Gå til innhold

Er "Windows XP student upgrade" en fullverdig vers

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å benytte meg av "Windows XP Professional Student upgrade", og har i den anledning følgende spørsmål ?

Er lisensen/programvaren fullstendig/selvstendig, eller må jeg har et OS installert fra før ?

(Kjører i dag en Windows 98 lisens som fulgte med pc'en jeg kjøpte i 99, har cd'en og serialkey)

(Kunne tenke meg en formatert HD og legge XP fra scratch, er det mulig, eller må det være en oppgradering av 98?)

Er det noe i denne studentversjonen som mangler i forhold til den vanlige XP Professional ?

Gjelder lisensen bare så lenge jeg er student ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å benytte meg av "Windows XP Professional Student upgrade", og har i den anledning følgende spørsmål ?

Er lisensen/programvaren fullstendig/selvstendig, eller må jeg har et OS installert fra før ?  

(Kjører i dag en Windows 98 lisens som fulgte med pc'en jeg kjøpte i 99, har cd'en og serialkey)

(Kunne tenke meg en formatert HD og legge XP fra scratch, er det mulig, eller må det være en oppgradering av 98?)

Er det noe i denne studentversjonen som mangler i forhold til den vanlige XP Professional ?

Gjelder lisensen bare så lenge jeg er student ?

Jeg vet ikke om den versonen er fullstendig eller ikke, men du kan installere "upgrade" versoner på "tom" (formatert hd). På et eller annet tidspunkt i installasjonen vil den spørre etter eksisterende OS, da er det bare å sette win98 cd'en i cd-romen og velge D: (eller hva nå enn stasjonsbokstav du har på cd-romen din). Dette funket iallefall for meg. Egentlig vil jeg annbefale Win2000 prof., det er mye mere stabilt etter min mening..

Mvh,

Peter Sveistrup

Lenke til kommentar
Jeg har XP på min bærbare Dell Inspirion 8200, det er mye mindre stabilt enn win2k installasjonen jeg har på min stasjonære. Kan ha noe med Hardware, men har mine tvil.