Gå til innhold

Forumets lille Tennis-emne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en klasse over Berdych som egentlig spilte veldig bra. Nadal er for god, så lenge skadene holder seg vekke.

For en spiller. 8 GS er så herlig, hvis han vinner US Open... fy faen. McEnroe tror han greier det, jeg er ikke så sikker pga. knærne og alt, men vi får nå se.

VAMOS!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Det går fint an å spille i klubb, og ofte er det nødvendig å være medlem av en klubb for å få god tilgang på baner. Man kan riktig nok sette opp løstimer, men løstimer er dyrt og fungerer bare så lenge klubben holder dørene åpne. Hvis dørene er låst, så må man ha en nøkkel eller et nøkkelkort for å komme inn, og du er nødt til å være medlem i klubben for å få en slik nøkkel.

På de fleste klubber finnes det lister over enslige spillere som ønsker en partner, i tilfelle du ikke allerede har en partner. Der står det oppgitt navn og telefonnummer, samt en kort beskrivelse av personens spillestyrke. Da lønner det seg å finne en person på listen som er jevngod med seg selv. Likevel bør du også bryne deg på de mer erfarne spillerene på klubben. Dette er mye mer lærerikt enn å bare spille mot folk som forsiktig dytter ballen over nettet eller fekter villt med rackerten.

Ut over dette har de fleste klubbene en proshop og en egen klubb-pro. I begynnelsen lønner det seg å prate litt med klubb-pro og kanskje komme til enighet om å ha en instruksjonstime, eller flere.

Hvis du er junior, så kan du melde deg på en juniorgruppe. Der får du jevnlig trening med klubb-pro som en del av klubbens tilbud til juniorer.

Jeg er student, men jeg spiller med min bror i stedet for de andre studentene. Studentgruppene er som regel bestående av ferske spillere som aldri har rørt en tennisrackert, og er derfor lite givende for dem som allerede kan spille. Dog fungerer gruppen veldig fint som en innføring for dem med liten eller ingen erfaring.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...