FM Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Hei. Jeg mottok i dag mitt nye hovedkort og cpu. Til min store skuffelse ser jeg at den ene pinnen på CPU-sokkelen er bøyd. Hva gjør jeg nå? Kan se ut som om den er bøyd på midten av pinnen. Bør jeg prøve å sette opp pc-en og se om det fungerer, eller kan jeg ødelegge noe da? Butikken jeg kjøpte det av har ikke åpent i helgen så får ikke kontaktet de før mandag eventuelt. Takk for all hjelp. Endret 21. mai 2007 av FM Lenke til kommentar
saivert Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det der er helt uakseptabelt, og jeg er også redd at butikken vil påstå det var du som bøyde den når du forsøkte å installere prosessoren. Så her vil jeg spent følge med for å se hvordan det går. Du kan finne en liten nebbtang og prøve å rette den ut, LGA775 sokkelen har ikke pinner i sokkelen, men fjærende kontakter. Det skal være mulig å rette den ut hvis du er meget forsiktig. Knekker du den helt så er løpet kjørt. Og lodde på så små ting er håpløst. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Ikke gjør noe før du har forsøkt butikken. Hvis du selv prøver å rette ut vil du iallefall ikke få noe der! Inngrep som beskrevet over må være absolutt siste utvei! Du kan f.eks. argumentere med at det er så og si umulig å gjøre en slik feil selv. Om noen av dem skulle blitt bøyd så hadde det vært på kantene, ikke en pinne/fjær midt i uten noen andre rundt som er bøyd. Det er forbanna umulig å gjøre via feilinstallert CPU! Endret 19. mai 2007 av MrLee Lenke til kommentar
siNch Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hei. Det er bare å rette den ut. Får ofte slike når jeg kjøper demobrukte cpu'er. No stress, men litt merkelig om den kom i orginal uåpnet forpakning... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Få høre åssen batch du har, har du en dårlig en er det ikke noe å diskutere engang - send den i retur. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Kontakt butikken og hør hva de har å si. Ellers er det lett å bøye pinnene tilbake, bøyde selv en 5-6 pinner i dag når jeg skulle bytte hovedkort, og bøyde de tilbake uten problemer. Lenke til kommentar
FM Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Takk for svar. Det ser ikke ut som om det er bare å bøye her. Som saivert sier er det ikke direkte pinner, men fjærede kontakter. Så jeg klarer nok neppe å bøye den ut igjen. Skal jeg prøve å koble opp prosessoren og se om det fungerer (jeg har ikke prøvd ennå), eller skal jeg bare vente til jeg har snakket med butikken på mandag? Er det i det hele tatt sannsynlig at det vil fungere selv om denne ene pinnen er bøyd? Batch? Kan du forklare? Edit: Legger ved et bilde som viser hvordan pinnen er bøyd. Endret 19. mai 2007 av FM Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg fikk en sånn CPU med EN pinne bøyd jeg.. bøyde den tilbake med pinsett og jaggu her sitter jeg å skriver på maskina med den prosessoren! Lenke til kommentar
FM Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg fikk en sånn CPU med EN pinne bøyd jeg.. bøyde den tilbake med pinsett og jaggu her sitter jeg å skriver på maskina med den prosessoren! 8649036[/snapback] Dette er ikke på cpu-en, men på hovedkortet. Er et LGA775-kort. Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Bare kontakt butikken, herregud. Prosessoren er defekt, ergo; Du har ikke fått det du betalte for. Det at pins er bøyd er helt normalt, og butikken er vant til å høre reklamasjon på slike ting. Du får ny prosessor, GARANTERT! edit: så nå at det gjelder et hovekort :S Hvis hovedkortet er nytt skal du ikke møte på noen problemer hos kundeservice. Endret 19. mai 2007 av nils2911 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Å, så det er hovedkortet som er i stykker. Send det i retur. Du har ikke gjort noe galt, men derimot kan det godt tenkes at du gjør noe gæli ved å prøve å installere tross i at sokkelen er delvis ødelagt. Ingen vits i å prøve, du får nok nytt hk igjen med mindre de klarer å rette opp feilen. Lenke til kommentar
FM Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Takk for alle svar. Ringer butikken jeg kjøpte det hos på mandag, og skriver her hvordan det gikk etterpå. Lenke til kommentar
FM Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Da har jeg snakket med butikken jeg kjøpte hovedkortet hos. De var veldig greie og sa de skulle sende meg et nytt hovedkort og legge ved alt jeg trengte for å sende det ødelagte tilbake til dem. Alt skulle være gratis for meg. Veldig fornøyd med servicen jeg her har fått, selv om det betyr at min PC-oppgradering ble noen dager forsinket. Takk til alle som har bidratt i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå