MrBeach Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Prøvde en Titanium 5-dørs med 125 hk diesel i dag. Kjøreegenskaper: Kan bekrefte at den gir samme "vil kjøre mer" følelsen som BMW 3-serie og de beste fra VW. Nydelig styring! Utrolig spenstig ved frisk kurvekjøring, presis, godt veigrep, stabil og ikke minst svært rolig over dårlig norsk asfalt. Den føles mindre enn den er på svingete landevei, men stor og stabil ved cruising på motorvei etc. Motor/drivverk: Nydelig girkasse/cluch/bremser. Motoren ok, men litt trist. Kommer til å prøve 140HK også. Komfort: Svært behagelig fjæring, selv med sportspakke. Ingen duving, slag eller ulyder fra understellet. Bra lydnivå, subjektivt like bra som nye C200 K (som jeg nylig har prøvd). Plass: Mer enn nok. Min kamerat på ca. 195 cm. fikk akkurat plass bak seg selv. Bagasjerommet er digert, men med en litt stor lastekant (som ikke er der på stasjonsvognen). Opplevd kvalitet: Interiøret er etter min mening på et nivå midt mellom VW og Audi. Et kjempeløft for prisklassen. Bare lokket til hanskerommet kjennes skranglete. Det var også en svak, men irriterende skranglelyd fra midtkonsollen i bilen jeg lånte. Konklusjon: Første bilen jeg har kjørt som kan konkurrere med BMW/MB/Audi i objektive egenskaper og kjørefølelse/velvære bak rattet. PS: Så en nydelig Titanium X stasjonsvogn i sea-grey utstilt på Aker Brygge forrige helg. Den hadde flotte 18' felger (kun 1500 till. på T-X). Skinn/alcantara interiøret gir virkelig prikken over i-en. Den hadde også hekkspoileren som tidligere er omtalt her i forumet. Det er en ekstra stor spoiler (i tillegg til den som kan sees på bildene her) som passer godt til bilens eller spenstige design. Min drømme-Mondeo så langt. Flere som har kjørt ny Mondeo? Endret 18. mai 2007 av MrBeach Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Nå finnes det en tråd om nye Mondeo litt lenger nede, men kan gjerne svare her (Kanskje like praktisk å "flytte" tråden til originaltråden..) Jeg har også prøvekjørt nye Mondeo (skrev om dette i den andre tråden) og er enig i dine vurderinger. Skal bli veldig spennende å se hvordan norske biljournalister vurderer bilen i sine tester. Hørtes veldig fristende ut med 18" felger, særlig ettersom det koster kun 1500,- ekstra. Mon tro om det vil gå utover kjøreegenskapene? Mener du at denne utstillingsbilen hadde en annen spoiler bak enn de som vises på bilder? Lenke til kommentar
MrBeach Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Flyttet innlegget til den opprinnelige tråden. Har lest minst 1 prøvekjøring som sa 18' mot normalt ikke gikk ut over komforten. Men den bør kanskje prøves på sporete norske veier også. Angående spoileren har jeg ikke sett den jeg så på utstillingsbilen på bilder nei. Den er betydelig mer markert enn den som jeg tror er standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå