Gå til innhold

world of warcraft VS age of conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Umulig å sammenligne pr dags dato. Men en ting jeg er glad for er at det er 18+ på AoC.

 

Luker ut mange som spiller wow, noe som er bra.

8647564[/snapback]

 

Enig med deg der, selvom jeg er 16 da hehe.

8647772[/snapback]

 

Hehe, vel dem fleste som virkelig vil spille det som er under 18 får sikkert ordnet det via foreldre eller eldre venner ;)

Lenke til kommentar

At AoC skal kunne true WoW det tror jeg blir litt vel optimistisk.

 

Men det kan allikevel bli en kjempesuksess for Funcom. Aner ikke hva slags spillerbase de har som minimum for at ting skal gå rundt men jeg er ganske sikker på at om de får 500k så kan de le hele veien til banken for å si det på den måten.

 

Jeg håper virkelig de lykkes. Funcom har vist seg å være en innovativ gjeng. Anarchy Online var jo et kjempespennende prosjekt som jeg meget mulig ville ha spillt i et par år om det ikke var så %#¤¤# buggy. Der må dem virkelig ikke drite seg ut. Slipper de noe buggy greier er det fort gjort å fyre opp WoW igjen...

 

Videre virker det som de slipper spillet på et genialt tidspunkt. I oktober begynner det virkelig å bli innetid i store deler av verden og attpåtil er det så vidt jeg vet ingen andre store konkurrenter som lanserer noe spill akkurat da. Det nærmeste er vel Warhammer en gang i starten av 2008.

 

Lotro ble lansert uten den helt store interesse i min wow guild. Et par stykker hoppet over til Vanguard. AoC derimot virker det som om 75% av medlemmene har tenkt å prøve. De resterende 25% venter på warhammer fordi de bare bryr seg om pvp. :D

Lenke til kommentar
Umulig å sammenligne pr dags dato. Men en ting jeg er glad for er at det er 18+ på AoC.

 

Luker ut mange som spiller wow, noe som er bra.

8647564[/snapback]

De har uttalt at de går for et voksent spill, for voksne. Men av markedsføringsårsaker så går de for en Mature ESRB rating (17 år og oppover), i europa vil det tilsvare en 16+ rating i PEGI systemet.

Men praktisk talt så kan hvem som helst spille det, foreldre bryr vel seg lite om slike aldersgrenser...

Lenke til kommentar
Umulig å sammenligne pr dags dato. Men en ting jeg er glad for er at det er 18+ på AoC.

 

Luker ut mange som spiller wow, noe som er bra.

8647564[/snapback]

De har uttalt at de går for et voksent spill, for voksne. Men av markedsføringsårsaker så går de for en Mature ESRB rating (17 år og oppover), i europa vil det tilsvare en 16+ rating i PEGI systemet.

Men praktisk talt så kan hvem som helst spille det, foreldre bryr vel seg lite om slike aldersgrenser...

8648475[/snapback]

 

Man har ikke fått noen bekreftelse på att man kan kjøpe gamecards, så akkurat nå må man være 18 for å hvertfall registrere seg, med tanke på visa/mastercard osv.

 

Electron funker vell sjeldent i slike spill?

Lenke til kommentar
Man har ikke fått noen bekreftelse på att man kan kjøpe gamecards, så akkurat nå må man være 18 for å hvertfall registrere seg, med tanke på visa/mastercard osv.

 

Electron funker vell sjeldent i slike spill?

8648683[/snapback]

 

Stemmer det, men det er da vitterlig ikke værre enn å låne mor / far sitt visa. Electron bekreftes å ikke fungere på WoW.

Lenke til kommentar
Man har ikke fått noen bekreftelse på att man kan kjøpe gamecards, så akkurat nå må man være 18 for å hvertfall registrere seg, med tanke på visa/mastercard osv.

 

Electron funker vell sjeldent i slike spill?

8648683[/snapback]

 

Stemmer det, men det er da vitterlig ikke værre enn å låne mor / far sitt visa. Electron bekreftes å ikke fungere på WoW.

8648696[/snapback]

Ja det er klart.

 

Uansett, selv om spillet blir ratet 16+ så er det ikke ulovlig for en 12 åring å spille spillet. Det er ikke FunCom sin jobb å passe på ungene til folk rundt om kring.

 

Det får det være foreldrene sin jobb. Får en 12 åring lov til å låne visa kortet, så er det jo ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar

Off topic:

Noen som tror at Funcom aksjene vil få en positiv oppgang hvis AoC tar av. Kunne kanskje vært lurt å handlet en del askjer før spillet ble lansert.

 

Ser at aksjene hadde positiv endring på over 50% ifjor. Og har hatt meget bra stigning siste mnd.

 

Edit: Den som kjøpte aksjer tidlig i mars kan smile bredt hele veien til banken foresten.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Man har ikke fått noen bekreftelse på att man kan kjøpe gamecards, så akkurat nå må man være 18 for å hvertfall registrere seg, med tanke på visa/mastercard osv.

 

Electron funker vell sjeldent i slike spill?

8648683[/snapback]

 

Stemmer det, men det er da vitterlig ikke værre enn å låne mor / far sitt visa. Electron bekreftes å ikke fungere på WoW.

8648696[/snapback]

De har riktignok Electron som et valgalternativ når man skal betale...

Lenke til kommentar
Nå skal det jo sies at det faktum at AoC betaen mottok over 100,000 søknader på kort tid, tilsier at dette spillet over all sannsynlighet kommer til å bli populært!

8646553[/snapback]

 

 

er mange som kun går etter betas, og spiller de så lenge de kan før de går vidre til neste beta

Det at mange søkte om å delta i betaen sier lite om hvor populært spillet blir

Lenke til kommentar

tror ikke conan kommer til å selge bedre en wow, hadde conan kommet når wow kom ville det selvfølgelig selgt mye bedre, tror alikevel age of conan blir det nest mest solgte mmo spillet med tiden. tror de skal se seg fornøyde vis de selger halvparten av wow.

 

selvom jeg håper de vil selge bedre.

Lenke til kommentar

Tror ikke AoC kan hamle opp med WoW når det kommer til antall aktive kontoer. Men det er vel heller ikke målet til Funcom? Etter det jeg har lest så satser funcom på en litt annen målgruppe enn blizzard. WoW appelerer mer til ungdommer enn AoC som appelerer mer til "den voksne" gamergenerasjonen. AoC kommer til å bli et revolusjonerende mmorpg om bare Funcom holder det de lover. Venter på betaen før jeg utaler meg ytterligere :p

Lenke til kommentar

Tror ikke aldersgrense vil ha så veldig mye å si for hvem som spiller det.

 

"Mamma jeg må ha det spillet, alle andre i klassen min spiller det!!" er nok til å overtale de fleste foreldre vil jeg tro :p

 

Funker i hvert fall for meg:P

 

EDIT:

 

On topic: Tror ikke AoC kommer i nærheten av WoW, men det er vel litt tidlig å begynne å diskutere det

Endret av DaYlighT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...