sisal Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg tenkte å kjøpe et SDM CardBus Usb/FireWire utvidelseskort, da jeg ikke har usb 2. Passer dette merket til alle hovedkort? Veldig glad for svar? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvis det er et PCI-kort så passer det i dem fleste hovedkort ja, så det skal ikke være noe problem hvis det er det Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Cardbus er 32bits PCMCIA. Dvs. at med mindre du har en Bærbar med PCMCIA slot av nyere dato eller en PCMCIA->PCI bro i en stasjonær, så vil ikke dette passe. Lenke til kommentar
sisal Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Cardbus er 32bits PCMCIA. Dvs. at med mindre du har en Bærbar med PCMCIA slot av nyere dato eller en PCMCIA->PCI bro i en stasjonær, så vil ikke dette passe. 8644571[/snapback] Ved enhetsbehandling har jeg funnet ut at det er et ACPI kompatibelt system. Hovedkort: ACPI/PNPOCO2/1 Prossesor: Intel Pentium 4 CPU 2,53 GHz Er dette nok opplysninger til å kunne avgjøre om jeg kan bruke kortet jeg nevnte? Litt usikker på hva jeg skal se etter! Lenke til kommentar
nifty Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Om du oppgir modellbetegnelsen på din laptop, er det mye lettere å hjelpe deg ! Lenke til kommentar
sisal Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Om du oppgir modellbetegnelsen på din laptop, er det mye lettere å hjelpe deg ! 8644880[/snapback] Latop? Jeg har en stasjonær pc!Ja, jeg setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
sisal Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Om du oppgir modellbetegnelsen på din laptop, er det mye lettere å hjelpe deg ! 8644880[/snapback] Latop? Jeg har en stasjonær pc!Ja, jeg setter stor pris på hjelp! 8645081[/snapback] Jeg får legge til at jeg kjøpte den brukt, har ingen papirer som indikerer type osv, men det meste kan jeg vel finne ut via enhetsbehandling.Selve kabinettet har vel ingen betydning, det er vel komponentene inni som gjelder, eller hva! Vet bare ikke hvilke betegnelser jeg skal se etter. Kanskje jeg må ha et nytt hovedkort for å få utnyttet andre ressurser? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det du trenger er et PCI utvidelseskort. Du kan se her: HW prisliste for priser og tilgjengelighet på slike kort. Dersom du ikke selv er i stand til å sette det inn, har du sikkert noen i omgangskretsen din som kan gjøre det. Det er en veldig enkel jobb. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Om du oppgir modellbetegnelsen på din laptop, er det mye lettere å hjelpe deg ! 8644880[/snapback] Latop? Jeg har en stasjonær pc!Ja, jeg setter stor pris på hjelp! 8645081[/snapback] Da vil det si at du IKKE kan bruke et Cardbus kort ! Du må ha et PCI kort ..... Lenke til kommentar
sisal Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Om du oppgir modellbetegnelsen på din laptop, er det mye lettere å hjelpe deg ! 8644880[/snapback] Latop? Jeg har en stasjonær pc!Ja, jeg setter stor pris på hjelp! 8645081[/snapback] Da vil det si at du IKKE kan bruke et Cardbus kort ! Du må ha et PCI kort ..... 8652323[/snapback] Uff da, og jeg som trodde card-bus var et slags pci-kort.Ja,da får jeg prøve å finne ut om det finnes noen løsning/pci kort som jeg kan bruke. Tusen takk for hjelpen, nå slapp jeg ihvertfall å kjøpe noe jeg ikke kan bruke.De må vel ha et eller annet på Komplett som passer i min pc også, og ikke bare i alle andres! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå