Gå til innhold

Kjernevåpen angrep på USA

Anbefalte innlegg

Vi har fått det presentert i bøker, filmer og TV-serier i mange år nå, men det er vel først i de siste årene at trusselen har mer substans, det er allerede rapportert at terroristceller har såkalte "suitcase nukes" og at de antakelivis også har fått dem smuglet inn i USA.

Hva tror du kommer til å skje med USA utover det imminente når dette skjer? Og når tror du at det skjer?

Personlig tror jeg et angrep vil komme enten i år eller i løpet av neste år, det vil ta form av en såkalt suitcase nuke som blir detonert i sentrum av en storby. Ikke langt unna hva vi har sett på serier som 24.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satser på at Jack Bauer greier å stoppe de.

Nei, jeg tror at dersom det går av en kjernefysisk ladning i USA så vil det markere starten på en heksejakt på terrorister vi aldri har sett maken til. Fra vest-afrika til Nord-Korea. Det er et avgjørende punkt i den vestlige verdens historie. Er NATO med?

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle gjette vil et kjernefysisk angrep på the US of A kunne føre til demokratiets død, dette forutsatt at det kommer på et tidspunkt hvor landet har en karismatisk leder som har vilje til makt og tilstrekkelig støtte i nasjonalforsamlingen.

Hmm, dette hørts ut som 'The fouth K', ganske god bok av Mario Puzo

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Å strese med nukes blir i praksis alt for styrete, usa har sensorer som fanger opp slike ting.

Det finnes massevis av mer effektive metoder som er vanskeligere å spore, så hvis noen vil skade mange så er det lettere og billigere med et EMP-våpen eller noen dråper gift i et av drikkevannene.

Et EMP våpen som fyres av ca. midt over usa i rundt 500 Km høyde vil slå ut HELE USA på en gang, ingen vil dø av det men all infrastruktur og absolutt all teknologi lammes inklusive børsen.

Et nuke våpen i en by vil stort sett kun ramme den byen.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg et angrep vil komme enten i år eller i løpet av neste år, det vil ta form av en såkalt suitcase nuke som blir detonert i sentrum av en storby. Ikke langt unna hva vi har sett på serier som 24.

8644578[/snapback]

LoL. Regner med dette er et forsøk på å være morsom?

Lenke til kommentar
Dette bør bli helt klart.

Det finnes ikke "suitcase nukes".

http://www.usatoday.com/tech/science/2007-...ear-bombs_N.htm

De er like ekte som Jack Bauer.

8654105[/snapback]

"Suitcase nukes" er egentlig bare en betegnelse på kjernevåpen som er så små at de i teorien kunne fått plass i en koffert, det er alt. Det betyr ikke at de er i en koffert, det er bare 24 som tok uttrykket litt bokstavelig. Les om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Suitcase_bomb

Orjanos, ikke noe forsøk på være morsom. Tror du ikke at det er realistisk at terrorister kan klare å detonere et kjernevåpen i USA? Hele regjeringen tror nemlig at det er svært

så realistisk og at det er et scenario som kan komme til å skje snart, det er derfor de

jobber med aftermath planer.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Only a nation with an extremely advanced nuclear program could manufacture warheads small enough to fit into a suitcase.

Irak anyone?

Men seriøst.

Om dette skulle skje, at en Nuke blir detonert i USA, skal vi bare se langt etter noe form for fred. Dere så hva som skjedde når WTC raste sammen, gang nå det med 2000 og du får hva som skjer om en nuke blir detonert i USA.

Skjer det er tredje, og siste, verdenskrig i gang. Det blir som skuddet i Sarajevo. Den politiske spenningen er så stor at i dag mangler man bare det lille skuddet før det smeller som fytte rakkern i verden. En slik "suitcase nuke" tror jeg kan bli det skuddet vis den blir detonert i USA.

Lenke til kommentar
Dette bør bli helt klart.

Det finnes ikke "suitcase nukes".

http://www.usatoday.com/tech/science/2007-...ear-bombs_N.htm

De er like ekte som Jack Bauer.

8654105[/snapback]

"Suitcase nukes" er egentlig bare en betegnelse på kjernevåpen som er så små at de i teorien kunne fått plass i en koffert, det er alt. Det betyr ikke at de er i en koffert, det er bare 24 som tok uttrykket litt bokstavelig. Les om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Suitcase_bomb

Orjanos, ikke noe forsøk på være morsom. Tror du ikke at det er realistisk at terrorister kan klare å detonere et kjernevåpen i USA? Hele regjeringen tror nemlig at det er svært

så realistisk og at det er et scenario som kan komme til å skje snart, det er derfor de

jobber med aftermath planer.

8655928[/snapback]

Jeg skjønner betegnelsen, derfor jeg satt det i gåseøyne.

Jeg tror de jobber mest med skitten-bombe scenarioet, det er langt ifra like alvorlig, og det er også langt ifra det samme som en atombombe.

Så ja, det er temmlig urealistisk, then again alt er mulig, men at den lille, svært desentraliserte gruppe Al Quaida skal har atomvåpen man kan transportere inn i et land er så far fetched som det går ann å bli.

Lenke til kommentar
Only a nation with an extremely advanced nuclear program could manufacture warheads small enough to fit into a suitcase.

Irak anyone?

Men seriøst.

Om dette skulle skje, at en Nuke blir detonert i USA, skal vi bare se langt etter noe form for fred. Dere så hva som skjedde når WTC raste sammen, gang nå det med 2000 og du får hva som skjer om en nuke blir detonert i USA.

Skjer det er tredje, og siste, verdenskrig i gang. Det blir som skuddet i Sarajevo. Den politiske spenningen er så stor at i dag mangler man bare det lille skuddet før det smeller som fytte rakkern i verden. En slik "suitcase nuke" tror jeg kan bli det skuddet vis den blir detonert i USA.

8656067[/snapback]

Men hvem skulle de slå til mot da? Dette er jo ikke hærer eller land, dette er en gruppe folk.

Og Irak var tiår fra å få sin egen Atom bombe selv.

Lenke til kommentar
Vi har fått det presentert i bøker, filmer og TV-serier i mange år nå, men det er vel først i de siste årene at trusselen har mer substans, det er allerede rapportert at terroristceller har såkalte "suitcase nukes" og at de antakelivis også har fått dem smuglet inn i USA.

Hva tror du kommer til å skje med USA utover det imminente når dette skjer? Og når tror du at det skjer?

8644578[/snapback]

Jeg håper og tror at et slikt angrep ikke vil ta sted. Det må være forbasket vanskelig å få satt i stand noe slikt, enten det er av en finendtlig stat eller terrorgruppe.

Men du er klar over at 24 er en tv serie. Det er ikke ekte.

Lenke til kommentar
24 ikke ekte? Nyhet for meg.

Det neste du vil hevde er kanskje at 9/11 ikke er ekte og. Rart folk enda ikke har fått øya opp for at terrorisme er en reel trussel.

8658349[/snapback]

"Ikke ekte" som i "urealistisk, ekstremt oppblåst og overdrivende action serie med et realistisk grunnlag".

Lenke til kommentar

Litt av problemet er dette rakettskjoldet, som ikke beskytter mot overnevnte koffertladninger, og egentlig gir en viss falsk trygghet. De trenger strengt tatt ikke være så små heller, kan få mye ombord i et middels stort skip. Det trenger man vel neppe særlig avansert teknologi for heller.

Det er en smule enklere med en båt som seiler rolig inn i en havn enn et ballistisk missil, både teknologisk for de som avfyrer den, og sannsynligheten for at det når målet. Dessuten er det svært mye vanskeligere å finne ut hvor skipet kom fra, i forhold til at man alltids kan beregne hvor missilet ble skutt opp.

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å skje. Bombe, nja mulig, kjernevåpen, nei. "Terroristene" har maskingevær og rgp og noen granater.

terrorisme er en reel trussel

Hvor og når har terrorisme blitt en reel trussel ? Fanatikere sender en gang i blant en video og sier at dem skal sprenge ditten og datten slik at folk blir skremte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...