aben Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 skal kjøpe bærbar og vurderer acer 634 Lc (www.acer.no). Noen som har erfaringer? Den er ganske dyr iforhold til andre bærbare med kraftigere konfigurasjon fordi denne bruker bærbar-moduler ( feks pentium 4 M). Hvor mye har dette å si? Burde jeg investere mindre penger i en krafttigere maskin med stasjonere moduler eller er forskjellene store? Skal brukes til surfing og endel spilling.. Vil 643 Lc være for svak feks mht skjermkortet? Hvor kan man få tak i eksterne floppydisker (USB)? Hva koster disse? Takk for hjelp -A- Lenke til kommentar
Svein F Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg har selv hatt flere bærbare fra Acer og har vært godt fornøyd - driftsstabile om enn noe tregere på ytelse enn sammenlignbare modeller. Har en kollega på jobben som kjører denne bærbare og han er godt fornøyd med både skjerm, harddisksstørrelse og ytelse. Velg P4-M prosessor - desktopprosessorer er både med strømkrevende, støyer mer og gir varmere PC`er enn mobile prosessorer. Tror dette er en bra bærbar, men sjekk skjermkortet nøye ift til din bruk - Acer ligger ofte litt etter f.eks. Dell og Compaq når det gjelder å plugge inn kraftige skjermkort. Skjermkortet på denne ser allikvel bra ut, jmf. http://www.acer.no/vi/page0.jsp-page79,,,1...,2551131334.htm Hvis ikke prisforskjellen er for stor ville jeg ha vurdert den nye TravelMate 636LC som alternativ. Lykke til! Lenke til kommentar
rogtraa Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Har en TravelMate 636LC, og det er en ganske rå maskin. Har hatt den i ca 3,5 måneder, og den er testet med noen av de nyeste spillene. Fungerer helt ok så langt. Har hatt litt trøbbel med TouchPad, men det kan komme av at jeg ikke er vant med dette fra mine tidligere bærbare PCer som har hatt styrepinne. Måtte til slutt slå av funksjonen for å klikke på TouchPaden. Det at Acer er dyrere enn andre er ikke riktig. Dersom du setter opp andre maskiner med tilsvarende komponenter for mobile maskiner, så blir de minst like dyr. Det er klart en fordel med mobile komponenter i forhold til størelse på maskinen og eks. temperatur på CPU. Jeg har planer om å kjøpe Ekstern USB-floppydisk stasjon. Dette fordi USB kan plugges i og fjernes når jeg måtte ønske. Ekstern USB-floppy kan du kjøpe hos komplet.no og koster fra ca 355,- + frakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå