Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er hun egoistisk?

Gjest Gjest...!

Anbefalte innlegg

@Iril:

Det samme som at jeg hadde kjedet ræva av meg for å se på klær. Men jeg har jo gjort det endel ganger fordet :)

8651281[/snapback]

Flink du er :)

Og det er synd hvis du føler at du oftest har "lidd" mest i forhold.

Men alle er ikke slik av den grunn.

@ nerval:

Det er jo en helt enkel løsning på det problemet. Ikke gjør det!

Det er ingen tvang, mest sannsynlig i så fall.

Så hvis du ikke syns det er noe gøy selv, så kan du jo bare la være å gjøre det..

Men siden vi ikke aner noe om hverken jenta eller gutten i forholdet til trådstarter, så kan vi egentlig ikke uttale oss om det..

Så tror vi bare skal legge den diskusjonen død :)

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, tror jeg skal friske opp igjen mitt forige innlegg her.

Mener de samme som synes det ikke er egoistisk at kvinner "ikke vil mer idag" at det er helt okey for menn å si det samme? Meg bekjent er det nemlig slik at kvinner "klager" over at menn er for egoistiske fordi de har fått nok, mens dama vil ha mer. Da synes jeg det blir feil å si at det er okey dama ikke vil mer når hun er tilfredstilt selv om han ikke er det. Minner mistenkelig om endel "likestilling" hvor kvinner i praksis bare vil at det skal gå en feil ...

Lenke til kommentar
Og det er synd hvis du føler at du oftest har "lidd" mest i forhold.

Men alle er ikke slik av den grunn.

Jeg snakker ikke om at jeg har lidd under mitt tidligere forhold, men om det Ernie nevner, om at det er greit for jenta og si "nei nå orker/gidder jeg ikke mer", mens når gutten gjør det så "viser han ikke hensyn ovenfor jenta".

Lenke til kommentar
@Iril:

Det samme som at jeg hadde kjedet ræva av meg for å se på klær. Men jeg har jo gjort det endel ganger fordet :)

Det går nok opp i opp i lengden, skal du se, om forholdet er godt. Det er ingen regel som sier noe annet. Jeg går gjerne i klesbutikken med fruen om jeg får gå i gitarbutikken etterpå. :)

Trådstarter er 17 og jenta er 15, Geir - ikke dobbelt så gamle.

8651281[/snapback]

Men de blir det en dag! Og da er det verd å grunne over det enkle spørsmålet: "Er det hverandre vi vil bli det med?" I så fall er det ikke helt feil å tenke litt utover de kortsiktige behovene.

Er det derimot et kortsiktig forhold trådstarter er ute etter kan han jo konkludere som han vil på sitt eget spørsmål, og ta konsekvensen av det.

Geir :)

Lenke til kommentar
Minner mistenkelig om endel "likestilling" hvor kvinner i praksis bare vil at det skal gå en feil ...

8651317[/snapback]

Finnes flere eksempler på dette. Kvinner forlanger (kanskje ikke eksplisitt, men hvertfall implisitt) shoppingturer, at vi hører på deres irrasjonelle argumenter når dere er i følelseshumør, at vi har "forståelse", at vi er med ditt og datt selv om det er ganske kjipt. Menn forlanger en blowjob eller en god biff i ny og ne, men får det langt fra like ofte som kvinnene mener at vi bør stille opp på dill og dall.
Lenke til kommentar
men om det Ernie nevner, om at det er greit for jenta og si "nei nå orker/gidder jeg ikke mer", mens når gutten gjør det så "viser han ikke hensyn ovenfor jenta".

8651363[/snapback]

Nei nå orker jeg ikke mer.. Dere for syntes hva dere vil for min del :)

Jeg har utrykket mine meninger opp til flere ganger.. Så gidder ikke gjenta meg selv..

Lenke til kommentar
Det går nok opp i opp i lengden, skal du se, om forholdet er godt. Det er ingen regel som sier noe annet. Jeg går gjerne i klesbutikken med fruen om jeg får gå i gitarbutikken etterpå. :)

Ja, jeg går gjerne i klesbutikken jeg, om jeg får en blowjob eller en massasje senere.

Men de blir det en dag! Og da er det verd å grunne over det enkle spørsmålet: "Er det hverandre vi vil bli det med?"

Jeg tror ikke et tenåringspar skal ta høyde for å være sammen i femten år, iallefall ikke så tidlig, veldig få tenåringsforhold som varer over ett år, nei, to uker.

Lenke til kommentar
men om det Ernie nevner, om at det er greit for jenta og si "nei nå orker/gidder jeg ikke mer", mens når gutten gjør det så "viser han ikke hensyn ovenfor jenta".

8651363[/snapback]

Nei nå orker jeg ikke mer.. Dere for syntes hva dere vil for min del :)

Jeg har utrykket mine meninger opp til flere ganger.. Så gidder ikke gjenta meg selv..

8651382[/snapback]

Jeg har gjentatt meg selv omtrent fem ganger i denne tråden, men kan du ikke si deg enig i at det er dårlig ovenfor mennene at når de sier "jeg orker/gidder ikke mer" så er de hensynsløse, mens når jentene sier det, så skal man være fornøyd med det man fikk?

Lenke til kommentar
Tja, tror jeg skal friske opp igjen mitt forige innlegg her.

Mener de samme som synes det ikke er egoistisk at kvinner "ikke vil mer idag" at det er helt okey for menn å si det samme?

Vel, for min del er svaret enkelt og greit ja. Det er helt greit av begge parter å si nei takk, ikke mer nå. Man gir ikke opp sin selvstendighet og "sjølråderett" fordi om man går inn i et forhold.

Meg bekjent er det nemlig slik at kvinner "klager" over at menn er for egoistiske fordi de har fått nok, mens dama vil ha mer. Da synes jeg det blir feil å si at det er okey dama ikke vil mer når hun er tilfredstilt selv om han ikke er det. Minner mistenkelig om endel "likestilling" hvor kvinner i praksis bare vil at det skal gå en feil ...

8651317[/snapback]

Meg bekjent er det slik at menn "klager" mest over dette. I denne tråden og i flertallet av andre tråder her på forumet. Slik er det ellers i samfunnet også, slik jeg ser det. (Nå leser jeg ikke så mange dameblader, så det kan hende jeg har gått glipp av noe.)

Men du må gjerne dokumentere det motsatte.

Lenke til kommentar

Du kan jo spørre deg selv hvem som er egoistisk; Hun, som nettopp har hatt sex med deg, og sier hun er sliten, og du, som vil ha mer, og poster i et forum som dette for å høre om det er henne det er noe galt med - når du ikke vil ta nei for et svar med ro i sinnet?

Lenke til kommentar
Jeg har gjentatt meg selv omtrent fem ganger i denne tråden, men kan du ikke si deg enig i at det er dårlig ovenfor mennene at når de sier "jeg orker/gidder ikke mer" så er de hensynsløse, mens når jentene sier det, så skal man være fornøyd med det man fikk?

8651421[/snapback]

Ja det vet jeg du har..

Men jeg tror vi skal nøye oss med å være uenige jeg.. :yes:

Vi er begge for sta til å bli enig så :p

Lenke til kommentar
Ja, jeg går gjerne i klesbutikken jeg, om jeg får en blowjob eller en massasje senere.

Du kan jo prøve og se hvor lenge den funker. ;)

Jeg tror ikke et tenåringspar skal ta høyde for å være sammen i femten år, iallefall ikke så tidlig, veldig få tenåringsforhold som varer over ett år, nei, to uker.

8651399[/snapback]

Så derfor skal de ikke tenke lenger enn hva de kan få ut av de to ukene, med hovedvekt på seksuell tilfredstillelse??

Lenke til kommentar

Tolket den feil, men greit - jeg syns det er synd at det ikke er den form for 'likestilling' når det kommer til senga. Og jeg vil kalle den slags oppførsel for egoisme ovenfor den andre partneren.

@Geir: Ja, jeg kan jo prøve, men tydeligvis så er det en egen bås for tilfredsstillelse seksuelt. Jeg har ingen favorittbutikker å gå til, men jeg liker en god massasje - så hvorfor skal jeg ikke kunne få det, når jeg blir med madammen til klesbutikken?

Angående det med å se for seg et forhold på over ti år, så tror jeg det er ganske urealistisk når en er tenåring og studerer, reiser og slikt, er veldig annerledes når man er litt voksen og ikke beveger så mye på seg, fysisk og psykisk.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Du kan jo spørre deg selv hvem som er egoistisk; Hun, som nettopp har hatt sex med deg, og sier hun er sliten, og du, som vil ha mer, og poster i et forum som dette for å høre om det er henne det er noe galt med - når du ikke vil ta nei for et svar med ro i sinnet?

8651448[/snapback]

Og med disse ordene på minne sier jeg takk for i kveld og diskusjonen. Jeg er en gammel mann og trenger min skjønnhetssøvn.

Dere får "enes om å være uenige" uten meg de neste par sidene.

Lenke til kommentar
Jeg går gjerne i klesbutikken med fruen om jeg får gå i gitarbutikken etterpå. :)

8651375[/snapback]

Hvor mange menn ønsker å gå i gitarbutikker like ofte som kvinnene deres ønsker å gå i klesbutikker? ;)

Menn er enkle dyr; vi vil ha mat, søvn, sex og en liten utfordring i hverdagen så er vi fornøyde. Kvinner er avanserte dyr; så avanserte at jeg ikke tør å begi meg ut på en forklaring.

Lenke til kommentar

8651448[/snapback]

Nå er det ikke slik at en skal se på det som en gave når man har sex med kjæresten sin i et forhold. Og trådstarter spesifiserte "Det var bare snakk om å gidde. Og det gjorde hun ikke." - og jeg kan godt ser for meg situasjonen ved at hun var godt tilfredsstilt og ikke hadde lyst på mer, det vil jeg da kalle egoisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...