Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med hastighet på trådløs D-Link DI624

Anbefalte innlegg

Har en D-Link 624 (108Mbps) og en bærbar pc med et D-Link trådløst-kort(108Mbps) dette fungerer fint.

MEN på en annen bærbar pc (Acer Aspire 5101AWLMi med et Atheros AR5005G trådløst-kort)(54Mbps) får jeg bare halvparten av hastigheten på internett... Hva kan dette komme av??

Går det an at 108Mbps og 54Mbps utstyr ikke går overens?? Alle enhetene i nettverket er 802.11b/g kompatible.

Noen som har vært borti dette??

Takker for all hjelp.

Endret av Oeyvinds
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har selv DI624 router. Denne er jeg så missfornøyd med at jeg ikke vil annbefale deg å bruke den videre..

Jeg snakker bare om den trådløse delen av routeren.

Problemet jeg opplever med denne er at en stasjonær pc forsvinner fra nettverket når en bærbar klient kobler seg på. Den stasjonære mister ikke internett, men blir umulig å nå innenfor routeren eller uten i fra og inn via f.eks. port 80. (Den mister ikke internett, noe jeg ser da msn og irc ikke kobler seg ut..).

Jeg bruker Linksys WRT54GL. Knall router. Har du virkelig brukt for mer enn 54Mbps? Jeg hadde kjøpt denne og flashet den til dd-wrt firmware. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, mulig jeg må bare rett og slett bytte router.... kjiipt og måtte sitte på denne pc'en med bare halve hastigheten...! Da får man jo ikke det man betaler for i internett-abn.!...

Da får jeg satse på en vanlig 54Mbps router...

Noen flere som har vært borti dette??

Endret av Oeyvinds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...