Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

enkel fysisk kontakt med andre, hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg er en total idiot når det kommer til fysisk kontakt med andre mennesker. Dette gjeder for både jenter og gutter.

Jeg er ikke så veldig leken av meg, sånn fysisk sett. Det har jeg heller aldri vært. Å plutselig f.eks kjitte (sånn det skrives?) er noe jeg aldri tenker på å gjøre, eller ville klart om jeg kom på tanken.

Når vennene mine er i slikt kødde modus, går det bare aldri for min del...

Samme når jeg f.eks sitter i sofaen med jenta jeg liker, og alt går bra. Og jeg egentlig burde ha lent med mot henne, eller vært i fysisk kontakt med henne, så går det bare ikke.

Slossing og kødding med folk når jeg var mindre skjedde heller aldri.

Skjønner det er noe seriøst galt med meg, når jeg hele tiden ser de andre driver på å har det moro. Og det med jenter, klarer ALDRI ta det første steget. Alltid de som må begynne med noe for at jeg skal klare å gjøre det.

:no:

Føler meg virkelig utenfor noen ganger. osvosv

Tips anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er ikke like alle sammen vet du, så det er ikke dermed sagt at du er noe rarere du enn andre. Av og til er det ingenting i veien med å være litt tilbakeholden heller.

Jeg mener helt klart at er det ting man ikke liker å gjøre eller ikke fixer å gjøre, vel, vel - så la vær å prøv å tvinge deg til å gjøre det da - for det blir garantert værre. Man får være den man er......det setter de fleste pris på.

Nå går det selvfølgelig an å øve seg opp til ting, men det tar som regel tid, og det involverer at man utvikler seg i en retning man kanskje ikke ønsker. Å øve seg opp ang. forhold til jenter er noe man vanligvis kan gjøre, men det er slettes ikke alle som klarer det heller. Beste tror jeg er å la alt falle på plass til sin tid, og på naturlig måte.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Akkurat dette med å lene seg inn mot ei jente for å vis einteresse er ikke noe hver og enkelt liker, men da er det mest tanken på at jenta kanskje trekker seg unna.

Hvor gammel er du?

Jeg husker at før så var jeg også livredd for å ta på jenter, men etter at noen tok på meg, (Litt klåaktig på rumpa, magen og brystet og slikt) så har jeg hatt lettere for å beføle jenter, selv om det kanskje ikke passer til hver tid.

For å klare å beføle jenter må man føle seg trygg på seg selv, og at jenta ikke trekker seg unna, når du vet at hun liker deg, er det bare din egen selvfølelse som setter stopper.

Er du spesiel pinglete? (Lite muskler, mye bein?)

Jeg føler det at personer med lite kjøtt på beina føler seg mindre komfertable med andre, men dette er slevølgelig individuelt. Selv er jeg ganske skinny, men trener så det er litt kjøtt på kroppen.

Når du får komplimanger fra jenter om kroppen din stiger selvfølelsen betraktelig, og du tørr mer.

Kanskje det er det du mangler?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne si litt om kroppskontakt generelt. Her tenker jeg ikke spesielt på sånn kroppskontakt mellom deg og en potensiell kjæreste i et mørkt rom, men dagligdags kroppskontakt.

Det greiene med lekeslåssing og sånt som du beskriver i tråden, der er jeg faktisk i samme situasjon som deg.

Alltid når kamerater lekeslåss og sånn så hiver jeg dem som regel vekk, og jeg har ingen grunn til å ha konstant kroppslig kontakt med kompiser og venninner på skolen.

Dette omfatter vennskapelig dytting og knuffing og tøysing.

Har eksempler hvor kamerater konstant følger etter jenter for å kile eller "plage" de, men det har jeg aldri fattet interesse for.

Personlig tror jeg at det har noe å gjøre med at jeg har fått veldig mye omsorg fra mamma og pappa hjemmefra. Mamma er alltid omsorgsfull og nær, derfor trenger jeg ikke hele tiden gå og "kose" med vennene og veninnene mine.

I tillegg lekeslåss jeg veldig mye med pappa når jeg var liten, og vokste behovet av meg, tror jeg.

Men men, det var mye blabla.

Når det gjelder jenter (les kjæreste) er jeg glad i kroppskontakt derimot.

Det gjelder bare å stole på seg selv. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Alt det dere sier stemmer nok så utrolig mye.

Rayline: Jeg lever i troen på at jeg skal klare å bli mer komfortabel med fysisk kontakt med andre, og jeg tror også at det må komme naurlig. Men jeg VIL jo kunne kødde med andre slik, og da tror jeg at jeg enkelt kan få den delen av meg frem om jeg vil.

Marius: Er sytten år gammel :) og du har så rett. Er skinny av meg, men jeg trener og liker egentlig kroppen min som den er. Jeg er ikke sikker på kroppen min blandt andre, og hvertfall ikke blandt jenter, selv om jeg har fått komplimenter på hvor fin jeg er osv.

Vennene mine diskuterer hele tiden det med tykk vs. tynn kropp. At en litt tykk kropp er mye bedre enn en tynn og ekkel en. En tynn kropp er bare fin å se på, ikke ta på. Og det stemmer vel?

Dette har nok satt meg ganske mye tilbake vil jeg tro :(

fredrik: Jeg har aldri følt behovet for å kødde med jenter, eller være med når vennene kødder. Hjemme har vi alltid sagt natta, og gitt hverandre en klem. Lekeslossing med far og søster var noe vi ofte gjorde. Så tror jeg også har vokst behovet av meg.

Det er bare noen ganger nå, at jeg ønsker jeg kunne vært med på køddinga. Spesielt med jenter :/

Så det handler vel om selvbilde, behov, og om det er naturlig for en eller ikke :/

Og når jeg nå føler litt behov for det, og jeg syns det hadde vært veldig greit om det var naturlig for meg, så er det vel bare å øve seg litt og litt. Samtidig som man må prøve å få et bedre bilde av seg selv.

Takk for fine svar :D

Lenke til kommentar

Jenter liker å ta på en mage med litt muskler, og en fast rumpe ;)

Det kan være vanskelig å finne ut hvem, og hva, man skal ta på.

Det beste er når det kommer av seg selv, kanskje ved at hun tar på deg først, så er det lettere for deg å følge opp. Ikke tving deg til å ta på de, men ikke trekk deg unna om de tar på deg. Da må du bare ta mot til deg og ta på de også. Om de tar deg på rumpe når du bøyer deg ned og så går så kan du neste gang du se henne, komme opp bakfra, hviske noe inn i øret sammtidig som du tar henne på f.eks skuldrene, midja, eller armene.

Da oppfatter de det som en liten spøk, og en svar fra når de tok deg på rumpa.

Ikke noe er så kjipt som å ta på noen uten at de gir NOE tegn til å reagere...

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Æh, dette lider jeg også av!

Men fant ut at det eneste som hjelper er å bli ordentlig kjent med og trygg på personen du vil gi en klem til du er heeeelt sikker på at en klem går greit. Og da blir det til flere klemmer. :-)

Lenke til kommentar

Jeg lider også litt av dette problemet, men har kommet litt over det. Må øve meg på å ta mere på folk når jeg snakker til dem. Skal forsøke det på mandag faktisk, da skal jeg prøve å ta ei jente på skuldrene og si et eller annet til henne, for å se om det gjorde godt for meg OG henne :!:

Lenke til kommentar
Ikke noe er så kjipt som å ta på noen uten at de gir NOE tegn til å reagere...

8648055[/snapback]

Huff, når jeg tenker meg om, så har det hendt at jeg ikke gir tegn tilbake :(

Altså en jente tar på håret mitt, gir et kompliment, stryker og kødder videre litt med håret, og jeg ikke gjør noen tegn tilbake. FAEN, får meg til å tenke på hvilken idiot jeg er :/

Nei, får virkelig skjerpe meg noen ganger. Er jo bare å hoppe idet. Tenke bedre om meg selv. hmm

Lenke til kommentar
Jeg er en total idiot når det kommer til fysisk kontakt med andre mennesker. Dette gjeder for både jenter og gutter.

Jeg er ikke så veldig leken av meg, sånn fysisk sett. Det har jeg heller aldri vært. Å plutselig f.eks kjitte (sånn det skrives?) er noe jeg aldri tenker på å gjøre, eller ville klart om jeg kom på tanken.

Når vennene mine er i slikt kødde modus, går det bare aldri for min del...

Samme når jeg f.eks sitter i sofaen med jenta jeg liker, og alt går bra. Og jeg egentlig burde ha lent med mot henne, eller vært i fysisk kontakt med henne, så går det bare ikke.

Slossing og kødding med folk når jeg var mindre skjedde heller aldri.

Skjønner det er noe seriøst galt med meg, når jeg hele tiden ser de andre driver på å har det moro. Og det med jenter, klarer ALDRI ta det første steget. Alltid de som må begynne med noe for at jeg skal klare å gjøre det.

:no:

Føler meg virkelig utenfor noen ganger. osvosv

Tips anyone?

8644393[/snapback]

Skjønner problemet ditt. Mange som sliter med akkurat dette. Jeg hadde en elev her for et par uker siden som slet med akkurat dette. Det du må gjøre er å starte smått og eskalere berøringen.

Et tips er å feks ta hånden hennes, og drive med håndlesing.

"Snill jente linja di er lang, men se på den lange "slem gutt" linja di"! "Vi kunne aldri blitt et par" med en flørtete tone.

Noe annet du kan gjøre, er hvis hun inisierer berøring, så avfei det. "Hey! Hendene av godsakene" og børst feks av hånda hennes. Det du vil oppleve da er at hun vil faktisk berøre deg mer! Ganske skremmende og morsomt i starten.

Bare prøv disse to tingene her, så sender du meg en PM med hvordan det gikk, så skal jeg gi deg tips til hvordan du kan eskalere.

Til slutt kommer du til å føle det helt naturlig å være i fysisk kontakt med andre

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar

Lider av det samme problemet, men det har heldigvis komt seg i det siste.

Nå som jeg faktisk har begynt å trene føler jeg mye mere selvtillit.

Problemet mitt er at jeg ikke gir fysisk kontakt, men jeg gir tilbake når en jente gir fysisk kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...