Trc Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Var verdt det. FOR en kamp. Nadal vinner til slutt og virker som han ikke følte noe smerte eller noe lignende i en 3 timer lang kamp. All is well! Argh! Angrer på at jeg ikke satt oppe... men konge at Nadal vant, selvfølgelig! Tør vi håpe på en ny Nadal-Federer superfinale? Oh, er Murray utslått allerede? Murray røk ut mot Marin Cilic i 3 strake sett i går. Det betyr også at Nadal tar tilbake andreplassen på ATP-rankingen Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Herlig! Murray spilte forsåvidt elendig kampen han ble slått ut. Så nesten ikke ut som han brydde seg en gang. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ja, men Cilic var FANTASTISK da. Perfekt kamp av fyren. Men enig i at Murray ikke var helt der. Nadal-kampen var så herlig at hele dagen har vært fantastisk, selvom jeg sov kl. 6! Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Cilic car veldig god ja. Virket ikke som det bare var evnen det stod på for murray, det virket jo ikke som han ønsket å spille tennis i går. Virka helt død imellom poengene. Lenke til kommentar
ostebonden Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Federer mot Søderling nå. Federer med et vanvittig tempo og trøkk i første settet. Tok det 6-0 uten at Søderling spilte dårlig i det hele tatt. Tror nok Federer vil falle en del i nivået etter hvert. 1-1 i andresettet nå. Edit: Federer holder fremdeles et høyt nivå, selv om det er praktisk talt umulig å holde et nivå som han gjorde i førstesettet over flere sett. Men Federer tok andresettet - som inkluderte en smadret racket fra en frustrert Søderling - 6-3. Edit 2: Søderling tar tredjesettet i tiebreak! Som ventet har nivået til Federer gått noe ned, og Søderling har kanskje hevet sitt noe også. Federer fikk allikevel en god start på tiebreaket og ledet en stund med to minibreak. Søderling slo tilbake og misbrukte til og med en settball på egen serve før han brøt ved neste mulighet. Edit 3: 1-1 i fjerdesettet nå. Søderling er mye bedre med i poengene nå enn i starten av kampen. Federer spiller ikke dårlig, men er langt mer reservert i stilen og tør ikke slippe seg løs. Ganske typisk Federer synes jeg. Søderling har virkelig begynt å kline til med forehanden. Edit 4: Og der var det slutt. Superjevnt sistesett som også gikk til tiebreak. Søderling misset på en forholdsvis enkel backhand på stillingen 6-6 i tiebreaket og slo feil med forehanden på matchballen. Tror Federer var glad det ikke ble en femsetter. Synd for Søderling som spilte en veldig god kamp, spesielt etter førstesettet, men som allikevel taper. Tror ikke mange ville slått ham idag, dessverre var Federer en av dem. 6-0, 6-3, 6(6)-7, 7-6(6). Endret 10. september 2009 av ostebonden Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg hadde stilt vekkeklokken til 03.40 i natt. Planen var å stå opp ca ett sett ut i kampen og følge utviklingen litt utover. Jeg hadde ikke fått med meg at damekampen i forkant gikk en halvtime senere enn vanlig, og det varte for så vidt noe lengre enn jeg hadde trodd. Derfor var de fortsatt i første sett da jeg fikk lirket opp øynene. Jeg så de første tre gamene før jeg satte resten på opptak og gikk og la meg igjen. Utrolig herlig å se Federer komme til ytterligere en semifinale. Hvis jeg skal bruke ett argument for hvorfor Federer er tidenes beste, så er det ikke på grunn av de 15 Grand Slam-titlene. Det er heller ikke pga de totalt 61 titlene, men fordi han har nådd 22 semifinaler i Grand Slam-sammenheng på rad. Uten å ha gravd i tennishistorien, så tør jeg påstå at dette er en helt unik bragd og at den neppe vil bli gjentatt av en annen spiller. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Damn! Ante ikke at vi hadde en tennis-tråd her på forumet. Jeg går ut ifra at det kryr av Nadal fans her inne, så til dere har jeg bare en ting å si: Ta dere en bolle og hyll heller tidenes idrettsutøver, Roger Federer! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Vær forsiktig med å disse Nadal. Han er fortsatt med i turneringen, og det er absolutt ikke umulig at han banker Federer skulle de begge komme til finalen. Federer har tapt de tre siste kampene mot Nadal i Grand Slam-sammenheng. Sist han vant var Wimbledon-finalen i 2007. Jeg liker "Forhando" Gonzalez, og jeg håper han slår Nadal i natt, men en liten del av meg håper at Federer skal få en mulighet til forbedre Grand Slam-statistikken mot Nadal. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hehe for all del. Nadal er helt fantastisk både som person og som spiller, men jeg føler bare Ferderer kommer skikkelig i skyggen her til lands, spesielt blant yngre. Det synst jeg er merklig da Federer spiller den mest underholdene tennisen etter min mening. Når det gjelder semiene så tror jeg det kan bli to rimlig tøffe matcher. Nadal trekker nok det lengste strået mot Del Potro, mens Djokovic - Federer er etter min mening helt umulig å forutse. Spiller Djokovic som han gjorde i første settet mot Nadal(cincinatti) er det svært lite som kan stoppe han. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 regn, regn og regn.. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Helvetes regn. Endret 11. september 2009 av tc47 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det er visst spillestart igjen om ca 30 minutter. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det var det som var tenkt, ja, men nå står det 4pm ET. Så, 22.00. Og det er bare kanskje. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Og nå er det 4:30pm... Det er akkurat som en webbutikk som skal selge en ettertraktet vare som de snaaart får på lager. I dag er det 11.09, og det står at de får den på lager 14.09. Du sjekker i morgen, og da står det 15.09. Neste dag står det 16.09 og så videre. Irriterende. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Dette er MILDT sagt frustrerende ja. Skulle ønske de hadde tak som på Wimbledon. Har så utrolig lyst å se Rafa spille. Men irriterer meg fortsatt at han hadde tre setballer i går i andre sett, og på den ene hadde han en stor sjanse men så kom det flyvende noe dritt på banen så måtte de spille den på nytt; og ta tok Gonzo et lett poeng. AARGH. Rafa MÅ vinne andre settet! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Under Wimbledon tror jeg det var McEnroe som nevnte at måten de har bygget Arthur Ashe Stadium på gjør at det vil bli veldig dyrt å bygge tak. Derfor er det vel lite trolig at dette noen gang kommer til å skje. Tradisjonelt sett, så er det vel Wimbledon som er mest plaget av regnvær, og da er det jo veldig typisk at den første turneringen etter at taket stod ferdig kun ble avbrutt av en regnskur som var borte før de fikk lukket taket. Så kommer selvfølgelig det ordentlige regnværet til US Open... Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det er typisk med en stor T ja. Står fortsatt 4.30 da. Fingers crossed. Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ikke gøy med regn! Imponerende at denne tråden har 29 sider. Flott å se tennis engasjerer flere enn meg! Herlig. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Fy faen... 5pm. Skyt meg. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Jeg lurer på hva som er årsaken til denne halvtimes-forflytningen. Er det A) Fordi det så vidt regner, og at de forventer at det stopper når som helst. B) Det pissregner, men de vil gi tilskuerne litt falskt håp. C) Alt er tørt og fint, men Nadal er ikke ferdig med å sminke seg ennå. Høhø Edit: sitat BBC "Saturday's weather forecast for New York is not encouraging either, with more rain predicted." Endret 11. september 2009 av Bradbury Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå