 x CPU-multiplier (her 13), vil frekvensen bli 1300 MHz... Setter du den imidlertid til 133MHz (Som den skal være) blir det 133 x 13 som resulterer i 1729 MHz... Da har du svaret ditt Btw - Du finner lett ut i BIOS (evt i manualen) hvordan du skifter på dette. Håper det hjalp -rettelse: trykkleif- Lenke til kommentar
|Draco| Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Har du endra FSB'en til 133 ? Vist du ikke har jort dette så kommer det til å stå i systemet at du bare har 1500+, men vist du har jort dette s foreslår jeg at du tar ut CPU'en å ser på den om det står hvilken det er. Å vist du har fått feil CPU... så får du bare kjefte opp leverandøren... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 |Draco|: hehe, slo deg med få sekunder Lenke til kommentar
Homster Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Fikk orden på det Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå