Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1999 Audi Concert - alternativ?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1999 Audi TT med originalt anlegg (ikke Bose-varianten). Anlegget består av en radio-og-kassettspiller (Audi Concert), cd-skifter og aktive høyttalere.

Disse anleggene har en kjent feil. Anleggene skal lagre siste-volum-innstilling når radioen slås av. Til dette har de en EEPROM. Men denne radio-serien lagrer for hver gang man justerer volumet i det hele tatt. EEPROM'en er utrolig nok full etter ca 10.000-50.000 ganger. Selve knotten fungerer helt fint (f.eks. til å stille balanse, bass, diskant osv). Feilen viser seg slik: når man stiller lyden, går den enten på SINNSYKT høyt, eller helt stille. Hvis man makker mye med knotten, kan man treffe et punkt som bare er litt for høyt. Dette står min på nå, og jeg tør knapt røre knotten.

Møller sier at de ikke kan fikse det. "Jeg må kjøpe ny radio". Jeg har funnet flere elektronikkfirma f.eks. i England som fikser dette for ca 1500 kroner inkl frakt. Jeg er litt skeptisk til å sende den så langt (og være uten radio så lenge). Så da har jeg noen spørsmål:

*Er det noen i Norge som bytter ut denne EEPROM'en? Det er en MC68HC05 (Motorola mikrokontroller).

*Finnes det noen gode alternative anlegg som passer rett inn i bilen i stedet, evt med en slags "ramme" så det passer? Det må altså takle de aktive høyttalerne, og det må være pent å se på! Og det må gjerne være hos et firma som ikke skal ha tusenvis av kroner for å montere det også. Alt av kabling og høyttalere vil jeg altså beholde.

*Bør jeg bare finne en ny radio, lik min gamle, på Ebay e.l.?

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...