Gå til innhold

ikke plass nok til å brenne dvd?


Anbefalte innlegg

jeg tar opp en del filmsnutter på noen hundre MB hver som gjerne fyller opp disken min en smule. de ligger som regel på D: som er partisjonen for media og den slags. C: har en tendens til å bli ganske full, men er jeg avhengig av f.eks 4.5GB ledig på C: for å få brent en dvd fra D:??

 

husker ikke helt feilmeldinga, men jeg sliter ofte med at jeg føler jeg må ekstra stor plass om filene ikke ligger på C: ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du trenger ikke 4.5 GiB ledig på C: for å brenne en DVD fra filer på D:

 

Det er forskjellige innstillinger i Nero som dreier seg om cache og plasseringen av dette, samt hvorvidt det skal lages et image på disken før brenning.

Se under File/Preferences og under Burn-menyen.

 

Se til at TEMP foldere som Nero bruker, er plassert på en disk med plass,

ikke på C:, men D:

 

Men feilmeldingen kan også komme fra Windows sin swap file, dersom disken din er litt (?) full. Det er ofte lurt å installere Windows på en egen partisjon.

XP vil ofte vokse til 2 - 4 GB selv om du ikke installerer programmer på C:.

 

Hvis du skal ha TEMP folder og SWAP file og XP på en partisjon, ville jeg sørget for at den partisjonen var på minst 10-15 GB.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Hei!

Bruker selv nero, nyeste versjon og XP SP2

Om jeg har mindre plass på disken enn det som skal brennes så får jeg feil mld om at ikke alle filer kan cache's.

Men jeg kan velge å brenne fordet om det ikke er nok plass, og som regel så går det bra, til og med via nettverk har det gått bra her.

 

Så det skulle ikke være noe problemer å brenne dvd, med for lite diskplass.

Lenke til kommentar

Nero er faktisk ikke så fantastisk at det gjør noe.

Jeg syns det er tregt og selvopptatt.

Hvis jeg har brent en plate og tar den ut, stenger skuffen og avslutter Nero, så avsluttes ikke Nero før Nero har funnet ut at skuffen er igjen og eventuelt hvilken plate som kom inn nå ? Kan ikke fordra programmer som ikke gjør som de har fått beskjed. Dessuten er filbehandleren i Nero ikke så kjapp at det gjør noe.

 

Problemet er at alternativene er jo verre.

Siste "fullgode erstatningen" jeg prøvde var vel noe av det verste jeg har sett, og det skulle jo være både lynkjapt og ressurs sparende.

 

Får vel slite med Nero en stund til... bruker det jo bare til audio cd og data egentlig...?, mens DVD Decrypter og Alcohol får brenne images, så kanskje jeg har leita etter feil program ? :blush: Herre... mere kaffe !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...