Gå til innhold

Forumets lille Tennis-emne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble også veldig imponert av kraften i slagene til Rosol. Han hadde flere steinharde flate slag både på forehand og backhand, som minner meg om Söderling på sitt beste. Han oppnådde også veldig god lengde i grunnlinjeduellene. Hadde Rosol spilt som dette mot en spiller uten like gode defensive egenskaper som Nadal, da hadde dette vært tre ganger 6-1.

Edit: Jeg la forresten merke til noe jeg ikke tror jeg sett før, nemlig at taperen av en Wimbledon-kamp stopper for å skrive autografer. Det likte jeg at Nadal gjorde.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Nadal elsker jeg overalt, tapte i dag ja, men ikke på en teit måte eller noe. Ekte gentleman etterpå, unlike Rosol som spyttet på banen og gjorde rare ting hele veien. Men spille knall tennis gjorde han også, gratulerer til ham. Wimbledon 2012 skal glemmes.

Lenke til kommentar

Kan ikke annet enn å synes synd på Murray, men for en utrolig prestasjon av Federer! Å jobbe seg tilbake til førsteplassen på rankingen og å konsolidere sin fantastiske GS-rekord står det virkelig respekt av! Og på veien slår han også ut spillere som Djokovich og Murray.

Kudos :)

Lenke til kommentar

Murray fikk settet sitt, som jeg spådde, og jeg er glad det ikke ble noe mer. Synes riktignok litt synd på ham, jeg også, men jeg håper han slår noen andre enn Federer i finalen når han vinner sin første Grand Slam.

Nå er Murray den spilleren som har tapt flest GS-finaler uten å ha vunnet noen. Treneren hans, Ivan Lendl, er den som totalt sett har tapt flest (11). Federer er faktisk på en delt andreplass på den listen.

Lenke til kommentar

Fullt fortjent og gratulerer til Fed. Men ranking systemet er så rar, Fed er jo ikke verdens beste per dato... han er bare helt fantastisk på gresset. Hadde virkelig ikke sjans i Paris og har tapt utrolig mange mot de to store.

Men sånn er det nå bare med systemet, så gratulerer ham

for det og.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Det er én slam, og i praksis én oppvarmingsturnering som går på gress, og du mener at rankingsystemet favoriserer de som er gode på gresset?! Har du i det hele tatt gjort et eneste forsøk på å forstå hvordan rankingen fungerer?

Federer er nummer 1 fordi han har sanket flest poeng av alle i løpet av de siste 52 ukene. I denne perioden har han nå denne seieren samt tre GS-semifinaler, han vant World Tour Finals, han holder tre Masters-titler og tre 500-titler. Han har jevnt over de beste resultatene det siste året og derfor er han øverst. Enkelt og greit. Djokovic får ikke noe ekstra for at han var helt utrolig første halvåret i fjor. Nadal får heller ikke noe ekstra fordi han dominerte totalt i årets French Open.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er trekningen for OL klar. Med Nadal ute, så har jeg krysset fingrene for at Federer ikke får Murray på sin halvdel. Heldigvis slipper han Murray før en eventuell finale, og han har ellers en veldig god trekning. Likevel tør jeg ikke øke forventningene for mye siden Federer kan være ganske så ustabil i kamper som går på best av tre sett.

Selv første runde kan bli et tøft hinder. Alejandro Falla tok de første to settene sist gang disse to møttes, i første runde av Wimbledon 2010.For uten dette har det vært overkjøring i øvrige møter, så jeg håper dette møtet bare var en glipp.

Djokovic kan få Roddick i andre runde og Murray får Wawrinka i første. Det kan så absolutt komme noen store upsets i de første par rundene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...