Gå til innhold

Blizzard kunngjør StarCraft II


Anbefalte innlegg

Blizz sier at hverken Zerg eller Terran har noen units som ligner moderskipet til Protoss, men at det selvfølgelig finnes måter å kontre det på.

 

Som de sier i videoen, det er jo ikke slik at man bare kan peise på med de spesialangrepene, det vil ha begrenset med energi. I tillegg vil de jo koste abnormt mye, og da satser man veldig mye på at moderskipet gjør en jobb som man ikke kunne gjort med andre units man kunne fått for den prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er blitt rapportert fra flere hold, blant annet Gamespy, som skriver:

 

They're also eschewing any wholesale "big picture" strategic changes in favor of individual unit strategies and providing units with abilities that lend themselves to multiple strategic applications. That includes a lot of time and attention paid to "hard counters" -- providing balancing countermeasures for each unit's abilities without merely mirroring said unit. The example given was the powerful Protoss Mothership. There will be a counter available for both Terrans and Zerg to use against it, but they will deliberately not be provided with a similar super-unit.

 

Kilde

Lenke til kommentar
Det er blitt rapportert fra flere hold, blant annet Gamespy, som skriver:

 

They're also eschewing any wholesale "big picture" strategic changes in favor of individual unit strategies and providing units with abilities that lend themselves to multiple strategic applications. That includes a lot of time and attention paid to "hard counters" -- providing balancing countermeasures for each unit's abilities without merely mirroring said unit. The example given was the powerful Protoss Mothership. There will be a counter available for both Terrans and Zerg to use against it, but they will deliberately not be provided with a similar super-unit.

 

Kilde

8688078[/snapback]

 

Jepp, er vel en del av strategien de har om å gjøre rasene enda mer forskjellige fra hverandre.

Lenke til kommentar
et spørsmål... hva i heiteste er "microing"? smile.gif

 

Styringen av enhetene. Micro er den viktigste egenskapen du kan ha som spiller i

en RTS. Macro er styring av bygninger og enhetsproduksjon.

 

Folk med god micro vil ha den fordelen at de kan (wc3 som eksempel) utføre manøvere som lar enhetene deres overleve lenger ved å la de løpe tilbake til basen før de dør osv. God micro kommer ene og alene gjennom trening, og micro i toppklasse kan ses på som en kunst ;)

 

er micro i toppklasse. Her slåss en av verdens (om ikke verdens) beste night elf spiller mot en av verdens (om ikke verdens) beste human spillere. Nightelf spilleren hadde nesten alle enhetene sine nære døden og var iferd med å tape slaget da han sjonglerer enhetene ut og inn av en zeppelin slik at de får avfyrt et skudd, men hentet opp i zeppelinen før fienden får skutt på de. På denne måten snudde han slaget helt og demonstrerte ferdigheter en verdensmester verdig. Jeg husker jeg så dette replayet for første gang og tenkte "wow" :D Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Ville tro det jeg og, uansett. Er på siste bane på protoss campaign nå! Så er det over på brood war og til slutt LotC :love:

 

Forresten, bet meg merke i at i demoen blir du kalt Commander, men protoss kaller da sine Executor? O_o sku fått en ørefik for den der...

Lenke til kommentar

Macro er konsekvent brukt i sammenheng med byggninger. Du microer enheter uavhengig av størrelse. Aspic nevner et eksempel av macro, da dette involverer en byggning.

 

Å ekspandere mens man er i et slag ville jeg kalt multitasking, ikke macro.

 

Det er nu iallefall slik jeg har oppfattet det.

Lenke til kommentar

Micromanagement (often abbreviated to micro, though this can also refer to the ability to type with unusually great speed) is a term used in strategy computer games to describe a facet of gameplay. It usually refers to small scale management skills at real-time strategy games

 

In computer games, especially strategy games, macromanagement refers to the general economy aspect of the game. This includes constructing buildings, conducting research, and producing units, among other things involving the intake and expending of resources while also managing one's troops in the field..

 

Tatt fra wikipedia :p Men, hvem bryr seg om hva man kaller ditt og datt?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...