Gå til innhold

NorthQ Giant Reactor vs TT Thoughpower

Anbefalte innlegg

Ja, hvordan leverer den? Tror dere den greier å drive mitt kommende system på Q6600, 2gb ram, 2stk 8800gtx, 3 hdd, ett ppu kort og 2 dvd brennere?

Har den 4 Pci-E som kreves for å få til 2stk 8800gtx i SLI?

Er den bra?

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hallo?

8651422[/snapback]

Hallo ja.

Det er ikke mamma/pappa som svarer, men ett godlynt forumsmedlem som ønsker å opplyse deg om nettets fortreffelighet.

Google er en start dersom du er "helt blåst" (kan se slik ut).

Dersom du har funnet ett produkt på en webshop kan du ofte følge en produktlink.

Ga dette svar på dine spørsmål?

PS og edit:

Jeg ville tro at den Hiper 530 du har (Ifølge profil) bør holde for ditt oppsett.

Du trenger virkelig ikke en "atomreaktor" til 2k for å drive det du planlegger å oppgradere til.

Dersom du skal klokke "ad absurdum" med LN2, pots, og VCore, VGPU til helseskadelige nivåer er nok den NorthQ'en du sikler på ett bra valg. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Den NorthQ PSUen har 2x 8x og 2x 6x PCI-E porter. Altså har den ikke nok, men ingenting forhindrer deg fra å bruke Molex adaptere. Når det gjelder strømstyrke holder den i lange baner.

8652046[/snapback]

Fra produktlinken jeg la ut rett over din post:

Cable configuration:

1 x 24/20pin ATX cable

1 x 8pin detachable motherboard extension cable (4pin+4pin)

4 x 6pin PCi-express cable (Quad SLi capability)

8 x S-ATA plug on 2 cables (4 on each cable)

8 x Molex plug on 2 cables (4 on each cable)

1 x Floppy plug on 1 cable (1 on molex rail)

Total of 8 cables from Power Supply

Er det så vanskelig å finne slik infomasjon uten å bli "matet med teskjeer?" :roll:

Lenke til kommentar
Jeg ville tro at den Hiper 530 du har (Ifølge profil) bør holde for ditt oppsett.

8651603[/snapback]

Det blir nok litt vel optimistisk. Det oppsettet kan fort trekke 500 W overklokket, og vil da sannsynligvis overbelaste +12V på Hiperen. Jeg ville satset på noe med minst 480 W +12V combined output og 600 W totalt. Og helst et merke som er mer kjent for kvalitet.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Hallo?

8651422[/snapback]

Hallo ja.

Det er ikke mamma/pappa som svarer, men ett godlynt forumsmedlem som ønsker å opplyse deg om nettets fortreffelighet.

Google er en start dersom du er "helt blåst" (kan se slik ut).

Dersom du har funnet ett produkt på en webshop kan du ofte følge en produktlink.

Ga dette svar på dine spørsmål?

PS og edit:

Du trenger virkelig ikke en "atomreaktor" til 2k for å drive det du planlegger å oppgradere til.

Dersom du skal klokke "ad absurdum" med LN2, pots, og VCore, VGPU til helseskadelige nivåer er nok den NorthQ'en du sikler på ett bra valg. :)

8651603[/snapback]

Ja er faktisk helt blåst på dette emnet, mr. bigmouth :!:

Er kanskje en grunn til at jeg spør på dette forumet? Ja, er faktisk helt "blåst" på dette emnet som TL1000S synes det var viktig å framheve. Jeg kan rett og slett ingenting om PSUer og spør derfor her.

Men da fikk jeg svar og velger en annen PSU :) Takk til alle :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja er faktisk helt blåst på dette emnet, mr. bigmouth    :!:

Er kanskje en grunn til at jeg spør på dette forumet? Ja, er faktisk helt "blåst" på dette emnet som TL1000S synes det var viktig å framheve. Jeg kan rett og slett ingenting om PSUer og spør derfor her.

Men da fikk jeg svar og velger en annen PSU :) Takk til alle  :thumbup:

8657527[/snapback]

Hallo?

..bare for å følge opp siden du ikke tok poenget i det hele tatt.. :!:

Lenke til kommentar
Ja er faktisk helt blåst på dette emnet, mr. bigmouth    :!:

Men da fikk jeg svar og velger en annen PSU :) Takk til alle  :thumbup:

8657527[/snapback]

Hallo?

..bare for å følge opp siden du ikke tok poenget i det hele tatt.. :!:

8657850[/snapback]

:!: :!: Flink gutt :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

:!:  :!:  Flink gutt :thumbup:

8661030[/snapback]

He-he.. og takk.. :)

Men hvilken PSU har du bestemt deg for?

Den "atomreaktoren" vil jo holde i overskuelig framtid dersom du tar deg råd til den. Den har jo alt av kontakter og nok av "power" for det du måtte finne på å "putte i" kabinettet.

Lenke til kommentar

:!:  :!:  Flink gutt :thumbup:

8661030[/snapback]

He-he.. og takk.. :)

Men hvilken PSU har du bestemt deg for?

Den "atomreaktoren" vil jo holde i overskuelig framtid dersom du tar deg råd til den. Den har jo alt av kontakter og nok av "power" for det du måtte finne på å "putte i" kabinettet.

8661449[/snapback]

Jeg veit ikke helt enda, tror kanskje det blir denne alikevel. Men jeg hører mange klager på at noen psuer ikke leverer nok spenning på diverse linjer. Denne gjør dette? Tenker på: 2 8800gtx, q6600, 2gb ram, 3 hdd, 2 dvdbrennere, vifter etc...

Systemet mitt vil altså ikke bli ustabilt?

Og hva gjør en psu som har samme watt til dobbelt pris noe bedre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Den NorthQ "reaktoren" har ihvertfall svært gode "specs". Følger du produsentlinken jeg la ut kan du lese to gode reviews.

2x35W på 12V1/V2 burde holde med god margin til det du har tenkt å ha "i kassa".

Det er ikke alltid pris betyr kvalitet, men som regel er det en sammenheng. Ihvertfall for PSU'er.

En del produsent'er av PSU opererer med *max* effekt, dvs. en effekt de leverer i noen sekunder før de slår seg av (OK) eller "poffer" (ikke OK).

Kvalitets-PSU'er er oppgitt ("rated") ved den effekt de kan levere kontinuerlig.

Noe du trenger når du spiller favoritt-spillet på den 5'te timen i strekk. :)

Lenke til kommentar

Nå byttet jeg til et Evga Nforce680i og er knallfornøyd! Saken er at hovedkortet mitt krever en 8pin tilkobling istedetfor 4pin som er vanlig, ved siden av cpuen. Min HiperR 530w har ikke det, satt bare i 4pinen og det funket. Men har NorthQen 8pin som passer der?'

EDIT: Pcustyr har den ikke på lager og jeg gidder ikke vente så lenge. Ser derimot at de har DENNE på lager. Hvordan er denne mot NorthQen? Vil 850w holde til mine krav? (2 8800gtx, quadcpu etc...) Har den også 8pin?

Takker for svar :)

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Følg produktlinker enten i prisguide eller via webshop.

Da får du svar.

(Du kan også søke/taste deg inn til produsentens produktsider manuelt). :)

"Toughpower'en" samt NorthQ'en har begge 8-pins 12V (såkalt EPS standard).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Følg produktlinker enten i prisguide eller via webshop.

Da får du svar.

(Du kan også søke/taste deg inn til produsentens produktsider manuelt). :)

"Toughpower'en" samt NorthQ'en har begge 8-pins 12V (såkalt EPS standard).

8673658[/snapback]

Takker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...