Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Edimax HP-8500 HomePlug

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har to Edimax 8500 (85 Mbits) nettverksenheter som bridger over strømnettet til min xbox360.

Problemet mitt er at hastigheten er såpass lav at det ikke er mulig å streame film, ikke engang i TV-kvalitet, til boksen. Så langt er det ikke kommet ut Vista-kompatibel programvare eller oppdatert firmware til denne, og jeg lurte på om noen har erfaringer som kan hjelpe til på veien mot grei ytelse.

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn som jeg kjenner disse enhetene skal de ikke bry seg om hvilket os du kjører. Lager kun en ethernettforbindelse for deg som alle enheter som snakker ethernett kan snakke over.

Tror heller at det er problemer med støy eller svakt signal som er problemet ditt.

Er det langt i mellom enhetene, og står de på forskjellige kurser? Og står de plugget rett i veggen, eller er de koblet via en skjøteledning? (Vet at slike enheter ikke liker skjøteledninger i det hele tatt!)

Lenke til kommentar

Ja, det er riktig at enhetene er OS-uavhengige, men det finnes programvare som leveres sammen med dem- for å styre kryptering, passord, QoS og etpar andre funksjoner - og denne er ikke Vista-kompatibel.

Jeg har tittet litt på ovennevnte med programvare til en annen HotPlug som bruker samme hardware, og mine to enheter hevder å ha 40 Mbit kobling seg imellom med helt grei kvalitet. Likevel fungerer dette dårlig.

Enhetene står i henholdsvis 1 og 3 etasje i et rimelig nytt hus. Kursen er ikke den samme, og enhetene står koblet rett i veggen.

Jeg har forsøkt litt frem og tilbake med skjermede ethernetledninger, byttet strømuttak osv, men det fungerer fortsatt ikke bra nok. Det holder greit til Live og nedlastinger, men ikke streaming fra min Vista Media Center.

En av grunnene til at jeg har aksept for å ha xbox360'en i stua i det hele tatt, er at madamen skal få muligheten til å se streamede TV-serier, så det hadde vært greit å få til dette etterhvert. ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...