Gå til innhold

Blizzard kunngjør StarCraft II

Anbefalte innlegg

Hadde denne nyheten kommet for lenge siden hadde jeg vært på gråten av glede. Men nå ser det ganske ut som at vi får enda et Tiberium Wars med litt forandring.

Skulle også gjerne sett Warcraft 4, men sier ikke at Starcraft 2 blir dårlig ^^

8649763[/snapback]

Ser ikke så mange likheter mellom SC/SC2 og Tiberium Wars.

1. Det er et RTS spill.

2. Det er i fremtiden?

8649774[/snapback]

Jeg ser heller ikke helt den store likheten må jeg innrømme Tiberium Wars er jo ganske likt de tidligere C&C-spillene, så om SC2 kom tidligere, så hadde det vel vært vel så likt de, som det er likt tiberium wars i dag?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg vilt til SCII, hvis Blizzard lager et spill som har kvalitet i nærheten av SC, og oppgraderer Battle.net til blant annet å ha integrert nettTV til spillet (som WaaaghTV er til WarCraft3), skal vi ikke se bort ifra at vi kan få en ny gyllen era for pro rts-gaming. :!:

Men de må oppgradere grafikken, synes ikke at enhetsmodellene var noe særlig pene. :hmm:

Lenke til kommentar

Weeehe :D

Ett lite skår i gleden at det ikke var warcraft 4 vi fikk, men sc2 får gjøre jobben. Men skal innrømme at jeg er spent, mange av Blizzards utviklere har forlatt dem siden starten av WoW. Det viktigste spørsmålet blir vel egentlig: Hvor lenge blir det betas og release?

Lenke til kommentar
Jeg er bittelitt skeptisk til dette, iallefall utifra bildene og videoene vi til nå har sett. Dette blir ganske litt feil å si, men det ser veldig ut som en StarCraft remake med Warcraft III-motoren, og litt mer funky farger.

Blizzard har heldigvis igjen å gi ut et dårlig spill, så jeg tror det skal bli svært spillbart. Nå har jo desverre mange av folkene som jobbet på StarCraft forlatt Blizzard til fordel for andre firmaer, så Blizzard står forran en ganske så stor oppgave her.

Jeg krysser fingrene for at oppfølgeren blir StarCraft-navnet verdig, og ikke blir et C&C-type RTS.

8645191[/snapback]

Hvordan spillet ser ut har lite med spillbarheten å gjøre. WC3 grafikken lignet ganske mye på WC2 enda det siste var 2D. Se på alle spillene til Blizzard. Utseendet er gjennomgående tegneserieaktig og ganske likt fra spill til spill. De har funnet sin egen stil og skjønner at det er viktig overfor fansen å holde på den.

Grafikken i WoW er f.eks påfallende lik den i WC3

Her er litt info fra FAQ:

The game will be compatible with DirectX 10, and we're still considering whether there will be exclusive DirectX 10 graphic effects, but the graphics engine will also be very scalable to ensure that a wide range of different systems will be capable of running StarCraft II. The new engine is also capable of rendering very large units, as well as large numbers of units on screen together. Havok physics have been integrated into the engine for added realism as well.

Jeg synes også det ser ut som StarCraft i WC3, men det var også noe jeg forventet. ;)

P.S Jeg er ganske sikker på at inntrykket vil endre seg når jeg først ser det i bevegelse.

*redigerings*

Ah, så akkurat traileren. Mmmm...gåsehud. "Hell, it's about time." Det er så blodharry og ironisk at det er gøy. :)

*redigerings2*

Sjekk grafikken, ser ut som en stor tegneserie for 5-aaringer :/

En in-game video: Video

Okey, etter aa ha sett litt mer av SS og videos, saa er eg veldig skuffet :s Kjaere Gud, redd meg fra denne melkingen

8645414[/snapback]

Det var jo nesten umulig å se noe på den videoen. Filmet med DV fra skrå vinkel. Det er jo bare en liten teknologi demonstrasjon.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Blizz pleier ikke lage spill som krever voldsomt god hardware, noe som er lurt da flere har muligheten til å kjøre spillet på pc'n de allerede har.

Videoen ser bra ut, de legger til litt nytt, men for det meste ser spillet ut som en oppgradering av det originale, noe som er lurt med tanke på hvor populært spillet enda er ti år etter.

Blizz er kjent for å lage en god historie til spillene sine. Det er sikkert hovedgrunnen til at jeg liker spillene de lager. At det sies de har jobbet med spillet siden 2003 tror jeg ikke betyr at spillet vil være klart på lenge enda. Det tar tid å lage et spill fra ide til ferdig produkt og blizz vet å ta seg god tid. De setter ikke dato før noenlunde nærme release og selv da pleier de å komme med utsettelser.

Uansett gleder jeg meg enormt.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hadde denne nyheten kommet for lenge siden hadde jeg vært på gråten av glede. Men nå ser det ganske ut som at vi får enda et Tiberium Wars med litt forandring.

Skulle også gjerne sett Warcraft 4, men sier ikke at Starcraft 2 blir dårlig ^^

8649763[/snapback]

Ser ikke så mange likheter mellom SC/SC2 og Tiberium Wars.

1. Det er et RTS spill.

2. Det er i fremtiden?

8649774[/snapback]

Jeg ser heller ikke helt den store likheten må jeg innrømme Tiberium Wars er jo ganske likt de tidligere C&C-spillene, så om SC2 kom tidligere, så hadde det vel vært vel så likt de, som det er likt tiberium wars i dag?

AtW

8652173[/snapback]

Altså tror dere ikke helt skjønte hva jeg mente her.

Starcraft og Tiberium Wars har forsåvidt ikke noe i felles, utenom at det er bassert på "Romtid".

Men du kan se farlige likheter som ikke var med i Starcraft 1 som nettopp har blitt inkludert i Tiberium Wars!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ss6-hires.jpg

Merkelig lik Scrin sitt skjold som er på den "Tripod" lignendes greia og Romshipet :p

Endret av Rubymj
Lenke til kommentar
Terran og Zerg må ha noen skikkelige godsaker i ermet for å kunne hamle opp med Protoss' Mothership. Se denne videoen.

8653655[/snapback]

Auch omtrent som å se det første slaget mot Ori i Stargate.

Men skulle tro en passelig stor gruppe med yamatoguns og emp hadde gjort susen. Noe må i alle fall klare å ta det.

Lenke til kommentar
Merkelig lik Scrin sitt skjold som er på den "Tripod" lignendes greia og Romshipet :p

8653508[/snapback]

Skal vi gratulere EA som fant opp walkers med plasmaskjold eller?

Det var forresten skjold i StarCraft også.

Edit:

Men du kan se farlige likheter som ikke var med i Starcraft 1 som nettopp har blitt inkludert i Tiberium Wars!

8653508[/snapback]

Nettop inkludert du liksom, de har jo jobbet med spillet i mange år! Tror du virkelig de gjorde alt dette på en måned eller to?

Endret av xantir`
Lenke til kommentar
Terran og Zerg må ha noen skikkelige godsaker i ermet for å kunne hamle opp med Protoss' Mothership. Se denne videoen.

8653655[/snapback]

Haha så tøft! Stilig hvordan romskipa sakte ble sugd inn i det svarte hullet som bare forsvant :!:

8653771[/snapback]

Herlige effekter, det er noe blizzard alltid imponerer på! Merk også hvordan delene av Battlecruiserene har fysikk, noen av dem faller helt ned mens andre stopper på platform tingen.

Lenke til kommentar

8653655[/snapback]

Haha så tøft! Stilig hvordan romskipa sakte ble sugd inn i det svarte hullet som bare forsvant :!:

8653771[/snapback]

Også ganske stilig å se hvordan mantelen som omgir romskipet senker farten på innkommende missiler.

Lenke til kommentar

8653655[/snapback]

8653771[/snapback]

Herlige effekter, det er noe blizzard alltid imponerer på! Merk også hvordan delene av Battlecruiserene har fysikk, noen av dem faller helt ned mens andre stopper på platform tingen.

8653802[/snapback]

er vel havoc fysikkmotoren i arbeid skulle jeg tro ;)

Lenke til kommentar
Bra at de endelig lager SCII, 800x600 på 20" LCD passer liksom ikke helt. Ser virkelig fram til dette. Sett de fleste gameplay videos nå og ser ut som de virkelig fortsetter i riktig retning.

8649960[/snapback]

640*480 256 farger faktisk ;)

Med et systemkrav på p90 og 16mb RAM :!:

Spiller 1'ern hver helg omtrent, ennå. Siden 1998 :)

Dette blir fett!

Endret av filter69
Lenke til kommentar
Da spørsmålet om en sequel til WC3 kom opp under et arrangement der Blizzard deltok svarte en blizzard representant nettop at WoW vil ta over for WC og at det ikke blir noen ny warcraft RTS.

8650937[/snapback]

Du, jeg venter fortsatt på en kilde for denne påstanden.

Lenke til kommentar

Vel liten tvil om at dette er vårens spillnyhet. Personlig er jeg glad for at det ikke var world of Starcraft de lanserte, jeg tror ikke hjernen min hadde taklet det. Dessuten er det greit det ikke kommer noen fler utfordrere til AoC. :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på noen gameplay-videoer rundt om nå og det hele ser fantastisk ut. Er det noe Blizzard kan er det animasjoner, lys og visuelle effekter. Alt fra eksplosjoner til svarte hu ser nydelige ut. Fysikken i spillet virker god (sikkert mye takket være havok), og fargene i spillet gjør at det ikke blir grått dølt og kjedelig. Jeg gleder meg enormt!

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...