Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil etter system Gjenoppretting (system restore)

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg fikk et virus paa maskinen (spylocked :mad::thumbdown: ) forst tok jeg system Gjenoppretting, etter det skar alt seg. Saa jeg angret system Gjenopprettingen, jeg hadde da viruset tilbake paa maskinen, jeg fant en god oppskrift paa hvordan man fjerner SpyLocked som jeg vet virker, men etter system Gjenopprettingen er det som sagt en del ting jeg ikke funker paa pcen. bla. kan jeg ikke laste ned filer fra nettet, kan ikke skifte bakgrunn, ikonene aappe i hoyere hjorne er blitt veldig mye mindre:

http://www.fotothing.com/photos/5ac/5ac298...g?ts=1179525110

kan ikke skifte spraak (sitter fast med engelsk, som du sikkert har merket). Her ogs[ provd aa sende filene paa mail og legge dem over paa cd, men jeg faar ikke lov til aa aapne mailen og maskinen klarer ikke aa lese noen cder..

http://www.fotothing.com/photos/3c4/3c4ede...g?ts=1179524308[

Er det noen som har litt peiling som kan si meg hvordan jeg kan faa tilbake de gammle instillingene mine eller ordne det saann at jeg f.eks kan laste ned filer fra nettet igjen saa er jeg evig takknemlig :thumbup:

PS: hvis du ikke ser hva som staar paa bildene, lagre dem og forstorre dem et parr ganger ;)

Endret av Zander91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde det med en gang jeg merket at jeg hadde viruset, da merket jeg ogs[ at jeg ikke kunne skifte spraak osv... saa jeg angret system gjenopprettingen. Jeg hadde da faatt tilbake viruset. Jeg fant et anti/spyware program http://www.pcdoctor-guide.com/wordpress/?p=4247 som jeg er helt sikker paa at virker (som jeg selvfolgelig ikke kunne laste ned :hrm: )

Altsaa, naar jeg tok System gjenoppretting gikk alt til dundas, jeg skulle prove det naa en gang til men da var det ingen tidligere datoer jeg kune gaa tilbake til

http://www.fotothing.com/photos/71d/71d8bd...g?ts=1179560665

tror kanskje det har skjedd en feil under system gjenopprettingen..eller er det saann som skal skje?

Endret av Zander91
Lenke til kommentar

Så du får ikke forandret tastaturoppsettet fra: Kontrollpanel -> Innstillinger for region og språk -> språk -> detaljer?

Post gjerne en Hijackthis-logg, så kan vi se om du har noe som bør fjernes.

-> hent programmet og pakk det ut i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, Velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

Lenke til kommentar

Det virker som om det har skjedd noe krøll under sys.gjenopprettingen, ja.

Har du XP-cd'n kan du sjekke systemfilene ved å klikke Start -> Kjør.

Skriv: sfc /scannow (mellomrom mellom sfc og / ).

Hvis dette heller ikke ordner problemet, er det kanskje tid for en repair av windows.

Lenke til kommentar

Se om du får lastet ned programmer fra sikker modus med nettverk: Under oppstart av pc'n trykker du flere ganger på F8-tasten. Fra 'menyen' som kommer fram, velger du sikkermodus med nettverk

Se om du får lastet ned hijackthis.

Se om du også kan laste ned DrWeb

Hvis dette fortsatt ikke fungerer, kan du hente programmene via en annen pc. Ut over dette blir det vanskelig å gjøre noe da du mangler WinXP cd'n.

En repair betyr at du booter med WinXP cd'n og velger å reparere den Windowsversjonen du har installert på maskinen.

Lenke til kommentar

naar jeg skal sette windows is Safe Mode faar jeg bare to alternativer, Hard disk og CDROM.

dette er slikt det ser ut:

Boot menu

==Select a Boot First device==

*Hard Disk

-Ch2 M. ST3400850AS

-Bootable Add-in Cards

*CDROM

-Ch1 M. >PHILLIPS DVD8801

Er det normalt aa bare ha to alternativer paa Hard Disk?

Hvis det er det, hvilken skal jeg velge?

Hvordan vet jeg at jeg er i Safe Mode?

Lenke til kommentar

klarte å fjerne spywaren (minne-penn) fant også en måte å sette pc'n i safemode (kjør-msconfig) men da jeg skulle slå på safemode med internett, måtte jeg jo restarte pc'n, under restarten fikk jeg meldingen:

Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet:

<windows root>\system32\hal.dll.

Installer en kopi av filen ovenfor på nytt.

har ikke windows xp cd'n men kan kanskje skaffe en, hvilken cd er det best å bruke..har hørt om flere forskjellige typer, og hvor kan jeg evt. få tak i en?

Lenke til kommentar

Bruk en xp'cd med samme versjon (home eller pro).

Se om du får rettet om problemet ved å gå ut i gjenopprettings-konsollen. Der kan du bla. skrive en ny boot-sektor og kjøre en chkdsk. Kan i en del tilfeller være løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...