ronny-andre Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Er sengeliggende nå, tre dager før eksamen, med forkjølelse og veldig vondt i halsen. Eksamen er jeg ikke bekymret for, men heller hvordan jeg skal fortest mulig bli kvitt den vonde halsen? Sitter å drikker te med honning i, hørt at det er bra, men er det noen som har erfaring fra mer effektive midler? (som går an å fås kjøpt reseptfritt og i butikk?) Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har og hørt at varm melk og honning skulle fungere perfekt mot sår hals. Dog har aldri prøvd det, liker ikke honning... Lenke til kommentar
DNA Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Flere som har forkjølelse her ser jeg. Har begynt å få det selv, får prøve Bear^ sitt tips Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Drikk en varm te, og prøv å hark ut all dritten ifra halsen selv om det kjennest vondt, funker ivertfall med meg xD Eller, du kan ta deg et veldig varmt bad i en halvtime, det løser også opp slimet. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvitløk (helst rå) skal være ypperlig, men jeg hadde veldig god erfaring en gang med sånne råmelks-tabletter. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Isvann... bakteriene tåler ikke kulden like bra som deg. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 C-vitaminer er god knall uansett. Hver gang jeg kjenner jeg brygger på noe, hiver jeg innpå enten en 3-4 små eller en stor brusetablett ett par ganger om dagen i noen dager. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Akidon: Nå kødder du vel ? Bakterier tåler så langt jeg vet kulde meget godt, det er vel heller varme de har problemer med. Endret 19. mai 2007 av geirm Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Tja er i alle fall noe greier der... Er vell mer det at de blir mindre aktive.. de dauer vell gjerne ikke. Men varme dreper de... Men de varmeste vi tåler av drikke tror jeg passe bakteriene og virusene meget godt. Vi blir brent før dem. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ehm, melk...åkei, gammelt kjerringråd, og det føles deilig å drikke varm melk med honning i! Men sannheten er den at melk binder slim i halsen din, og hjelper veldig lite mot halsen. Kommer ikke til å gjøre halsen din bedre i lenger enn noen timer...Så sats på te, pastiller, hostepiller osv... Lenke til kommentar
Iril Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Isvann... bakteriene tåler ikke kulden like bra som deg. 8648309[/snapback] Vann er grusomt å drikke når man har vondt i halsen.. Det er bare ting med kulsyre i som går ned bare.. Men etter at jeg var syk med vonde mandler her for noen uker siden så var jeg hos øre nese hals spesialist, og der fikk jeg verdens beste tips! Ta et glass med vann, putt en t-skje salt i og rør rundt.. Ta så en slurk og gurgl det. Det skal IKKE svelges! Bare gurgles.. Saltet trekker ut noe fra slimhinnene i halsen.. Husker ikke helt hva han sa, men det er ikke så viktig. Det funker! Og det er det viktigste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå