Anders Moen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Driver å prøver ut Ubuntu nå, men jeg syns det egentlig går litt treigt... Kan det være pga Windows ligger på pc'n med masse drit på? Ikke installert. Kjører på live-cd'n Og så kommer jeg ikke på flere akkurat nå... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Garrantert live cd'n som ødelegger Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det er en grunn for at man vanligvis installerer OS på harddisk, ja. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Driver å prøver ut Ubuntu nå, men jeg syns det egentlig går litt treigt... Kan det være pga Windows ligger på pc'n med masse drit på? Ikke installert. Kjører på live-cd'n Og så kommer jeg ikke på flere akkurat nå... 8642846[/snapback] Forventer du at et OS som leses fra en CD skal være raskt og responsivt? Nei, jeg skal love deg at du vil merke en 200% ytelsesøkning når du leser fra HDD. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Ubuntu er treigt uansett. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ubuntu er treigt uansett. 8644115[/snapback] Eller bare langt i fra? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ubuntu er treigt uansett. 8644115[/snapback] Eller bare langt i fra? 8644235[/snapback] For å være klar her: Ubuntu er TREIGT uansett. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 For å være klar her: Ubuntu er TREIGT uansett. 8644305[/snapback] Det eneste problemet jeg har hatt med Ubuntu er at jeg ikke forstår hvorfor alle elsker det så sinnsykt mye. Har ikke opplevd det tregere enn andre dekstop-distroer som kjører Gnome. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Kansje fordi Ubuntu er den enkleste linux distroen som finnes, og de patcher alt mulig slik at de blir bedre? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det er etter min mening den enkleste distroen å starte med. Spess hvis man har brukt windows i alle år. Men jeg er mest fan av KDE da. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Takk for svar. Da regner jeg med at det er pga at jeg kjører på Live-CD'n bare Nei, jeg skal love deg at du vil merke en 200% ytelsesøkning når du leser fra HDD. 200% raskere ja? Det høres bra ut Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ubuntu er treigt uansett. 8644115[/snapback] Oi! Argumentene dine er så ufattelig solide roberth, jeg bøyer meg i støvet @Trådstarter: Ja, selvsagt går det tregt grunnet cden, tenk logisk Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Jaja, det var det jeg trodde, men ikke at det skulle gå så treigt Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Det er etter min mening den enkleste distroen å starte med. Spess hvis man har brukt windows i alle år. Men jeg er mest fan av KDE da. 8644929[/snapback] Da er det vel bare å bruke kubuntu da! Anyhow, ubuntu er omtrent så rask og responsivt som andre Linux/Unix distroer som jeg har brukt, nå kan det nevnes at jeg bruker litt tid på å sette opp en linux distro. Da jeg synes nesten alle legger inn alt for mye standard. Ørten programmer som jeg ikke har bruk for. Endret 19. mai 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Det er etter min mening den enkleste distroen å starte med. Spess hvis man har brukt windows i alle år. Men jeg er mest fan av KDE da. 8644929[/snapback] Da er det vel bare å bruke kubuntu da! Anyhow, ubuntu er omtrent så rask og responsivt som andre Linux/Unix distroer som jeg har brukt, nå kan det nevnes at jeg bruker litt tid på å sette opp en linux distro. Da jeg synes nesten alle legger inn alt for mye standard. Ørten programmer som jeg ikke har bruk for. 8645035[/snapback] Da er det vel bare å fjerne de, er det ikke? Se hvor enkelt det f. eks. er å fjerne totem og gimp; sudo apt-get remove -y totem gimp Endret 19. mai 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Da er det vel bare å fjerne de, er det ikke? Se hvor enkelt det f. eks. er å fjerne totem og gimp; sudo apt-get remove -y totem gimp 8646921[/snapback] hehe, jeg vet jeg kan fjerne de etter at jeg har lagt inn ubuntu. Men bruker heller 5min ekstra når jeg legger det inn, slik at jeg går igjennom pakkene da. Da slipper jeg å fjerne pakkene etterpå. Ps : Du kan fjerne pakkene grafisk også, ved å gå inn i pakkehåndtereren (som jeg i forbifarten ikke husker hva heter) Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ps : Du kan fjerne pakkene grafisk også, ved å gå inn i pakkehåndtereren (som jeg i forbifarten ikke husker hva heter) 8648295[/snapback] gksudo synaptic Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Vil dere vite noe? Nå har dere gått altfor langt til at jeg skal skjønne noe mer Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 enkelt forklart, synaptic er den grafiske pakkehåndtereren i ubuntu, apt-get er bare en måte å hente pakker på. Du kan sammenligne synaptic med legg til/fjern programmer i windows. Satser på at du skjønner nå Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Så jeg kan skrive noe sånt som "apt-get" i terminalen i stedet for legg til/fjern programmer, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå