chrlod Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 PCen min har aldrig vert noe stille, men etter at skjermkortvifta løsna et par millimeter og ligger konstant og "rasler" har jeg holt på å bli gal. Tenkte detfor å ta en grundigere støydemping da jeg egentlig er støyalergiker. PCen begynner å bli noen år (se profil for spec) og snart klar for utskifting, så gidder ikke legge så veldig mye penger i den. Det jeg tenkte å gjøre var: Bytte skjermkortvifta: VF700-Cu bør være et fint alternativ til X800 Pro stock vifta. Gjøre den lille vepsen av en NB vifte passiv: Zalman ZM-NB47J, mulig denne trenger små modifikasjoner pga skjermkort. Harddiskene: Her er jeg mest usikker. Jeg er kjent med O-ring metoden, men denne benytter seg vel av 5,25" brønn? I mitt Lian Li PC7SCAND kabinett er det vifte forran de nedre (interne) 3,5" brønnene, og jeg vil selvfølgelig benytte meg av denne videre. Det første som slo meg var å henge hele den interne 3,5" brønnen i O-ringer festet i 5,25" brønnene over. På den måten får de samme plassering i forhold til viften som de har i dag. Håper noen forstod hva jeg mente. (Mulig en veldig dårlig ide) Annet: Jeg kommer til å legge gummiringer rundt en del skruer, og modifisere molexkontaktene til 120mm viftene fra 12V til 5V eller 7V alt etter behov. Det kommer veldig lett resonans i de tynne kabinettveggene så jeg kommer muligens til å legge på asfaltplater for å få dem litt tyngre. Hadde vert fint om noen kunne komme med synspunkt på forslagene. Eventuelt andre nyttige triks, eller ting jeg bør jøre anderleds. På forhånd takk. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du kan også henge harddiskene vertikalt med o-ringer, ellers er det jo flere som har hengt opp hele 3,5 brønnen i o-ringer. Eller så kan du jo bare henge opp vifta i o-ringer. Jeg lurer på om det finnes noe man ikke kan henge opp i o-ringer Viftestyring vil jeg si er ett must når du skal støydempe. Støydempings matter går jo også ann, men det vil vel øke temperaturen i kabinettet. Noen støydemper heller ett skap eller en boks av noe slag med matter , og plasserer maskina der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå