Gå til innhold

Kjøpe Stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Hallois

Det har sikkert eksistert en bråte med slike tråder tidligere, men siden datateknologien raser avgårde i rekordfart så tenkte jeg å starte en ny en :)

Saken er at jeg ønsker å kjøpe en helt komplett stasjonær PC. (skjerm, tastatur, mus og hardware)

PCen skal være meget god på ytelse, og den skal spille de nyeste spillene, samt kjøre krevende programmer..

Jeg har noen ønsker om at PCen skal bygge på et hovedkort med SLi mulighet, slik at jeg kan ha to skjermkort....

Den bør også¨ha Dual core prosessorer, samt 2GB+ minne.. Lydkortet behøver ikke være verdens beste, men det bør være av alminnelig god standard.

Skjermen kan godt være 19" og høyere.

Mus og tastatur kan godt være med kabler siden batterier er svinedyrt i lengden.

Kabinettet må ha muligheter til å utvide med nye komponenter.

PCen bør også ha trådløst nettverkskort, S-video utgang, mange USB porter (4 er et minimum), et TV-kort er også et must.

DVD brenner bør også puttes inn i maskinen.

Harddisken bør være på over 300GB (helst 500).

Grunnen til at jeg spør her på forumet er at jeg prøver å finne komponentene selv på nettsider som komplett.no, men det er så utrolig innviklet å vite hvilke komponenter som er best av tilsynelatende to like produkter.

Det er ikke så lett å sette sammen en egen PC lenger :(

Var lettere for 10 år siden :D

Jeg ønsker heller ikke å kjøpe en ferdigkomponert PC. Dette fordi jeg ønsker å ha full kontroll på hvilke komponenter som faktisk er inni PCen.

Takker for eventuelle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe denne til konfirmasjonen. Den er kanskje litt dyr, men den vil holde et par år som en multimedia maskin.

Hvis du synes kabinettet blir for fjortiss kan du bytte det ut med Antec P180 eller et stilrent Lian li kabinett. Som strømforsyning kan du bruke en Mist 600watt

Mvh Geisner xD

8645572[/snapback]

Jo. Men nå tenkte jeg meg en pris på rundt max 15 000kr.

Er student, så jeg prøver å kjøpe en komplett PC for den prisen.

Det må da vel gå an? :D

Lenke til kommentar

Mekket et oppsett her.

Lot det bli med integrert lydkort. SLI er egentlig bare aktuelt til oppgradering eller hvis du har et fjell med penger, men du får SLI på mange HK nå uansett. Vil du ha mer minne, kan du slenge inn et par brikker til senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...