Formica Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hva er denne runde metall dingsen som følger med disse kabinettene? Den ser ut som en liten smultring. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 fikk en sånn eg og, men til et annet kabinett (husker ikkje navnet, ser helt vanlig ut.. silver), lurer også på ka den e til.. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Ferritamagnet, brukes til skjerming av kabler (riktignok bare lettere skjermet) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Den er en kabelholder, for kabinett/indikatorlampene-kablene! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Melder meg inn blandt de som lurer på dette jeg også. Har et par teorier, men ingen er særlig sannsynlige... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 På eldre kabinetter har jeg sett at diode+av på knapp osv har gått igjennom den (for at den skal holde seg på plass trer du ledningene i to ganger samme vei). Så jeg satte den der Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Den er en kabelholder, for kabinett/indikatorlampene-kablene! Øyyy! Det var jo en av de ikke sannsynlige teoriene mine jo!!! Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Mener å ha fått meg at det er alle ledningene fra frontpanelet som skal gjennom den feritt-kjernen. Feritt-kjernen skal visst fjerne støy. Dessuten må man huske på å kjøre PC-speaker-kabelen gjennom 2 ganger. Ikke spør meg hvorfor. Sveinl. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Slipper all den susingen du hører så godt Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hva er vitsen med å skjerme av og på brytern da Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 En ferittkjerne er til for å hindre utstråling av uønsket radiostøy. Noen som har opplevd at elektronisk utstyr gir støy på radio og TV? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jo flere ganger man tvinner kablen rundt ringen, jo bedre skjermet er den. Har du f.eks. høytalere som suser og støyer mye, så kan det være et tips å bruke ferittkjerne. Ikke alltid det virker like bra, men men.. noe hjelper det. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hmm, bruker ikke denne, er det fare for at pcen går sund? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 jeg bruker den ikke, og alt suser og går som normalt hos meg ihvertfall! :-? Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg fant ut at den var fin å bruke til å "magnetisere" skruene som fulgte med Eller hvertfall skrujernet da.. Kommer til å tenke på det så har jeg en voldsom "knitring" fra lydkortet mitt for tiden. Kan det ha noe med dette å gjøre? Dette er ikke det integrerte lydkortet (som forøvrig virker fint), men et SB-kort som jeg hadde i den gamle PCen min. Hva kan eventuelt være galt? Jeg har plassert det lengst bort fra skjermkort og nettkort... blåst det rent for støv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå