Francesca_ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hei, skal ut og reise i dag og har ikke fått kjøpt meg noe stativ. Tenkte derfor jeg skulle lage meg en beanbag, sånn at jeg i hvert fall har mulighet til å få noen stødige shots. Men har jo ingen peiling på hvor stor eller hvor hard denne bør være. Hjelp! Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 En brødpose halvfull av erter eller ris (rå, ikke kokt) skulle funke. Faktisk vil en typisk ferdigfylt ertepose fra frysedisken kanskje funke bra, men du bør nok tine den før bruk.. Hvis du kan lage en omtrent tilsvarende stor pose av stoff blir den enda bedre egnet (mindre glatt). Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har ikke erfaringer med en slik pose, men har lest at hvis erter, ris, bønner osv blir bløte, kan det begynne å lukte fra dem. Tror en bedre løsning er å fylle posen med plastkuler/perler (som man bruker i smykkelaging/dekorasjon). Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 En kjapp løsning kan være å gå på hennes og mauritz og kjøpe en vaskepose (til BH-er og annet med metallspiler). Den kan du fylle med ris eller erter. Det bør fungere bra. Kanskje du bør sy igjen glidelåsen når du har fyllt posen. Husk at slike ikke er vanntettet (sier seg vel selv), så du bør ikke bruke den i regnvær. Å fylle dem med perler er veldig mye dyrere. Da er det antakelig bedre å kaste innholdet hvis det blir vått, og kjøpe nytt. Erik Lenke til kommentar
jangul Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Jeg tar en passe lang sokk, fyller med tørkede erter eller ris. og knyter igjen. Og kaster innholdet når jeg er ikke trenger den lenger. Med en gammel nylonstrømpe inni, så renner ikke risen ut av sokken heller. Endret 19. mai 2007 av jangul Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 I Norge er alt dyrt, men reiser man utenlands, og da spesielt i litt mer sydlige strøk, kan man lett finne en pose på ca 50 "perler" for en femmer. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Posene fra frysedisken er ihvertfall tette, så da gjør det ikke noe om ertene blir bløte. Kanskje du kan putte denne posen inn i en som er mindre glatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå