superman Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Noe merkelig jeg har oppdaget er at det vises forskjellig temperatur på CPU'en i BIOS og i programet Asus Probe 2 (som fulgte med HK'et). I Biosen vises det ca 55 grader idle, mens i Asus Probe 2 ca 42 grader. Bruker en Silent Twin men AC3 (var veldig nøye med å påføre dette). Har oxo 5 kabinettvifter, så den kan umulig ligge på 55 grader idle. Merkelig at det er så stor forskjell, programmet er jo fra Asus t.o.m. :-? Kan det hende jeg må flashe Biosen - at det er noe feil med denne. Andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Ja på mit a7v333, kanskje en bios oppgradering og ny pcprobe hjelper... Stoler ikke lenger på slike målinger fullstendig Lenke til kommentar
timmstokke Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Har samme problem med mitt A7N8X Deluxe. Tror det er BIOS'en som tuller seg. Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 En venn av meg som hadde nøyaktig samme problemet. Viste 10 grader mer ellerno i BIOS. Samme HK Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Slik jeg har forstått det fra andre forum, er dette fordi BIOS'en bruker en sensor under CPU'en, mens Asus Probe bruker sensoren som er innebyggd i CPU'en. Dermed skulle den være den mest nøyaktige. Tror det var på www.amdforum.com det sto, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Asus klarer ikke å lage hovedkort og programm som leser tempen riktig. Jeg har A7V8X med nyeste bios og nyeste probe og det viser en temp på 23 grader med kabinett temp på 25 grader målt med 2 termometer. Har målt tempen med laser måler og kjøleribben er 32 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå