Eyewii Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hadde tenkt å formatere pcen min, og satte inn windows xp-home cd'en (cden er kjøpt på lovlig vis, ikke noe brente greier). Starter pcen på nytt, men får Disk boot failure, insert system disk and press enter. Trykker enter, og det samme skjer. Noen som har en løsning på problemet ? Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Har du satt CD-ROM som first boot device i BIOS? Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 har du tatt hd av boot lista ? min funker ikke med mindre jeg gjør det Lenke til kommentar
Eyewii Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Har gjort det og.. Prøvd med at det bare står CD-ROM der. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Sjekket at alle kablene er i orden? Lenke til kommentar
Eyewii Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 I grunn så har jeg det og. Fatter ikke hvorfor det ikke vil funke... Er åpen for flere forslag folkens =) Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 XP-CDen fri for riper og fettmerker? Lenke til kommentar
Eyewii Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Det er den... Har brukt den på en annen maskin, og der boota den rett opp. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Kan du boote den PCen i det hele tatt? Hvis du kan starte Windows, kan du da lese CDen? Denne siden inneholder mye informasjon om hvordan en CD skal boote: http://www.iol.ie/~krakowangus/bootupcd.htm Lenke til kommentar
HAG Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Sleit med samme problem, når eg la inn XP Pro på ei K6-2 maskin før påske. Løsninga blei og starte med floppyer, etter floppyene gikk XP lett inn fra CD etterpå. Her kan XP floppy'er hentes Lenke til kommentar
Eyewii Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Sleit med samme problem, når eg la inn XP Pro på ei K6-2 maskin før påske. Løsninga blei og starte med floppyer, etter floppyene gikk XP lett inn fra CD etterpå.Her kan XP floppy'er hentes 8644945[/snapback] Takker, prøver det nå =) Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Velg riktig språk- versjon og service pack i så fall, i forhold til det du har på Cd-en din. (home for home. NO for NO ikke ENU, eller pro for pro) Lenke til kommentar
Eyewii Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Har nå prøvd diskett-metoden, og laget 6 disketter med xp norsk boot, siden det er den norske jeg har, men når jeg skal sette inn diskett #2 får jeg: ntkrlmp.exe could not be loaded Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Bytt CD/DVD drev med det som sto i den maskinen som virka, evt. lån et drev. Det høres akkurat ut som du ikke har satt CD til first boot device, derfor tenkte jeg det kanskje var på tide å prøve et annet drev. Lenke til kommentar
behlol Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 slet hele harddisken med killdisk (liten trail prog kan lastes fra killdisk.com) som gjør jobben,,,,,,så instal xp fra cd/disk men velg den trege måten å formatere C: på ,,, hadde samme prob før og det løsnet seg .............. killdisk.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå