Gå til innhold

Blizzard kunngjør StarCraft II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da kom svarmailen fra Blizzard som vanligvis ikke bekrefter eller avkrefter noe som helst  :!:

 

Hello Fredrik,

 

Thank you for contacting Technical Support. Beyond the expansion pack, The Frozen Throne, we have not announced our future plans for the Warcraft series of strategy games.  World of Warcraft, our massively multiplayer online role-playing game set in the Warcraft universe, had a very successful release in November of 2004.  Though World of Warcraft adds to the continuity of the Warcraft story, it offers gameplay from a new, more personal perspective than the previous Warcraft games.  Information on World of Warcraft can be found at http://www.worldofwarcraft.com/.

 

Regarding all our future releases, the best place to check for the latest information is our website- http://www.blizzard.com.

 

 

If you have any Technical Issues, feel free to give me an e-mail.

 

Best Regards,

 

Kenneth

Blizzard Entertainment

Technical Support

http://www.blizzard.com/support

8678555[/snapback]

 

 

Hehe.. Det er som ein leksjon i å "vandre rundt grauten". Svarar jo ikkje på noko som helst. Det luktar nøye formulert mail det der ja :D

 

Lurar på kor lang tid det tar før Blizzard får seg ein ekte spion innanfor dørene eg. "Byrjar" jo å bli store pengar av dette. Kor mykje er det verdt å vite kva, f.eks, den nye utvidingspakka til World of Warcraft skal heite, før resten av verda? Må jo vere ganske lokkande informasjon for til dømes spel-magasin eller sider som Gamespot.

Lenke til kommentar

Noe av problemet her er vel at Blizzard forholder seg til terreng-konstruksjon på en litt annen måte enn andre utviklere, iallfall når det gjelder StarCraft. Høydeforskjellene er ikke variable, du ser ikke rullende åser og fjell av ulik størrelse. I Starcraft opererer man kun med platåer på tre ulike nivåer. For disse gjelder forhåndsdefinerte spilleregler (fog of war, fordel av høyde, og så videre). Fysikken som implementeres på toppen av dette systemet kan ikke forandre nevnte regler.

 

Et tankeeksperiment for å konkretisere problemstillingen: En atomrakett slår ned rett ved siden av et platå. I henhold til fysiske lover bør da platå-veggen ta betydelig skade, eller sagt med andre ord - deformeres. Men hvordan vil dette fungere i StarCraft? Protoss' nye Colossus-enhet vil ikke lenger kunne vandre uhindret mellom platåer, fordi det ikke eksisterer animasjoner som viser hvordan enheten kan passere gjennom et dynamisk ødelagt landskap. I så fall måtte selve enheten være fullt og helt fysisk simulert, noe den ikke er, slik jeg har forstått det.

 

Kronglete forklart, men det er det beste jeg får til for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Terreng deformering kan bli trøbblete med tanke på balanse også. Hvis man kan nuke en linje med høl for deretter å gjøre et helt sted utilgjengelig kan jo det bli litt upraktisk. Jeg ser også for meg et helt map fullt av høl, noe som gjør det vannskelig for unitsene å navigere rundt i mappet som er trangt nok fra før av.

 

Jeg synes heller de burde booste 'oomphen' på nuke animasjonen litt. Litt ala CnC3 ioncanon eller noe slikt, det blir kanskje litt for mye - men det må litt mer til for å demonstrere at dette er en NUKE! Det er litt artigere å denge fienden med noe som smeller som et helvette isteden for en kinaputt ;)

 

Det som imponerer meg veldig med dette spillet er mothership'et sin timebomb, utrolig stilig at prosjektilene stopper opp og henger i luften i realtime, for å så slippes ned og lande individuellt med ekte fysiske egenskaper! Tøfft!

Lenke til kommentar
Jeg er litt skeptisk til spillbarhet når jeg ser bildene. Warcraft III lider også der, det blir etter min mening litt for "uklart" når det brukes mange kraftige spells og abilities i store slag.

 

Det bildet her er litt vel glitrende, lysende og blinkende etter min mening.

http://images.gfx.no/313/313046/starcraft_2_skjermbilde.jpg

8680440[/snapback]

 

WCIII lider vel strengt tatt ikke av det? Du snakker kanskje om 4v4 RT ? ^^;

 

Jeg skjønner hva du sier, men jeg er nu fan av fine effekter jeg da ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes heller de burde booste 'oomphen' på nuke animasjonen litt. Litt ala CnC3 ioncanon eller noe slikt, det blir kanskje litt for mye - men det må litt mer til for å demonstrere at dette er en NUKE! Det er litt artigere å denge fienden med noe som smeller som et helvette isteden for en kinaputt ;)

 

Tenk heller på det som en «tactical nuke». :)

Lenke til kommentar

Vil helst ikke ha terreng forming, iallefall ikke i noen stor grad. Nuke lage ett krater? Ehhh, det kan lett ødelegge balansen i spillet totalt. Nuke fiendens naturlige expansion for eksempel slik at han må bugge lengre unna og bruke lengre tid på å høste mineraler. Eventuelt kan det gjøre små, trange brett helt bedritent å spille på.

 

Derimot så skulle jeg gjerne likt noen doodad lignende rester ett veldig store slag o.l.

Lenke til kommentar

Eg trur folk misforsto litt kva eg meinte. Det eg ville fram til var ikkje terreng forming! Eg har spelt WC3 såpass mykje at den kjente Blizzard stilen når det gjeld miljø og terreng, elskar eg. Det eg meinte var at alle fartøy osv har fysiske eigenskapar ifølge utviklarane. Så når ei atombombe sprenger f.eks. under eit skip, vil eg at skipet skal bli blåst vekk, istadanfor å berre falle ned på bakken.. Som du ser på slutten av den lange filmen (22 mins).

 

Terreng forming eller deforming kan vere ein artig liten sak i nyare RTS, men i eit så etterlengta spel som Starcraft 2? Nei.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Så når ei atombombe sprenger f.eks. under eit skip, vil eg at skipet skal bli blåst vekk, istadanfor å berre falle ned på bakken.. Som du ser på slutten av den lange filmen (22 mins).
Det var ingen dum ide! Ser for meg det samme med tanks som skyter infanteriet rett og slett i filler som flyr bort i alle kanter. Blir kanskje nesten litt komisk? :p
Lenke til kommentar
Så når ei atombombe sprenger f.eks. under eit skip, vil eg at skipet skal bli blåst vekk, istadanfor å berre falle ned på bakken.. Som du ser på slutten av den lange filmen (22 mins).
Det var ingen dum ide! Ser for meg det samme med tanks som skyter infanteriet rett og slett i filler som flyr bort i alle kanter. Blir kanskje nesten litt komisk? :p

8682310[/snapback]

Tja, men blir litt realistisk i alle fall. Når dei har såpass realistisk fysikk (deler av kjøretøy sklir ned flater osv) så burde dei i alle fall få til litt realistiske eksplosjonar. Dette vil jo ikkje påverke gameplayet.

Lenke til kommentar
Jeg står likevel på mitt og sier at dette ikke er en pre-alpha.

Det er pre-alpha Blizzard kaller det. Det er en link litt tilbake i tråden her.

8674273[/snapback]

 

Tullball. De sier jo beint fram at de er i alpha. Se på pressekonferansen.

Lenke til kommentar
men det må litt mer til for å demonstrere at dette er en NUKE!

8680493[/snapback]

Yes, det er akkurat dette vi trenger. Det gjelder flere våpen også, forøvrig. Men på f.eks. nuken kunne man implementert en sjokkbølge som forplanter seg bortover bakken og kaster/filleriver enheter og 'stash' som ligger på bakken, men ikke ødelegger stort av terrenget som en helhet. Siege tank-skudd bør selvsagt kaste småting rundt.
Lenke til kommentar

Se på pressekonferansen, jeg har sett på hele skiten... der sitter det et panel med en blanding av administrasjon og utviklere fra Blizzard, og de sier at de er i alpha. Det gir jo ingen mening at de skulle være i pre-alpha om de allerede har fullt fungerende multiplayer og allerede driver med balansering av units.

 

(men for all del, det kan jo hende jeg hørte feil, men det hørtes VELDIG ut som de sa alpha).

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Pre-alpha, alpha, beta, gamma, delta, who gives a flying F#¤k? Spillet ser genialt ut og det kommer når det kommer, ferdig med det.

8686130[/snapback]

 

Hvis det kommer om 2 år så kunne de gjerne holdt det tett ei stund til. Det slik som de filmene som legger ut en teaser på 10 sekunder av en film som kommer om 1 år... OK fint å vite... Stygge folk som bare frister med spill.

Lenke til kommentar

Apropos, noen som har noen idé om hva slags imbalicious greier Zerg må få, for å hamle opp med mothership og nukes? Protoss ser foreløpig ut til å ha ganske mye kult, så jeg forventer at terran avslører noen nye fete units, og at zerg avslører mye fett.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...