Gå til innhold

Er "Windows XP student upgrade" en fullverdig vers

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å benytte meg av "Windows XP Professional Student upgrade", og har i den anledning følgende spørsmål ?

Er lisensen/programvaren fullstendig/selvstendig, eller må jeg har et OS installert fra før ?

(Kjører i dag en Windows 98 lisens som fulgte med pc'en jeg kjøpte i 99, har cd'en og serialkey)

(Kunne tenke meg en formatert HD og legge XP fra scratch, er det mulig, eller må det være en oppgradering av 98?)

Er det noe i denne studentversjonen som mangler i forhold til den vanlige XP Professional ?

Gjelder lisensen bare så lenge jeg er student ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å benytte meg av "Windows XP Professional Student upgrade", og har i den anledning følgende spørsmål ?

Er lisensen/programvaren fullstendig/selvstendig, eller må jeg har et OS installert fra før ?  

(Kjører i dag en Windows 98 lisens som fulgte med pc'en jeg kjøpte i 99, har cd'en og serialkey)

(Kunne tenke meg en formatert HD og legge XP fra scratch, er det mulig, eller må det være en oppgradering av 98?)

Er det noe i denne studentversjonen som mangler i forhold til den vanlige XP Professional ?

Gjelder lisensen bare så lenge jeg er student ?

Jeg vet ikke om den versonen er fullstendig eller ikke, men du kan installere "upgrade" versoner på "tom" (formatert hd). På et eller annet tidspunkt i installasjonen vil den spørre etter eksisterende OS, da er det bare å sette win98 cd'en i cd-romen og velge D: (eller hva nå enn stasjonsbokstav du har på cd-romen din). Dette funket iallefall for meg. Egentlig vil jeg annbefale Win2000 prof., det er mye mere stabilt etter min mening..

Mvh,

Peter Sveistrup

Lenke til kommentar
Jeg har XP på min bærbare Dell Inspirion 8200, det er mye mindre stabilt enn win2k installasjonen jeg har på min stasjonære. Kan ha noe med Hardware, men har mine tvil.

Har du installert sp1 på din bærbare pc? Eg har alldri hatt problemer med xp men kan desverre ikke si det samme om win2k. Men etter att servise pakkene er installer ble win2k meget bra.
Lenke til kommentar
Jeg har XP på min bærbare Dell Inspirion 8200, det er mye mindre stabilt enn win2k installasjonen jeg har på min stasjonære. Kan ha noe med Hardware, men har mine tvil.

Mvh,

Peter Sveistrup

ALLE os er ustabile på bærbare maskiner..... de er nemlig noe så jævli(g) mye varmere og det er minimale muligheter for å kjøle ned dem også

på min stasjonære maskin har jeg XP og det går som en drøm

Lenke til kommentar

Mvh,

Peter Sveistrup

ALLE os er ustabile på bærbare maskiner..... de er nemlig noe så jævli(g) mye varmere og det er minimale muligheter for å kjøle ned dem også

på min stasjonære maskin har jeg XP og det går som en drøm

jaja

Mvh, P

Endret av petersveistrup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...