Gå til innhold

Lette laptoper oppgis med feil vekt!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger en 14 " PC som veier max 2 kg og samtidig koster under 10000 kr og ikke støyer. Har hatt to episoder der jeg hadde bestemt meg for en slik, men det viste seg etter veiing at vekta var feil oppgitt på internett begge var 2,4 kg inkludert batteri. (Først Packard Bell, deretter Cinet Homebook) Skuffende!!

 

Noen som har en slik laptop som jeg ønsker meg som faktisk er max 2 kg med batteri?

 

Mvh

 

Kamerilla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utvalget av 14" under 2 kg er dessverre ikke noe å rope hurra for om budsjettet er på maksimum 10k.

 

Hva med en 12" istedet? Det er mye større utvalg, da maskiner på denne størrelsen helt naturlig veier under 2 kg. Med 14" ser det ut til at man virkelig må betale for å få presset vekten under 2 kg.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Den kominasjonen du gjerne vil ha er vanskelig... Fins knapt tror jeg. Det siste innlegge der Zamoht sier at vekta er riktig TROR (vet ikke) jeg er feil. De fleste nettbutikker legger bare ut vekt uten batteri, slik at de kan lure folk om vekta, akkurat slik som skjedde med deg Kamerilla. Om de sier vekta med batteri, pleier det å stå ved siden av feltet, for da er ofte vekten 0.3-0.5 Kg tyngre, og maskinen er plutselig ikke så attraktiv lenger. Men hvis det står at batteri medfølger i vekten blir det forskjellig. For regn det ut, den laptopen Zamoht kommer med veier 1.9 Kg. Legg til batteri vekt på ca. 0.5 Kg, og du får 2.4 Kg. Jeg sjekket MPX.no (som er forøvrig den beste nettbutikken syns jeg. De jukser heller ikke på vekta om laptoper, en av de FÅ som sier alle vekter MED batteri) og der veier nesten alle 14" laptopen 2.4 Kg. Alle laptoper innholder jo ca. det samme... Hovedkort, skjerm, processor, etc, så vekten på de forskjellige modellene burde jo så å si bli like nesten, med kanskje 0.1-0.3 Kg avvik. Forbeholdt at skjermen er lagd av samme materiale. Det er nesten bare skjermens materiale som kan avgjøre større forskjell i vekten.

 

Kan jeg heller foreslå at du legger om tankegangen, og kjøper en 15.4" laptop, som er i ca. samme pris klasse, vekt på ca. 3 Kg, og kjøp deg en ryggsekk ved siden av til laptopen. Den kombinasjonen er lett å finne. Det har jeg gjort, og den pcen jeg har (se signatur) duger veldig bra til skolearbeid og alt annet, untatt spilling (grafikk kortet er for dårlig, men den nye versjonen av akkurat den samme laptopen, bare med Nvidia Geforce 7300 128MB, koster 9 425 NOK i øyeblikket. MPX.no). Det å transportere pcen min er ikke noe problem, siden 3 Kg kjennes knapt på ryggen med en ryggsekk syns jeg. Det må du da vurdere selv, men jeg syns det er greit. Extra vekt kommer jo i tillegg ettersom det du skal ha i sekken.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg baserte min post kun på informasjon fra hw.no sin prisguide, og la ikke noe mer i uttalelsen enn hva den oppgir. Søket som ble gjort var dette

 

Desverre er ikke prisguiden alltid riktig, og A8F viser seg å være på 2.39kg (med 6 cellers batteri) I følge Asus produktinfo

 

Argumentet med å kjøpe en 15'4" laptop, og kjøpe en ryggsekk, henger desverre ikke på greip. Hele poenget med en liten og lett laptop er nettop å UNNGÅ denne ryggsekken! Dersom det fungerer for deg cheesewheese er jo det flott, men når trådstarter skriver at maksvekt skal være 2kg, er det nok 2kg av en grunn.

Lenke til kommentar
Jeg baserte min post kun på informasjon fra hw.no sin prisguide, og la ikke noe mer i uttalelsen enn hva den oppgir. Søket som ble gjort var dette

 

Desverre er ikke prisguiden alltid riktig, og A8F viser seg å være på 2.39kg (med 6 cellers batteri) I følge Asus produktinfo

 

Argumentet med å kjøpe en 15'4" laptop, og kjøpe en ryggsekk, henger desverre ikke på greip. Hele poenget med en liten og lett laptop er nettop å UNNGÅ denne ryggsekken! Dersom det fungerer for deg cheesewheese er jo det flott, men når trådstarter skriver at maksvekt skal være 2kg, er det nok 2kg av en grunn.

8655695[/snapback]

 

Jo da, og jeg skjønner det. Også bare for å nevne, jeg prøvde ikke å refse deg om du forstod det slik, beklager om du gjorde. :( men jeg skjønner at du bare brukte en søkeside, så det er slik, men som du ser, jeg hadde på en måte rett med vekten da ;)

 

Men tilbake til det med ryggsekken, så forstår jeg det og, og har mange venner som bruker den løsningen, men jeg bare tenkte at til de spesifikasjoner på hardware og pris som trådstarter ville ha, så lønner det seg mer å ta en slik pakke, men om vekt er hovedformål, så selvfølgelig!

 

Ønsker lykke til til trådstarter om å finne ønsket laptop!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på det. Nå har jo akkuratt santa rosa maskinene begynt å komme. Og da ha jo prisene gått littegrann opp, også synker de litt igjen selvsagt.

 

Men har liten tro på at 14" skal bli generelt billigere - dette fordi de gamle modellene som sagt forsvinner og nye kommer til.

 

Min mening da.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...