WzUp Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg har bestilt ny pc. (Henter den på postkontoret i morra). Jeg har bare 256 MB DDR 333Mhz ram på den i første omgang, og jeg vet at W2kSp3 bare bruker ca 64MB ram før man installerer prog etc. Men XP bruker ram som bare det.. Er det noen prosesser som ikke er nødvendig som man kan fjerne slik at den ikke bruker mere ram enn w2k? Bruker XP looken mye ram, eller bruker den ikke mindre ram hvis man fjerner hakene på preformance options i Control Panel/System ? Liker de små funksjonene i xp som at den kan skjule iconer i systray, og at det er bedre grafikk i systray.. themes, og menyen der du velger brukere er heller ikke så gæern . Er w2ksp3 like kompatibel med spill? Xp har jo compatibility modus.. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 har win2k uten noen sp'er. alle spill funker. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 256 DDR RAM holder i masse til WinXP. Bør oppgradere senere hvis du kjører tunge applikasjoner eller spiller 24/7, men det holder en god stund. Kan bruke RAM Optimizers og lignende som tømmer RAMen. Det kommer faktisk innebygd i WinXP også da.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Har Win2000 Pro m/SP3 installert, og alle spill virker hos meg også. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Normalt vil win2k fungere i de aller fleste spill, men har selv opplevd enkelte den ikke takler. Egentlig liker jeg win2k best, men kjører selv winXP av grunner jeg ikke orker å ramse opp. Med så lite ram vil nok Win2k være d beste alternativet oxo. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg foretrekker Windows 2000. Fungerer ypperlig her. Lenke til kommentar
dale Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 WinXP, det fungerer glimrende med 256 ram. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg vil uten tvil anbefale Windows XP. Det er nyest og mest forseggjort, etter min mening. Ser ingen grunn til ikke å bruke XP (bortsett fra at du ideelt sett burde hatt mer RAM da). Jeg kjører Win XP på en gammel PII-450 med 256 Mb SDRAM - med all "candy look" deaktivert, og det går rimelig greit. Men hovedhensikten med innlegget mitt, er å anbefale et nettsted der du ser hvilke prosesser du kan deaktivere i Win XP og Win 2000. Ganske mye minne å spare. For Windows XP finner du oversikten her, for Win 2000 her. God fornøyelse! Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Forøvrig vil jeg anbefale tweake-programmet Tweak-XP Pro, som jeg synes er det aller, aller beste. Det finner du på http://www.totalidea.de/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå