Venerable Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 For et par måneder siden kom det ei herlig kinabu i nabolaget, og pga det spiser jeg kinamat oftere og oftere. Kjøper alltid 'frityrstekt svinekjøtt med sur/søt saus'. Men nå begynner jeg nesten å bli lei av det, og vil prøve noe nytt. Så hva er det dere pleier å kjøpe på kinaresturant? Har også smakt 'peking and' og 'stekt ris med kylling, skinke og reker'. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Kylling i sur søt saus er ganske godt da, nesten det samme som svinekjøtt.. Personlig liker jeg godt noen sånne spareribs de har (her iallefall). Går ofte på takeaway selv, og det er å ambefale.. Spør etter spareribs, eventuelt grillribbe som noen velger å kalle det.. Heter to forskjellige ting på to ulike takeawayer her.. Ambefales iallefall Endret 19. mai 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Morsomt. Jeg spiser vanligvis også kun de rettene du nevnte. Ellers er vel biff med chilismak ganske godt...synes jeg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Frityrstekt svinekjøtt Szechuan style ... Dyrt, men avsindig godt: Honningglasert pepperbiff. Endret 19. mai 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Forresten: På den lokale China-sjappa selger de noen gode kinesiske, stekte nudler med valgfri saus og valgfritt kjøtt. DET er godt! Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Er så mye god Kinesisk mat at det ikke går og velge en favoritt for min del....Generelt så er Asiatisk mat helt fantastisk...Kan ikke få prøvd nok av de.....Vet heller ikke om Asiatisk mat er sunnere enn den Norske maten vår da.... Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Peking Suppe, det er så sinnsykt godt! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Kongereker og Bleksprutarmer med bananfyll Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Kongereker og Bleksprutarmer med bananfyll 8651000[/snapback] Hater allerede ALT fra havet (fisk, reker, krabbe etc). Kongereker og blekkspruttarmer... ? GOD DAMN! Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 sur søt frityrstekt kylling er digg:) Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Stekte nudler med kylling, egg og grønnsaker. Det er ålreit, det. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Szechuan saus er godt, den er brun og litt sterk Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Stekte nudler med kylling, egg og grønnsaker. Det er ålreit, det.8655955[/snapback] Amen to that! Lenke til kommentar
MrBirken Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Anbefaler ikkje "Kylling Chop Souy" for de som ikkje liker løk ! Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Prøvde meg på Gon Bao kylling (Mer kjent som 'Kung Pow' i vesten). Og det var helt greit. Men ikke noe jeg har planer om å kjøpe mer av i fremtiden. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg pleier å spise Biff Chop Suey og Kylling i Karrisaus. Digger begge rettene, men er nok Chop Suey'en som er favoritten. Elsker den gode sausen og det møre kjøttet! Noen som vet hvordan de får det så mørt? Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 kina mat så liker jeg best vårruller og nydler jeg da Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Forresten så sier en jeg kjenner litt på den kinesiske restauranten at det meste av kinamaten på de fleste kinarestauranter ikke er spesielt vanlig kinesisk mat. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Ja det er forskjell på vestlig kinamat og skikkelig kinamat. -Chinese Cuisine -American Chinese Cuisine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå