Talker Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Er det et program spesielt laget for konstruering og simulering av fysikk og spesielt mekaniske konstruksjoner av alle slag? Har vurdert 3D Studio Max, som helt sikkert har muligheten. Men det ville vel kanskje bli litt tungvindt? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Kan Sketchup være noe? Eller misforstår jeg Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 vet ikke helt om jeg skjønte hva du var ute etter, men femlab kan brukes til å simulere nær sagt hva som helst, så lenge du er i stand til å lage en noenlunde vettug matematisk modell for det. har brukt det en del på ntnu til å simulere alt fra magnetisk fluks i jern til stivhet og strekkstyrke i forskjellige metaller. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Det er vel kanskje ikke akkurat det jeg er ute etter noen av delene. Se for dere et program der jeg kan sette sammen 2 tannhjul med drift i det ene, og voila, det andre snurrer! Dette ville være en enkel konstruksjon. En mer avansert en, ville være å f.eks konstruere en hel forbrenningsmotor med alle delene, og få alle delene til å bevege seg riktig når du dreide rundt på svinghjulet. Eller noe slikt. Et program til å leke seg med Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Har hørt at du kan bruke noe som heter Garys mod til Halflife 2. Men ellers kan du bruke 3D studio Max eller Maya. Jeg synes Maya er bedre da brukergrensesnittet er lettere når det gjelder Rigid Bodys. Endret 21. mai 2007 av Fluesoppen Lenke til kommentar
Talker Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Har hørt at du kan bruke noe som heter Garys mod til Halflife 2. Men ellers kan du bruke 3D studio Max eller Maya. Jeg synes Mata er bedre da brukergrensesnittet er lettere når det gjelder Rigid Bodys. 8651139[/snapback] Maya mener du vel? Skal jeg kunne lage en slags maskin om jeg hart nok peiling her da? Spørsmålet er vel heller å få tak i et verktøy der en ikke trenger å ha så ALT for mye peiling Du vet ikke om ett eller annet sted jeg kan lese om slik simulering/moddelering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå