Schwiin Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ny info som kanskje ikke alle har fått med seg: Starcraft 2 skal visstnok inneholde like mange unike enheter som originalspillet. Begresningene på det totale antallet enheter forsvinner, som vi vet, men antall forskjellige enheter hver enkelt rase kan benytte seg av, forblir uendret. *snip, snip* Hva tenker dere om dette? 8661593[/snapback] Jeg synes det virker veldig smart, særlig med tanke på balansen i spillet. Det virker på meg som en veldig klok avgjørelse å tvinge spillskaperene til å velge bort noe hver gang man lager noe nytt, slik at det ikke blir like stor sjanse for at man "bare lager no' fett" som viser seg å være overflødig. Jeg tok frem WC3 for et par uker siden, og godt over halvveis i enspillerdelen merker jeg meg en del units jeg rett og slett ikke gidder å benytte meg av/ikke trenger. Synes det er knallbra at man (sannsynligvis) unngår dette i Starcraft II! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 om en ønsker ett eksempel på for mange enheter så kan en ta en titt på gode gamle TA, hvor tredje part kunne lage ekstra enheter. etter hvert så kom det jo samlepakker av ekstra enheter hvor en drev å plukket ut og balanserte dem. og det er fordømt mye overlapping der. en ender opp med å lage en av alle omtrent for å finne ut hvilke som funker og hvilke som bare er i veien... Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvilke enheter tror dere vil forsvinne hos de forskjellige rasene? Er Vultures på vei ut hos Terran, for eksempel? Kommer Reaper til å erstatte Medic eller Firebat? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Dragoons er iallefall ute, sikkert Lurker og Scourge også. Hmmm, Vultures vil jeg også gjette. Valkyrie osv også. Gjetter selvfølgelig meg likevel Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvilke enheter tror dere vil forsvinne hos de forskjellige rasene? Er Vultures på vei ut hos Terran, for eksempel? Kommer Reaper til å erstatte Medic eller Firebat? 8661883[/snapback] Jeg håper Vultures forsvinner. Det eneste jeg brukte den til var minelegging og siden de ikke fikk tilbake miner over tid så stod de bare der og slang etter endt minelegging. Lenke til kommentar
Schwiin Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvilke enheter tror dere vil forsvinne hos de forskjellige rasene? Er Vultures på vei ut hos Terran, for eksempel? Kommer Reaper til å erstatte Medic eller Firebat? 8661883[/snapback] Jeg håper Vultures forsvinner. Det eneste jeg brukte den til var minelegging og siden de ikke fikk tilbake miner over tid så stod de bare der og slang etter endt minelegging. 8661963[/snapback] Hehe.. Enig. Jeg måtte fra tid til annen stille opp alle Vultures på rekke og rad og sprenge dem i luften for å frigjøre plass til å bygge nye units. Regner med at Blizzard har fått MYE tilbakemelding fra fans over hele verden, og at mange har påpekt "svakheter" som denne, og at de nå er byttet ut med nye units. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Syns vultures var bra (spider mine AI burde derimot forbedres), men alt i alt var de ofte for dyr til å være verd det. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Har boxer, nada, ra eller andre stjerner uttalt noe om hva de synes til nå? Hadde vært kult å høre hva de synes, som spiller 24/7. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 er vel litt tidlig for dem å uttale seg, om de da ikke har fått tilgang på å prøve ut kjørbar kode... Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så den nyeste gameplay-videoen på Starcraft2.com nå... Abilitiesene til Mothership som Protoss har var jo konge! Time Bomb: Lager et skjold rundt Mothershipet som senker hastigheten på f.eks innkommende missiler, og stopper de rett før de treffer mothershipet. Når skjoldet slås av faller missilene harmløst ned på bakken. Planet Cracker: mange laserstråler som skytes under Mothershipet og dreper alt som Mothershippet sveiper over. Black Hole: et svart hull lages og suger opp alle fly som er i nærheten av det. Selvfølgelig må man jo ta med atmobomba til Terran da, digger total atombombeustlettelse av motstanderens hær Spillet ser konge ut! Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Spiller nesten utelukkende som Terran, og da bruker jeg så å si aldri Vultures. Men så er jeg heller ikke noen Starcraft-veteran. Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvis de har fjernet Hydralisk/Zergling/mutalisk/guardian/Zealot blir jeg sur.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Husker go'tacc på Protoss som jeg brukte, det var å barakadere seg inne med tårn, for så å bygge hva enn. Virket genialt bra Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvis de har fjernet Hydralisk/Zergling/mutalisk/guardian/Zealot blir jeg sur.. 8662642[/snapback] Skader ikke å se seg litt rundt, Zerglings, Mutalisk og Zealot er med på filmene. De andre er usikkert, spesielt siden få zerg units har blitt vist enda Og at ingenting er endelig hjelper jo ikke... Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Har boxer, nada, ra eller andre stjerner uttalt noe om hva de synes til nå? Hadde vært kult å høre hva de synes, som spiller 24/7. 8662106[/snapback] Er det egentlig relevant hva proffer mener om spillet. De spiller på et helt annet nivå enn vi "vanlige" spillere gjør. Det de gutta synes er gøy vil være umulig å gjennomføre for meg. Poenget mitt er altså at spillet bør balanseres for vanlige dødlige først og fremst. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg tipper en av Zerg unitsa som blir "byttet ut" er Ultralisken. Lenke til kommentar
HPh Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Det ser ut som Dark Templar har blitt bytta ut med Stalker og Arbiter med Phase Prism. De har ihvertfall mye av de samme egenskapene. Det blir spennende og se hvilke units dem har byttet ut i zerg og terran. De andre rasene må ha fått noen bra units for å få ned protoss mothership. Battleshipene til Terran hadde jo ikke sjangs Lurer på om da har tatt bort carrier til fordel for mothership... Endret 21. mai 2007 av HPh Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Må si meg enig med ultra'n ja, alt for stor og klumpette. Var jo totalt umulig å bruke. Og tviler på at hva proffene (altså de på topp) får mye å si under utviklingen av spillet. Tror Protoss har fått byttet ut alt de har av luft for å være ærlig. Kanskje observer fortsatt er med Endret 21. mai 2007 av Ghaundan Lenke til kommentar
HPh Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Må si meg enig med ultra'n ja, alt for stor og klumpette. Var jo totalt umulig å bruke. Og tviler på at hva proffene (altså de på topp) får mye å si under utviklingen av spillet. Tror Protoss har fått byttet ut alt de har av luft for å være ærlig. Kanskje observer fortsatt er med 8662978[/snapback] ja det kan se sånn ut. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Når det gjelder mothership så synes jeg ikke det fikk så alt for mye motstand. Tror fremdeles en 7-8 yamatoguns hadde knekt det... eventuelt med støtte fra wraith. Når det gjelder vulture er det den unit av terran jeg er minst glad i. Dette kommer sikkert av at jeg ofte sliter mot de når jeg spiller online. Har terran vulture er zealots og dark templar useless. Og miner er pain in the ass når de som legger de kan bruke dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg