slettet_konto Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 har du testet pvr-350 i freeBSD ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 har du testet pvr-350 i freeBSD ? 8737714[/snapback] Det viste seg å være enklere sagt enn gjort. Hadde store problemer med å få installert kortet. Måtte søke meg fram på mailinglister og lignende for å finne en port som fungerte. Og da jeg endelig fant en port som fungerte, kræsjet maskinen da jeg skulle sette riktig channel-set på kortet. Så foreløpig ser det ikke så bra ut. Men jeg gir ikke opp. Skal ta sommerferie snart, håper det skjer noe i sommer. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 nesten så jeg må teste mitt pvr-500 i freeBSD mer nøye jeg også fikk installert kortet men har ikke testet det i freeBSD , kortet fungerer både i Slackware med 2.6.18 kjerne å i nyeste ubuntu ( ut av boksen faktisk ) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 I Slackware fungerer kortet som bare det. Bruker MythTV sammen med PVR350. Før brukte jeg kdetv, men det fungerer ikke på PVR-kortet. Det er rett og slett deilig å se hvor bra det PVR-kortet faktisk fungerer. Helt noe annet enn den Pinnacle-møkka jeg hadde før. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 To kjappe spørsmål, stigfjel: 1. er det dette kortet du fikk fra Komplett? 2. bruker du TV-out på kortet eller via skjermkort? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 To kjappe spørsmål, stigfjel:1. er det dette kortet du fikk fra Komplett? 2. bruker du TV-out på kortet eller via skjermkort? 8741580[/snapback] 1. Ja, det er det kortet. 2. Kjører via skjermkort, da jeg ikke bruker en ekstern skjerm. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 2. Kjører via skjermkort, da jeg ikke bruker en ekstern skjerm.Okay, så du har ikke den PC'en koblet til en TV.Du har ikke tilfeldigvis lest noe rundt støtten for det? Jeg vurderer å kjøpe kortet til min "mediasenter" PC, men siden jeg ikke vet om jeg gidder å fikse TV-out via den integrerte ATi brikken, trenger jeg eksternt TV-out, enten via et nVidia kort eller via PVR kortet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 2. Kjører via skjermkort, da jeg ikke bruker en ekstern skjerm.Okay, så du har ikke den PC'en koblet til en TV.Du har ikke tilfeldigvis lest noe rundt støtten for det? Jeg vurderer å kjøpe kortet til min "mediasenter" PC, men siden jeg ikke vet om jeg gidder å fikse TV-out via den integrerte ATi brikken, trenger jeg eksternt TV-out, enten via et nVidia kort eller via PVR kortet. 8741660[/snapback] Joda, du kan sette opp en egen framebuffer for PVR-kortet. Det står i dokumentasjonen for ivtv-driveren hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå