Christian86 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 problemet er jo at det utbyttet,på lik linje med bytte av minnekort,datakabel eller lader som fulgte med, vil kunne regnes som avhjelp mot den mangelen. Så spørsmålet blir heller da om forhandlere har vært forskånet mot kunder som vet bedre. 8665173[/snapback] Det som er trist er jo om de ikke lenger blir forskånet mot slike kunder, for det kommer slik jeg ser det uansett bare til å gå ut over oss kunder til syvende og sist. Jeg har flere ganger lurt på om ikke vi kunder i Norge rett og slett har for mange rettigheter. Jeg tror rett og slett alle rettighetene til tider kan gagne oss negativt. Personlig vill jeg aldri krevt omlevering ved første feilretting, bare fordi butikken hadde vært behjelpelig med å teste f. eks. batteri eller sim kort. For det første så hadde jeg rett og slett ikke syns det var rettferdig. Og for det andre så har man jo tross alt et kundeforhold til butikken. Jeg vil ikke bytte god service, mot å få en ombytting raskere. For uansett hvordan man vrir og vender på det, og uansett hvor mye man sier at det er feil eller ikke er det forskjell på "han hyggelige kunden som handler mye hos oss", og "han kverulanten som vi taper penger på". 8665482[/snapback] Altså; slik jeg ser det er saken sånn allerde, spørsmålet er bare i hvilken grad kunder vet hva de egentlig kan si. Om en så legger til det at mange ikke tørr å klage fordi de er redd for hva andre vil mene, så finner jeg det ikke det smule rart at noen vegrer seg for dette. Personlig vil jeg helst ut av et kundeforhold der forhandler er vrang. Spørsmålet blir kanskje tilslutt; om forhandler ikke takler personen som sier at varen ikke fungerer og sier at nå er det nok, så kanskje en revurdering av yrke er på sin plass! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg tenkte ikke på et kundeforhold hvor forhandleren er vrang. Ikke i det hele tatt. Men tenk følgende situasjon. En kunde går i butikken for andre gang med sin mobil som ikke fungerer. Selgeren sier at han skal sende den inn på verksted. Kunden sier: a) OK b) Ikke talom. Du prøvde jo å skifte simkort/batteri/whatever. Jeg skal ha en _ny_ telefon _nå_ Et par uker senere kommer kunden inn og lurer på om han kan teste den nye nokia xxxx flaggskip som nettopp er ankommet samme dag. Hvor stor fare tror du det er for at kunden får svaret. a) Selvsagt. Vi må jo uansett ha en demotelefon på denne etterhvert. b) Sorry mac. Vi har ikke noen demotelefon. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Jeg tenkte ikke på et kundeforhold hvor forhandleren er vrang. Ikke i det hele tatt. Men tenk følgende situasjon. En kunde går i butikken for andre gang med sin mobil som ikke fungerer. Selgeren sier at han skal sende den inn på verksted. Kunden sier: a) OK b) Ikke talom. Du prøvde jo å skifte simkort/batteri/whatever. Jeg skal ha en _ny_ telefon _nå_ Et par uker senere kommer kunden inn og lurer på om han kan teste den nye nokia xxxx flaggskip som nettopp er ankommet samme dag. Hvor stor fare tror du det er for at kunden får svaret. a) Selvsagt. Vi må jo uansett ha en demotelefon på denne etterhvert. b) Sorry mac. Vi har ikke noen demotelefon. 8665632[/snapback] jeg tror B ville ha oppstått uansett nesten Edit; måtte forlate tastene en tur, og trykket i vanvære. Jeg vil fremdeles holde fast på at en selger som har byttet ut batteri pga batteri feil, samme feil skjer igjen og så 3. gang vil kvalifisere fint til de reglene en har for heving. Endret 21. mai 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Tja. Jeg har selv opplevd a) i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå