Gå til innhold

Aqvarie

Er dette DUMT? eller Kult???  

1. 1. Er dette DUMT? eller Kult???

• KULT! :D
      7
    • KONGE! men ville aldri laget noe sont selv!
      9
    • Bra. Men tenke på om vannet kommer ut daa.. LOL
      7
    • Dritt kjedelig! Alle har jo gjort det der!
      3
    • HERRIGUD! DYREPLAGERI! FISKER INNE I DATA?? DYREPLAGER!
      8

Anbefalte innlegg

Det vil være meget vanskelig å gjennomføre et prosjekt med fisk i en vannkjølingstank da algevekst vil bli bli et problem ganske fort. Fisken tåler ikke tilsetningsstoffer, samt at store temperaturforskjeller vil ta knekken på dem svært så fort. Den mest robuste fisken er vanlige gullfisker disse kan overleve litt av hvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke å anbefale om du ikke har hadt akvarie før og vet hva det innebærer

akvarier må holdes varme (rundt 28C) og du får problemer med vannfordampning.  Løsningen er å lage ett lukket akvarie med slanger som går ut av kabinettet, men da får du ett problem med vedlikehold og mating

kommer litt an på åssen fisk du skal ha.. vanlig gullfisk, som er av de som klarer seg best i små aqvarier, trives godt i temp rundt 18-20 grader..

en kamerat har hele kabinettet i plexi, med aqvarie i bunnen. funker fett det. har endel vifter og stort kab da :)

noen bilder av kab'et på linken under.. :D

http://web.uten.net/tobben/case/

Lenke til kommentar
hvordan i huleste får han med seg det kabinettet på lan?  

trallle og mobilkran?

plexi er vel ikke det som veier mest her i verden, men.. bil og litt giddaløst trur jeg ordner det meste... men det er det vel kanskje ikke som mange her som har.. :lol::lol:

Lenke til kommentar

Husk at du som folk sier må ha en temp konstant på ca 28 grader med de fleste fisker og at du må ha pumpe for å få rent vann og planter/pumpe som lager oksygen i vannet så de skal overleve.. osv, osv... er ikke bare bare, og bruk aqvarium silikon. =) Jeg lagde et aquarium av en dataskjerm med baderoms silikon og de avgir stoffer så fiskene dør..

det ble et fint hamster bur istedet!

Lenke til kommentar
ikke å anbefale om du ikke har hadt akvarie før og vet hva det innebærer

akvarier må holdes varme (rundt 28C) og du får problemer med vannfordampning.  Løsningen er å lage ett lukket akvarie med slanger som går ut av kabinettet, men da får du ett problem med vedlikehold og mating

kommer litt an på åssen fisk du skal ha.. vanlig gullfisk, som er av de som klarer seg best i små aqvarier, trives godt i temp rundt 18-20 grader..

en kamerat har hele kabinettet i plexi, med aqvarie i bunnen. funker fett det. har endel vifter og stort kab da :)

noen bilder av kab'et på linken under.. :D

http://web.uten.net/tobben/case/

jeg trukke jeg orker dett?!?! Noen har gjort dette førm meg! =(-- Må jeg virkelig finne på noe nytt??? denne idèn som var så bra.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...