Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lurer på og kjøpe MC, er denne noe og satse på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Særdeles artige leketøy. Jeg har prøvekjørt en Husaberg ett-eller-annet (FS?) 650. Det var fulleffekt versjonen med ca 60HK fordelt på knapt 130kg, og var noe at det mest eksplosive kjøretøyet jeg kan huske å ha kjørt. Kort akselavstand og lav vekt gjorde sitt til å havne ufrivillig på bakhjulet ved en anledning. Morrofaktoren er ihvertfall svært høy.

De er dog kun ment som leketøy. Ikke spesielt gode å sitte på og ikke plass til mer enn en på. Svært kort akselavstand gjør dem litt vinglete i høye hastigheter, så ikke akkurat noe å spise asfalt med. (For ikke å nevne tankstørrelsen -.- )

KTM er bra greier, Husaberg likeså. Japanerene kommer etter, Honda XR linjen er bra saker (SM er egentlig bare Enduro med asfalthjul), men fremdeles ikke like rå som de mer spesialiserte merkene.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Tja, Spinning wheel har peiling på dette.

http://www.spinnin-wheel.com/index.php?opt...id=19&Itemid=60

Sykkelen du linker til, har vel omtrent dobbelt så mange hester som det du har lov til å kjøre? Det er en grense på 34 hester, fram til du er 21?

Du skal ha det gøy, skjønner jeg.

Husker enda første gangen jeg så en KTM, med breisladd og låst bakhjul inn mot sjikanen på Våler. Det var helt rått! Kjørestilen til R- syklene var litt mindre spektakulær.

PS. Husk dress med store polstringer! Du kommer til å trenge det.

Har hatt sånn type sykkel, og det er forferdelig moro, om enn ikke så veldig trygt. Ulempen er at servicenivået er veldig høyt, ofte motoroverhaling, oljeskift m.m., men det er mulig dette har blitt litt bedre med åra. Dessuten er det en svært så ukomfortabel skyss. Det rister, dunker og skrangler, og setet er 2 lakrislisser tykt. Kjør over to mil, og du er øm i stumpen.. Men duverden så festlig!

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Sykkelen du linker til, har vel omtrent dobbelt så mange hester som det du har lov til å kjøre? Det er en grense på 34 hester, fram til du er 21?

Disse syklene er så lette at jeg vil tro regelen om maks 0.16kW/kg kommer inn. Husaberg har en 620ccm modell på ca 110kg, vil tro KTM ligger rundt det samme, det gir maksimal effekt rundt 20-25HK for å kunne kjøres som mellomtung.

Grunnen til den regelen er at med så lav vekt som det er mulig å få i disse syklene vil selv 34hk gi ganske formidabel aksellerasjon. (bare se på hva de får til med trial sykler, pakker motorer på 320ccm inn i sykler på rundt 75kg)

Edit: Sjekket opp KTM, og det ser ut som dem ligger noe høyere i vekt. Skal være mulig å finne en som er "tung nok" for 34HK der.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

den sykkelen jeg linket til har "datastyrt system" som gjør det mulig oh velge hvor mange KH den skal ha. så 34 hk er ikke no problem og vis man har hatt lett lappen fra man er 16 kan man få tung når man er 20år

fult kjøre utstyr har jeg jo.

Lenke til kommentar
Tja, Spinning wheel har peiling på dette.

http://www.spinnin-wheel.com/index.php?opt...id=19&Itemid=60

Du skal ha det gøy, skjønner jeg.

Husker enda første gangen jeg så en KTM, med breisladd og låst bakhjul inn mot sjikanen på Våler. Det var helt rått! Kjørestilen til R- syklene var litt mindre spektakulær.

PS. Husk dress med store polstringer!  Du kommer til å trenge det.

Har hatt sånn type sykkel, og det er forferdelig moro, om enn ikke så veldig trygt. Ulempen er at servicenivået er veldig høyt, ofte motoroverhaling, oljeskift m.m., men det er mulig dette har blitt litt bedre med åra. Dessuten er det en svært så ukomfortabel skyss. Det rister, dunker og skrangler, og setet er 2 lakrislisser tykt. Kjør over to mil, og du er øm i stumpen.. Men duverden så festlig!

8704471[/snapback]

kan ikke finne den KTM'en på den siden jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...