CastorFiber Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Nå er jeg vel veldig gammel i forhold til de fleste her, og har således lite å fare med, siden gamlinger ikke har greie på noe som helst. I tillegg har jeg vært sammen med den samme damen o over 25 år, og stiller således i særklasse.. Når det er sagt- hvis noen vil høre, vil jeg fraråde å gå inn i et forhold som baserer seg på å "telle" ting, enten det gjelder orgasmer, utrydding av oppvaskmaskiner, plenklippinger, timer med barnepass, og andre fiffige områder som kan måles. Et samliv er så mye mer komplisert enn det. Bare det å kunne dra veksler på en annen som er glad i deg i de periodene man er på felgen selv, for selv å kunne yte tilbake når man har overskudd er mye mer viktig. Når det gjelder handleturer- enkelte ting bør menn spares for. Det er mulig å sette foten ned, og si at slik tortur har man ikke fortjent! Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg vil si at jeg er litt enig med de fleste her. Selvfølgelig går det ikke an og kreve å ha sex, eller å få så og så mange orgasmer. Eller at hvis jeg blir med på butikken, må jeg få en BJ. Sånn funker det ikke, så her er jeg vel enig med Iril. MEN, når vi kommer til saken, så er det snakk om ett pågående problem i løpet av 5 måneder. Hvor det kommer til uttrykk at han vil ha mer, men ikke får, enkelt og greit for det at hun ikke gidder. Det er ikke snakk om at hun var sliten den ene kvelden, noe som hadde vært helt ok. Det er snakk om at hun ikke gadd og gjøre det lille ekstra for trådstarter. Det er som sagt ikke snakk om den ene kvelden, det er noe som har pågått i 5 måneder. Oivind Dahle er en mann etter min smak. Han sier helt vanvittige ting, men argumentene hans er som oftest gode, på en litt twisted måte. Alt han sier går i favør av det mannlige kjønn, men det er alltid minst ett snes av sannhet i dem. Jenter faller stort sett alltid for drittsekkene som han kaller dem, og 'tøffelheltene' ender opp med å trøste dem. Sånn er det bare, selv om tøffelhelten mest sannsynlig ville vært ett mye bedre valg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Nå er det ikke slik at en skal se på det som en gave når man har sex med kjæresten sin i et forhold. Ikke en gave? Hva er det da for noe? Selvsagt er det en gave, hver eneste gang. Man eier ikke et annet menneske, i eller utenfor et forhold. Tar man forholdet for gitt og sex'en som en selvfølge eller noe man har krav på fordi man er sammen er man på ville veier. Man kan ønske seg et godt sexliv, men man kan ikke kreve det. Får man ønsket oppfylt, vel da er det en gave. Et forhold er en frivillig sak, og må baseres på lyst. Da kan man ikke gjøre sex'en til en pliktøvelse. Det står ikke noe i lovverket om at man har krav på sex i et forhold. Det er av en meget god grunn. Og trådstarter spesifiserte "Det var bare snakk om å gidde. Og det gjorde hun ikke." - og jeg kan godt ser for meg situasjonen ved at hun var godt tilfredsstilt og ikke hadde lyst på mer, det vil jeg da kalle egoisme. 8651564[/snapback] Beklager, men hva trådstarter spesifiserer er irrellevant her, med mindre vi snakker om et tenkt (hypotetisk) scenario. Hans beskrivelse er i høyeste grad et partsinnlegg. Han ønsket i likhet med oss alle selvsagt ikke å fremstå som egoisten her, da hadde jo tråden vært meningsløs. Trådstarter gir derfor uttrykk for hans oppfatning av hennes motiver. Jeg siterer meg selv igjen: Men nei, det er ikke bare snakk om å "gidde". Det er snakk om å ville, og det er et hav av forskjell mellom de to tingene. Tar man ikke hensyn til det, blir sex bare ubetalt prostitusjon. 8650671[/snapback] Like mye som trådstarters oppfatning er subjektiv, er din og min det. Du har all mulig rett til å oppfatte henne som egoistisk. Kanskje er hun det til og med, i denne konkrete saken. Egoistiske mennesker finnes, det bestrider jeg ikke. Men vi kjenner henne ikke, så det blir bare spekulasjoner. Det interessante her er det prinsipielle: Er det per definisjon egoistisk å si nei til sex når man av ulike grunner ikke vil? Vi gjør trådstarter en bjørnetjeneste hvis vi ikke diskuterer premissene for problemstillingen. Tar vi de for god fisk kan vi like godt gi ham rett: "Jeg ga henne så mye, og hun meg ikke nok. Ergo er hun egoistisk." Men hva om premissene er feil? Hvis en mann står på et tak og sier: "Jeg kan fly. Skal jeg hoppe?" Skal vi da si at "Han sa han kunne fly, så da er det greit at han hopper..." Selvsagt ikke. Og like lite (helt uten sammenligning forøvrig) kan vi si "Han sa at det var snakk om å gidde, så da er hun egoistisk." @Geir: Ja, jeg kan jo prøve, men tydeligvis så er det en egen bås for tilfredsstillelse seksuelt. Jeg har ingen favorittbutikker å gå til, men jeg liker en god massasje - så hvorfor skal jeg ikke kunne få det, når jeg blir med madammen til klesbutikken? 8651499[/snapback] Ja. Like it or not, slik er det. Som de to siste posterne ganske riktig påpeker. Og slik må det være. Sex er spesielt, fordi det er å gi tilgang til sitt innerste og mest private. Det er en emosjonell vernesone, om du vil. Kanskje er den kulturelt betinget, det blir en for lang diskusjon å gå inn på, og ikke er jeg antropolog heller. Men den er reell i hvert fall i vårt samfunn. Men du vil oppleve etterhvert at det finnes flere slike emosjonelle soner. Man har faktisk krav på slike "vernesoner" selv om man blir sammen med noen. Tider og plasser hvor man får være seg selv nærmest. Det er hverken feil eller dumt. Vi ønsker oss ikke en nikkedukke som livsledsager, vi ønsker oss et sterkt og reflektert og selvstendig menneske. Et som slik CastorFiber sier kan bære deg når du selv er på felgen, og ikke bare må bæres på din skuldre hele tiden, da blir du en alminnelig taxi på livets vei, med sex som gyldig "betalingsmiddel". De kvinnene som tør å si nei når det blir feil å si ja, har antagelig styrke til å gjøre det på andre områder. Jeg vil definitivt foretrekke en slik kvinne. Nå tror jeg nok at det motsatte er en fiksjon i alle fall, men det kan vi la ligge. Så nei, du kan ikke bytte et godt sexliv med like mange oppvasker. Derimot kan både oppvasker og andre "tjenester" godt gjøre partneren vennligere stemt over tid. Men det går faktisk begge veier. Hvis vi føler at partneren tar hensyn til å våre ønsker, og er villig til å dele hverdagens byrder, blir samlivet lettere. Når det er sagt: Å bytte en handletur eller annen ytelse mot en god massasje (ikke seksuell) går helt greit, det har jeg gjort med hell mange ganger. Angående det med å se for seg et forhold på over ti år, så tror jeg det er ganske urealistisk når en er tenåring og studerer, reiser og slikt, er veldig annerledes når man er litt voksen og ikke beveger så mye på seg, fysisk og psykisk. 8651499[/snapback] Det er sant. Men et forhold er som sagt ingen pliktøvelse. Og det er ikke slik at enten funker det, eller så funker det ikke. Mest sannsynlig befinner man seg et sted imellom, med varierende grader av suksess. Det er derfor presten sier "I gode og onde dager". Når man er ung og uten andre forpliktelser kan man selvsagt vurdere om forholdet tilfredstiller forventningene. Men man gjør seg selv en tjeneste om forventningene er realistiske. Det var (burde være) trådstarters anliggende her, og det er det jeg prøver å bidra med. Geir Lenke til kommentar
Gjest Gjest...! Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det er veldig mange gode poeng her, spesielt fra deg Geir.. Men jeg må si jeg reagerte litt på det Patience sa: Du kan jo spørre deg selv hvem som er egoistisk; Hun, som nettopp har hatt sex med deg, og sier hun er sliten, og du, som vil ha mer, og poster i et forum som dette for å høre om det er henne det er noe galt med - når du ikke vil ta nei for et svar med ro i sinnet? Hva menes med dette..? At jeg er egoist som trenger andres mening og hjelp? Det blir jo nesten det samme som å spørre en god venn om akkurat samme problemstilling? Men, det er ihvertfall ikke slik at jeg dropper henne på grunn av at hun ikke vil gi meg litt ekstra. Hvert forhold er individuelt, og det er sikkert noen heldige der ute som får mye mer enn det jeg får. Men dette er ikke det som betyr mest i ett forhold. Jeg har skjønt utifra deres meninger, at jeg burde være glad for at jeg faktisk får ha sex med henne, og det er en gave jeg burde sette pris på, og ikke surve om mer....Selv om det er meget fristende til tider... Jeg vil fremdeles påpeke at hun har et snev av egoisme enda, men jeg har nå skjønt at jeg burde sette pris på de gavene jeg får.. Jeg vil gjerne at det skal være likestilt når det gjelder dette i senga, og hvis jeg har vært snill mot henne, så skal hun være det mot meg også.. Men så er det slik som Geir trakk frem med vareopptellingen, at det er noenlunde likt i opptellingen..! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det er veldig mange gode poeng her, spesielt fra deg Geir.. Men jeg må si jeg reagerte litt på det Patience sa: Du kan jo spørre deg selv hvem som er egoistisk; Hun, som nettopp har hatt sex med deg, og sier hun er sliten, og du, som vil ha mer, og poster i et forum som dette for å høre om det er henne det er noe galt med - når du ikke vil ta nei for et svar med ro i sinnet? Hva menes med dette..? At jeg er egoist som trenger andres mening og hjelp? Det blir jo nesten det samme som å spørre en god venn om akkurat samme problemstilling? 8652514[/snapback] Skal ikke svare for hva Patience mener. Men selvsagt er det OK at du trenger andres mening og hjelp, og selvsagt er det OK å spørre om det her på forumet. Det er det vi har det for. Men spørsmålet var om du søkte svar eller støtte. Det kan ikke vi svare på, men det kan være verd litt ettertanke. Hvorfor spurte du om hun er egoisitsk? Hvor ikke "Er jeg egoisitisk?" Det var kanskje ikke bevisst, men det er slik jeg oppfatter Patiences bemerkning. Og om det er egoistisk av deg å ville ha mer i den situasjonen og ikke av henne å si nei, må det vær lov å ha en oppfatning om. Kanskje var dere begge litt egoistiske der. Det er mest sannsynlig, det er vi alle. Jeg har bare kjent ett menneske i mitt lange live som tilsynelatende ikke fantes egoistisk. I så fall er det i seg selv greit. Egoisme er ikke negativt per definisjon, det blir først et problem når det går ut over samlivet. Geir Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 HEtterpå spurte jeg om vi kunne ta en runde til, WTF? Du må ALDRI spørre. Jenter tenner på Handling! Det du skulle gjort da, var bare å ta tak i henne og ta hun oppetter veggen. Da hadde hun funnet ny energi...! Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 WTF? Du må ALDRI spørre. Jenter tenner på Handling! Det du skulle gjort da, var bare å ta tak i henne og ta hun oppetter veggen. Da hadde hun funnet ny energi...! 8652890[/snapback] Jeg tenkte noe av det samme... "Skal vi ta en runde til ...? Vær så snill?" Hadde man gjort som du sa hadde man skjønt det på kroppsspråket om hun virkelig ikke ville, men om hun fikk gløden tipper jeg at man hadde fått høre "Kjæresten min er et villdyr i senga! Jeg var sliten allerede, men han tok meg en gang til så det gikk for meg enda en gang." som sladder mellom vennindene etter hvert. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 WTF? Du må ALDRI spørre. Jenter tenner på Handling! Det du skulle gjort da, var bare å ta tak i henne og ta hun oppetter veggen. Da hadde hun funnet ny energi...! 8652890[/snapback] Jeg tenkte noe av det samme... "Skal vi ta en runde til ...? Vær så snill?" Hadde man gjort som du sa hadde man skjønt det på kroppsspråket om hun virkelig ikke ville, men om hun fikk gløden tipper jeg at man hadde fått høre "Kjæresten min er et villdyr i senga! Jeg var sliten allerede, men han tok meg en gang til så det gikk for meg enda en gang." som sladder mellom vennindene etter hvert. 8652943[/snapback] Bingo! Uventet tenning er alltid det beste. Har en venninde av meg jeg driver litt med, og hun var innom meg her forrige dagen kun for å hente en genser hun hadde glemt. Med en gang hun kom innenfor døra tok jeg bare tak i henne bak i nakken og holdt hun fast oppetter veggen. Pinte hun i sikkert en time før hun ba på sine knær om at jeg skulle ta henne. Hun fortalte meg i ettertid at hun på ingen måte var kåt den dagen, og faktisk kun kom for å hente genseren. Men den historien her beviser bare det jeg skrev ovenfor. Love Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Smacky Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Nå har jeg prøvd å lese gjennom alt her, men ble så mye at jeg bare orka i de første 4 sidene Jeg kan forstå det om han, og generelt gutter, blir frustert(e) om man tilfredstiller dama gang på gang når man ikke har lyst egentlig og man ikke får noe tilbake. Men om man skal henge seg opp i det som engangstilfelle, så tror jeg forholdet kommer til å funke dårlig. Ang det med å gi "belønning" fordi man blir med på shoppingtur. Nå vet jeg ikke om jentene har sagt "Vi kan ha sex om du blir med på shopping" eller om det bare rett og slett har blitt sånn. Jeg personlig blir i veldig godt humor om jeg vet typen min gjør noe for meg fordi han vil være god mot meg selvom han egentlig ikke liker det selv (dra på fotballkamper, shoppe osv). Og når man da blir i godt humor fører som oftest det ene til det andre. Jeg kan faktisk føle det sånn at det er litt urettferdig for gutter ang jenter og sex (er ikke sånn i mitt forhold, men har andre venniner som har det sånn). Tror det ofte er gutter som gir alt for å tilfredstille dama, og at gutten ikke alltid får noe tilbake som jenta gjør. Men det er jo selvfølgelig noe man må finne ut av mellom hverandre. Såå til poenget :!: . Jeg mener hun er egoistisk om hun alltid får mer nytelse enn deg og ikke gir deg like mye tilbake som henne (ikke som ett engangstilfelle, men generelt). Lenke til kommentar
pwned Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Kommer ann på, som andre har påpekt, om det er et engangstilfelle eller noe som har pågått over tid. Her er det jo gode argumenter fra begge sider, så du får bare velge det svaret som passer deg best... men et lite tips til neste gang; ikke spør... det vil få jenta til å tro at du er usikker. Bare gjør såkalte "uventede handlinger" for å prøve å få hu kåt. (De fleste jenter tenner på spontanitet.) Da merker du fort om det er nyttesløst eller eller om du får snøret i bånn. Hvis hu ikke vil, må du nesten respektere det. Sett deg i hennes posisjon og tenk på hva du ville gjort/sagt om hu la ann på deg og du ikke hadde lyst... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå