Gå til innhold

WYSIWYG og textarea

Anbefalte innlegg

Jeg har laget et nettsted hvor brukeren kan skrive profiltekst v.hj.a. en WYSIWYG-editor og textarea, og hvor innholdet blir sendt til en database. Når brukeren går tilbake for å oppdatere profilen på et senere tidspunkt blir det vedkommende skrev forrige gang synlig i WYSIWYG-editoren. Alt dette funker greit, men det som IKKE er like praktisk er at innholdet ikke vises som HTML, men slik som det vises i nettleserens adresselinje etter at en klikker på submit-knappen.

Eksempel: hvis jeg skriver ordet "tekst", linjeskift og "tekst" en gang til, så blir det seende slik ut i adresselinjen: text%3Cbr%3Etext%3Cbr%3E. Slik ser det også ut i WYSIWYG-editoren når brukeren skal oppdatere profilen på et senere tidspunkt.

Det jeg spør om er dette: -Hvordan får en konvertert det som blir sendt til html?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette problemer har oppstått fordi du har brukt get, hvis du bytter til post og får oppdatert alle (gamle) forekomster, så vil ikke dette være ett problem lengre. Som en tommelfinger regel så kan man vel si at man bruker kun get hvis man ønsker at bruker skal kunne lage ett bokmerke til siden. Hvis ikke så ser ikke jeg noen grunn til å benytte get.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...