Ramona Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Prøvde å ikke få så skarpe skygger denne gangen. Er dette bedre? sort-hvitt Endret 18. mai 2007 av Ramona Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg tror umiddelbart det er posituren jeg har vanskeligst for å svelge. Den er veldig stiv og oppstilt - Den gjør deg mer upersonlig en strengt talt nødvendig. Det ser ut som om du prøver å finne din "beste" side, og det er ikke nødvendig den mest interessante. Du har satset på en jevn belysning, noe som kan være bra nok - men husk at lys ikke bare gir deg et synlig bilde - men at det også er med på å definere form. Med det i bakhode kan du sikkert med fordel eksperimentere mer med lys du eventuelt skulle ha tilgjengelig i rommet - eventuelt lys utenfra gjennom et vindu fra siden. Det er absolutt mulig å eksperimentere med en annen vinkling og utsnitt også - Denne er veldig klassisk 2/3 frontal - noe som minner meg om skolebilder o.l. Se også hva du kan få til med dybdeskarphet - her er for mye knallskarpt etter min smak. Du kan godt ha gjenstander i bakgrunnen, bare sørg for å ha god avstand til dem så de blir godt kastet ut av fokus og du får en myk effekt. Nå ser det ut som du er ganske nær en vegg- ikke helt heldig. Lenke til kommentar
Ramona Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Takk for svar. Jeg sitter på det bildet, men ja, jeg var nok litt utilpass :!: Fint om du vil titte på mitt første selvportrett i den andre tråden min Det er et helt annet bilde. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei, dette syns jeg var bedre ja Du har fått bukt med mesteparten av skyggene. En reflektor holdt i fanget ditt ville sikkert kunne kaste lys inn på skyggepartiet under haken og fjernet dette, dersom ønskelig, er vel egentlig ikke nødvendig menmen. Syns også det gjorde seg med at du nå har spandert på ekstra luft over hodet Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå