Gå til innhold

Bare jeg som synes Linux (Ubuntu) går treigt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Driver å prøver ut Ubuntu nå, men jeg syns det egentlig går litt treigt...

Kan det være pga

1.  

2. Windows ligger på pc'n med masse drit på?

3. Ikke installert. Kjører på live-cd'n

Og så kommer jeg ikke på flere akkurat nå...

8642846[/snapback]

Forventer du at et OS som leses fra en CD skal være raskt og responsivt? Nei, jeg skal love deg at du vil merke en 200% ytelsesøkning når du leser fra HDD.

Lenke til kommentar
For å være klar her:

Ubuntu er TREIGT uansett.

8644305[/snapback]

Det eneste problemet jeg har hatt med Ubuntu er at jeg ikke forstår hvorfor alle elsker det så sinnsykt mye. Har ikke opplevd det tregere enn andre dekstop-distroer som kjører Gnome.

Lenke til kommentar
Det er etter min mening den enkleste distroen å starte med. Spess hvis man har brukt windows i alle år.

Men jeg er mest fan av KDE da.

8644929[/snapback]

Da er det vel bare å bruke kubuntu da! Anyhow, ubuntu er omtrent så rask og responsivt som andre Linux/Unix distroer som jeg har brukt, nå kan det nevnes at jeg bruker litt tid på å sette opp en linux distro. Da jeg synes nesten alle legger inn alt for mye standard. Ørten programmer som jeg ikke har bruk for.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Det er etter min mening den enkleste distroen å starte med. Spess hvis man har brukt windows i alle år.

Men jeg er mest fan av KDE da.

8644929[/snapback]

Da er det vel bare å bruke kubuntu da! Anyhow, ubuntu er omtrent så rask og responsivt som andre Linux/Unix distroer som jeg har brukt, nå kan det nevnes at jeg bruker litt tid på å sette opp en linux distro. Da jeg synes nesten alle legger inn alt for mye standard. Ørten programmer som jeg ikke har bruk for.

8645035[/snapback]

Da er det vel bare å fjerne de, er det ikke? ;) Se hvor enkelt det f. eks. er å fjerne totem og gimp;

sudo apt-get remove -y totem gimp

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Da er det vel bare å fjerne de, er det ikke? ;) Se hvor enkelt det f. eks. er å fjerne totem og gimp;
sudo apt-get remove -y totem gimp

8646921[/snapback]

hehe, jeg vet jeg kan fjerne de etter at jeg har lagt inn ubuntu. Men bruker heller 5min ekstra når jeg legger det inn, slik at jeg går igjennom pakkene da.

Da slipper jeg å fjerne pakkene etterpå. ;)

Ps : Du kan fjerne pakkene grafisk også, ved å gå inn i pakkehåndtereren (som jeg i forbifarten ikke husker hva heter) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...