CAT-scan Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Blizz sier at hverken Zerg eller Terran har noen units som ligner moderskipet til Protoss, men at det selvfølgelig finnes måter å kontre det på. Som de sier i videoen, det er jo ikke slik at man bare kan peise på med de spesialangrepene, det vil ha begrenset med energi. I tillegg vil de jo koste abnormt mye, og da satser man veldig mye på at moderskipet gjør en jobb som man ikke kunne gjort med andre units man kunne fått for den prisen. Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 nja, har du litt overtak og kj0rer mass expo så er det vel np og mekke mothership Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Blizz sier at hverken Zerg eller Terran har noen units som ligner moderskipet til Protoss, men at det selvfølgelig finnes måter å kontre det på. Hvor sier de det? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det er blitt rapportert fra flere hold, blant annet Gamespy, som skriver: They're also eschewing any wholesale "big picture" strategic changes in favor of individual unit strategies and providing units with abilities that lend themselves to multiple strategic applications. That includes a lot of time and attention paid to "hard counters" -- providing balancing countermeasures for each unit's abilities without merely mirroring said unit. The example given was the powerful Protoss Mothership. There will be a counter available for both Terrans and Zerg to use against it, but they will deliberately not be provided with a similar super-unit. Kilde Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Fy faen så fett det ser ut! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det er blitt rapportert fra flere hold, blant annet Gamespy, som skriver: They're also eschewing any wholesale "big picture" strategic changes in favor of individual unit strategies and providing units with abilities that lend themselves to multiple strategic applications. That includes a lot of time and attention paid to "hard counters" -- providing balancing countermeasures for each unit's abilities without merely mirroring said unit. The example given was the powerful Protoss Mothership. There will be a counter available for both Terrans and Zerg to use against it, but they will deliberately not be provided with a similar super-unit. Kilde 8688078[/snapback] Jepp, er vel en del av strategien de har om å gjøre rasene enda mer forskjellige fra hverandre. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Så lenge balansen ivaretas har jeg ingen problemer med en slik filosofi. Blir spennende å se hva Terran og Zerg får å rutte med. Skulle ønske de kunne avsløre én ny enhet hver uke, så vi hadde hatt noe å fordrive tiden med mens vi venter. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 et spørsmål... hva i heiteste er "microing"? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 For eksempel når du har en del dragons kan du flytte den fremste som er mest skadd bakover sånn at ikke noen av de dør. Dette i stedet for å bare trykke attack ett sted er microing. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Som sagt over. De med mest liv står alltid foran. Pro spille gjør det. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) et spørsmål... hva i heiteste er "microing"? smile.gif Styringen av enhetene. Micro er den viktigste egenskapen du kan ha som spiller i en RTS. Macro er styring av bygninger og enhetsproduksjon. Folk med god micro vil ha den fordelen at de kan (wc3 som eksempel) utføre manøvere som lar enhetene deres overleve lenger ved å la de løpe tilbake til basen før de dør osv. God micro kommer ene og alene gjennom trening, og micro i toppklasse kan ses på som en kunst er micro i toppklasse. Her slåss en av verdens (om ikke verdens) beste night elf spiller mot en av verdens (om ikke verdens) beste human spillere. Nightelf spilleren hadde nesten alle enhetene sine nære døden og var iferd med å tape slaget da han sjonglerer enhetene ut og inn av en zeppelin slik at de får avfyrt et skudd, men hentet opp i zeppelinen før fienden får skutt på de. På denne måten snudde han slaget helt og demonstrerte ferdigheter en verdensmester verdig. Jeg husker jeg så dette replayet for første gang og tenkte "wow" Endret 24. mai 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Eh, er ikke macro styring av større grupper enheter da? Som f.eks. ved zerg ;p å sende inn en bøling høres enkelt ut, men det kreves litt om det skal gjøres riktig det og Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Nei, det er styring av ALT. "Macroing" kan være å f.eks. ekspandere mens man er i eit slag, samstundes som man bygger nye units osv. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Macro = styre mange Micro = styre få Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ville tro det jeg og, uansett. Er på siste bane på protoss campaign nå! Så er det over på brood war og til slutt LotC Forresten, bet meg merke i at i demoen blir du kalt Commander, men protoss kaller da sine Executor? O_o sku fått en ørefik for den der... Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Macro er konsekvent brukt i sammenheng med byggninger. Du microer enheter uavhengig av størrelse. Aspic nevner et eksempel av macro, da dette involverer en byggning. Å ekspandere mens man er i et slag ville jeg kalt multitasking, ikke macro. Det er nu iallefall slik jeg har oppfattet det. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Micromanagement (often abbreviated to micro, though this can also refer to the ability to type with unusually great speed) is a term used in strategy computer games to describe a facet of gameplay. It usually refers to small scale management skills at real-time strategy games In computer games, especially strategy games, macromanagement refers to the general economy aspect of the game. This includes constructing buildings, conducting research, and producing units, among other things involving the intake and expending of resources while also managing one's troops in the field.. Tatt fra wikipedia Men, hvem bryr seg om hva man kaller ditt og datt? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Jeg mener nå uansett det er macro å bevege en hel hær. Micro er når du justerer enkelt unitene... Endret 24. mai 2007 av Akidon Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Macro (macromanagement) styring generelt, alt som ikke innbefattes i micro (micromanagement) som er detaljstyring av enheter. Altså innbefatter macro også bygging o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg