Gå til innhold

NY pc.. hvilket OS.

WzUp

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt ny pc. (Henter den på postkontoret i morra). Jeg har bare 256 MB DDR 333Mhz ram på den i første omgang, og jeg vet at W2kSp3 bare bruker ca 64MB ram før man installerer prog etc. Men XP bruker ram som bare det.. Er det noen prosesser som ikke er nødvendig som man kan fjerne slik at den ikke bruker mere ram enn w2k? Bruker XP looken mye ram, eller bruker den ikke mindre ram hvis man fjerner hakene på preformance options i Control Panel/System ? Liker de små funksjonene i xp som at den kan skjule iconer i systray, og at det er bedre grafikk i systray.. themes, og menyen der du velger brukere er heller ikke så gæern :D. Er w2ksp3 like kompatibel med spill? Xp har jo compatibility modus..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil uten tvil anbefale Windows XP. Det er nyest og mest forseggjort, etter min mening. Ser ingen grunn til ikke å bruke XP (bortsett fra at du ideelt sett burde hatt mer RAM da). Jeg kjører Win XP på en gammel PII-450 med 256 Mb SDRAM - med all "candy look" deaktivert, og det går rimelig greit.

Men hovedhensikten med innlegget mitt, er å anbefale et nettsted der du ser hvilke prosesser du kan deaktivere i Win XP og Win 2000. Ganske mye minne å spare. :)

For Windows XP finner du oversikten her, for Win 2000 her.

God fornøyelse! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...