olar0701 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Tre bilder jeg selv er fornøyd med tatt på Schipol, Amsterdam, på vei til Roma. Etter ett par lett-øl var avtrekkerfingeren klar. Ros/ris/forslag til forbedring mottas som vanlig med takk Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 hmm.. Jeg er langt ifra noen ekspert på portretter.. Jeg klarer dem ikke selv, men jeg gir likevel min mening Det første har jeg ikke så mye å si om.. Det andre var ikke så verst, men et mindre untsnitt ville gjort seg.. Var litt mye rundt personen i portrettet, på venstre og høyre side. Det siste synes jeg ble litt for casual, et litt artig uttrykk på damen, men synes fortsatt det blir litt radom ^^ Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Din mening mottas med takk Ang. bilde nr. 2, har prøvd med et tettere utsnitt, men synes det fungerer med litt luft rundt. Bildet er tatt med blender 1.4 og jeg synest at dette gjør at bakgrunnen blir litt "drømmeaktig" av mangel på et bedre ord. Bilde 3 utrykker i mine øyne irritasjon, mens bilde 1- som er det beste i mine øyne- signaliserer en total ro. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei, jeg syns bilde 1 er helt klart best. På bilde 2, selv om bakgrunnen er ute av fokus (slik som du vil), så blir det for sterke farger der, spesiellt rød/grønn overgangen der, som får blikket til å vandre. Tror det ville blitt bedre dersom det grønne partiet i det minste hadde blitt kuttet vekk. På bilde 3 syns jeg de 2 personene som går i bakgrunnen er i veien. Jeg tror at bildet ville vært mye bedre uten de. Det gule lyset bak hodet er heller ikke heldig, kanskje en annen vinkel hadde gjort seg ? Ulempen med det er at man da ville ha mistet blikket... Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det første er absolutt bra. Først og fremst fordi personen er interesant, men og fordi han har en fin avslappa positur, og at bakgrunnen er bra. De to andre er greie nok, men ikke noe å hoppe i været over. Blondina mye fordi hun ikke viser karakter, bare et kjedleig tannpastasmil, men og fordi fargeklattene i bakgrunnen stjeler alt for mye oppmerksomhet. Den sure dama virker ukomfortabel med å bli fotografert. Det kan for såvidt være interesant nok det, hvis personen viser noe av seg selv, men hun gjør det ikke. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Gode innspill,Beej80, er enig i det du kommenterer. Skal prøve å forbedre de tingene du kommenterer på det siste bildet, men det blir i morgen Tim Typo : Blondinen var faktisk en hyggelig fotograf som kom bort til meg etter hun "oppdaget" at jeg tok et bilde av henne. Det farger nok mitt inntrykk av bildet, bokstavlig talt Endret 18. mai 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Som de fleste sier er nok bilde 1 det beste, men skulderen er en smule i veien og tar litt av oppmerksomheten, du skulle kansje tatt to skritt til høyre og fått med en smule av øynene også. Bilde to ville nok gjort seg med ett tettere utsnitt, fargene er fine de, men bakgrunnen blir for dominerende og det hjelper ikke noe særlig at den er uskarp. Bilde 3 var alt for tifeldig etter min mening, det gir meg egentlig ingenting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå