Suppadura Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har en tomtom500, og har lastet ned skandinavia 6.75. Åssen legger jeg det inn i tomtomen? Er det bare å flytte det over på minnekortet, så virker det av seg selv? Jeg tør ikke slette det eksisterende kartet før jeg er sikker, og er ikke plass til begge..... Får heller ikke brukt et vanlig sd-minnekort i tomtomen, er det fordi det er for stort(2g) eller er det format-grunn? Lenke til kommentar
ekm Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kart administreres lett ifra tomtom HOME som lastes ned gratis ifra tomtom.com (og der får du også mulighet for å ta backup av det gamle kartet ditt). Her får du også mulighet til å få hjelp med å "låse-opp" kartet. Hvis jeg ikke husker helt feil er 6.75 versjonen endel større (da det inneholder hovedveinettet i Europa også) så har du det orginalet Scandinavia kortet kan det bli litt lite plass. Det finnes noen få minnekort som går dårlig med tomtom, men har du formatert kortet med FAT? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hvis du har lastet dette ned fra TomTom så skal du ha fått med en veiledning på hvordan gjøre dette. Som det står på TomTom's sider: If you order a map download, a broadband internet connection is required. Installation requires you to use TomTom HOME on your computer. Videre så skal du ha fått tilsendt en kode for å aktivisere kartet når du slår på GPS'n. Kartversjon Scandinavia v6.75 tar 313Mb så minnekortet ditt må minimum være 512Mb. Lenke til kommentar
Suppadura Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Kartet er ikke hentet fra tomtom.. Men, jeg kan legge inn en backup av eksisterende kart i home? Det betyr at jeg kan jo slette det fra tomtomen, og prøve, uten å få problemer....... Hva er FAT? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Kartet er ikke hentet fra tomtom..Da har du vel heller ikke fått med den unike koden for å aktivere den aktuelle kartversjonen mot din TomTom? Men, jeg kan legge inn en backup av eksisterende kart i home?Når du kobler TomTom'n mot PC'n din så kommer vel denne opp som en flyttbar enhet (f.eks E:\) i Explorer? Det enkleste du gjør for å ta backup er å kopiere alt innholdet fra denne flyttbare enheten til en unik mappe på din datamaskin. Hva er FAT?Fant ikke denne på norsk, men det står noe om FAT her:http://sv.wikipedia.org/wiki/FAT Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Du kan enten bruke Windows Utforsker eller TomTom Home til å kopiere kartet til til TT, men kartet vil ikke funke før du slår inn aktiveringskoden din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå