Gå til innhold

Er skriveren "min" på lager hos Elkjøp eller ikke?


Anbefalte innlegg

Var nettopp oppe på Elkjøp på Storo (Oslo) og skulle kjøpe meg en Lexmark laserskriver. Der fikk jeg beskjed om at den ikke var på lager av en forvirret ung mann som tilsynelatende ikke hadde hørt om skriveren i det hele tatt. Jeg hadde sjekket lagerbeholdningen hos dem på forhånd, og fikk vha websiden beskjed om at skriveren fantes på lager 15/5. Da jeg kom hjem sjekket jeg på nytt, og fikk følgende svar:

 

"Oslo, Storo: På lager lørdag 19.05.2007 13:45"

 

Hva foregår?

 

PS! Dette er skriveren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjøp har hatt et elendig system på lagerstatus de siste par årene eller noe. Det går stort sett i at nettbutikken påstår varen er på lager i butikken og når du kommer til butikken er varen utsolgt.

Du kan jo ringe elkjøp kundeservice og høre med de. Kanskje de vet det med sikkerhet.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det nå nettopp, og de ga litt faen i om jeg fikk printer eller ikke og ville at jeg skulle melde fra til datafolka deres om problemet.

 

Etter litt mas fra meg fikk jeg tilbud om å få tilsendt skriveren (selv om ikke nettbutikken hadde den på lager heller), men da Elkjip ikke ville dekke frakten sa jeg nei takk.

 

Har andre greier å bestille fra andre butikker, så kan like gjerne kjøpe den derfra og bare betale èn frakt.

 

PS! Litt morsomt at av de seks alternative produktene som websiden foreslår, så er det ingen laserskrivere, og bare to som skriver i A4-størrelse... :p

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jobber selv i elkjøp og er selv frustrett over over dette problemet.

Systemet har 2 store svakheter;

1; Det oppdaterer ikke i real-time, altså kan det være utsolgt når du kommer.

2. I det siste så har systemet også hatt en tendens til å ta med varer som i utganspunktet ligger på "service-lagret" i systemet!

 

Det sikreste for å få et skikkelig svar er å ringe kundeservice da de kan gå direkte inn i systemet og sjekke. Dem kan også reservere produktet til deg.

Lenke til kommentar
Var nettopp oppe på Elkjøp på Storo (Oslo) og skulle kjøpe meg en Lexmark laserskriver. Der fikk jeg beskjed om at den ikke var på lager av en forvirret ung mann som tilsynelatende ikke hadde hørt om skriveren i det hele tatt. Jeg hadde sjekket lagerbeholdningen hos dem på forhånd, og fikk vha websiden beskjed om at skriveren fantes på lager 15/5. Da jeg kom hjem sjekket jeg på nytt, og fikk følgende svar:

 

"Oslo, Storo:  På lager lørdag 19.05.2007 13:45"

 

Hva foregår?

 

PS! Dette er skriveren.

8646532[/snapback]

Au.

 

Dette er beklagelig, men her er det en bug i lagersystemet vårt :(. Det har vist seg at flere har opplevd det samme på ulike produkter som nettbutikksystemet skal sjekke lagerbeholdningen til.

 

Nettet sier varen er på lager, butikklageret er null og niks. Og vi er helt enig med deg i at dette er helt håpløst...

 

Skriveren er, bare for å ha det helt på det tørre, ikke på lager. Det er jeg 100% sikker på :). Og for øyeblikket klarer vi ikke skaffe den heller..lexmark får ikke levert.

 

Hilsen en selger på Storo.

 

(Grunnen til at selgeren ikke hadde hørt om den printeren er at vi aldri har hatt den utstillt i butikk, og dermed kjente han ikke til produktet tenker jeg :)).

 

Hei!

 

Jobber selv i elkjøp og er selv frustrett over over dette problemet.

Systemet har 2 store svakheter;

1; Det oppdaterer ikke i real-time, altså kan det være utsolgt når du kommer.

2. I det siste så har systemet også hatt en tendens til å ta med varer som i utganspunktet ligger på "service-lagret" i systemet!

 

Det sikreste for å få et skikkelig svar er å ringe kundeservice da de kan gå direkte inn i systemet og sjekke. Dem kan også reservere produktet til deg.

8648602[/snapback]

Ja, det er dette som er min teori rundt det her også...vi får prøve å melde i fra.

Lenke til kommentar

Ante meg at det var noe slikt på gang, men det (pluss mine tidligere dårlige erfaringer med Elkjøp, som jeg et øyeblikk fant ut jeg skulle se bort fra) gjør at det er fryktelig vanskelig å stole på Elkjøp som forhandler.

 

Da har jeg ingen problemer med å heller bestille fra f.eks Komplett, hvor den er 200,- kr dyrere, pluss frakt, men hvor jeg tror jeg får mindre bråk senere dersom de leverer feil eller noe skulle skje med varen.

 

Og bare så det er sagt: Jeg har all mulig sympati med de stakkars ansatte som på en travel lørdag må ta imot kunder som blir sure pga føkka lagersystem. Det er ikke deres feil, så jeg gjør mitt beste for ikke å la frustrasjonen gå ut over dem.

 

Alastor, det er for meg uforståelig at et oppegående menneske som deg jobber på den jallabedriften der. Det er selvsagt et svakt og lønnlig håp om at Elkjøp skjerper seg om de får flere ansatte som deg, men det som først og fremst forundrer meg er at de på et vis klarer å holde på deg.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg rett og slett er uenig med deg i at Elkjøp er en Jallabedrift? :). Elkjøpbutikken der jeg jobber finnes det flere andre ansatte som meg, og ikke en person i det hele tatt som jeg ser på som en "elkjip"-person, eller dårlig kundebehandler.

 

Men det blir off topic uansett.

Lenke til kommentar

Har selv sendt mange elkjp ansatte bak på lager i forgjeves lagring etter spøkelsesvarer pga. dette.

 

Det som er mest kjipt er prissettingen. At prisen man får opp på lagerbeholdingen på internett ikke samsvarer med butikkens pris. Vet at det er forskjell på internett og fysisk butikk, men allikevel så b urde det ha kanskje kommet opp en mer korrekt pris eller ingen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Prisen på nettet er nettpris, så si uten unntak. Hvis det ikke står nettpris på produktet, så står det når du går inn for å sjekke om butikken har det på lager at pris i butikk kan variere fra nettpris.

Lenke til kommentar
Har selv sendt mange elkjp ansatte bak på lager i forgjeves lagring etter spøkelsesvarer pga. dette.

 

Det som er mest kjipt er prissettingen. At prisen man får opp på lagerbeholdingen på internett ikke samsvarer med butikkens pris. Vet at det er forskjell på internett og fysisk butikk, men allikevel så b urde det ha kanskje kommet opp en mer korrekt pris eller ingen i det hele tatt.

8652457[/snapback]

I fare for å bevege oss fullstendig off topic så lurer jeg på hvordan man kan lage et effektivt system som viser rett butikkpris når "elkjøp hadeland" som er eneste butikk i nærområdet gjerne har andre priser på produkter enn det Elkjøp Tiller har. Tiller ligger på det mest konkurranseutsatte stedet i Norge, og må dermed gjøre en del lokale ting for å få kundene til å handle :).

 

Når prisene kan variere flere steder i hele landet på så og si alle produktene - hvordan skal man da få internettbutikken til å vise dette? DET hadde skapt forvirring det. Nei, nettpris er nettpris, ønsker man butikkpris kan man ringe kundesenteret.

 

Når lagersystemet fungerer igjen, så kan man iallefall sjekke lagerstatus i den lokale butikken.

 

Og - uansett hva slags produkt man sjekker, så står det rett under lagerstatus-sjekken at prisen kan være annerledes i butikk.

Lenke til kommentar
Har selv sendt mange elkjp ansatte bak på lager i forgjeves lagring etter spøkelsesvarer pga. dette.

 

Det som er mest kjipt er prissettingen. At prisen man får opp på lagerbeholdingen på internett ikke samsvarer med butikkens pris. Vet at det er forskjell på internett og fysisk butikk, men allikevel så b urde det ha kanskje kommet opp en mer korrekt pris eller ingen i det hele tatt.

8652457[/snapback]

I fare for å bevege oss fullstendig off topic så lurer jeg på hvordan man kan lage et effektivt system som viser rett butikkpris når "elkjøp hadeland" som er eneste butikk i nærområdet gjerne har andre priser på produkter enn det Elkjøp Tiller har. Tiller ligger på det mest konkurranseutsatte stedet i Norge, og må dermed gjøre en del lokale ting for å få kundene til å handle :).

 

Når prisene kan variere flere steder i hele landet på så og si alle produktene - hvordan skal man da få internettbutikken til å vise dette? DET hadde skapt forvirring det. Nei, nettpris er nettpris, ønsker man butikkpris kan man ringe kundesenteret.

 

Når lagersystemet fungerer igjen, så kan man iallefall sjekke lagerstatus i den lokale butikken.

 

Og - uansett hva slags produkt man sjekker, så står det rett under lagerstatus-sjekken at prisen kan være annerledes i butikk.

8653238[/snapback]

 

 

Det jeg synes hadde vært en ide hadde vært om kunden tastet inn postnummeret der han bor før han kommer inn på siden, evt velger butikk. De prisene som vises på produktene er prisene som ligger i elguide på den aktuelle butikken. Produkter merket internett pris kunne da vært varer som kun internett har eller varer internett kjører kampanje på. Ikke minst burde det vært en funksjon hvor man kan velge mellom å se alle varer eller bare varer på lager. Jeg tror en slik løsning ville redusert misnøye iforhold til forskjellig pris på nett og i butikk. Noen vil sikkert skrike over at det ikke er lik pris i alle butikkene, men noen vil alltid skrike:)

Lenke til kommentar
Jeg synes uansett at det er utrolig at noen produkter merkes med "internettpris" rett under "prislappen" på nettsidene, men ikke alle.

8658979[/snapback]

Ja, det er jeg egentlig helt enig i :).

 

Synd det ikke er noe særlig annet enn å si ifra om det jeg kan gjøre - jeg er bare en vanlig selger i EN Elkjøpsjappe :).

 

Eneboeren: Så er det utfordringen å skrive et slikt program som fungerer plettfritt mot de ulike butikkene, og i forhold til det det systemet som brukes i dag rundt lagerstatus og slikt lokalt. Det tror jeg kan bli litt vanskelig.

Lenke til kommentar
"Elkjip" Den var ny.  :!:

8651517[/snapback]

Er ikke noe nytt nei, vært lenge :)

 

 

 

Opplever selv lignende med elkjip, *kremt* elkjøp, det står at varen er på lager, så tar jeg meg en tur til elkjøp, og neida, der har de ingenting, og ikke har de tenkt å ta inn heller..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ja, det er jeg egentlig helt enig i :).

 

Synd det ikke er noe særlig annet enn å si ifra om det jeg kan gjøre - jeg er bare en vanlig selger i EN Elkjøpsjappe :).

 

Eneboeren: Så er det utfordringen å skrive et slikt program som fungerer plettfritt mot de ulike butikkene, og i forhold til det det systemet som brukes i dag rundt lagerstatus og slikt lokalt. Det tror jeg kan bli litt vanskelig.

8659323[/snapback]

 

Joda, jeg er en til ;)

 

"Hva kan jeg gjøre? Jeg er bare en, tenker vi alle..."

Lenke til kommentar

Internettsida til Elkjøp er rett og slett elendig på de fleste punkter. Jeg husker det var oppe i media for en god stund tilbake at de muligens skulle slå seg sammen med Komplett eller i alle fall bli mest mulig lik Komplett mtp. vareutvalg og web. Joda, det er lov å håpe.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...