DigitalOverride Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Ser etter en bærbar pc og kom på multicom over en Elitegroup Green 732. Er det noen som har erfaringer med denne? Rent spesifikasjonsmessig er det en toppmodell, med alt en bruker kunne trenge, men jeg lurer litt på hvordan den er støymessig? Siden prosessoren er en P4 og ikke Mobile utgaven har jeg hørt at viftene nødvendigvis må være litt kraftigere... Noen som vet noe??? Lurer også på om noen har erfaringer med Elitegroup som firma... Hadde jo tross alt litt dårlige erfaringer med WinPad (host, hark!!). Ser jo at Elitegroup faktisk er et multinasjonalt firma med websider som dekker mesteparten av verden (selv om disse er en smule vanskelige å få tilgang til; juletider, anyone?) Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Kommer test av iBuddie XP i dag (30.12.02) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 I testen på Elitegroup i-buddie XP står det klart og tydelig at hvis du ikke er ute etter noe annet enn noe å skrive på så er nok ikke Elitegroup valget...... Er du fortsatt interresert i en mutasjon av bærbar og stasjonær så vil jeg anbefale Whitebox, som også er norsk og ganske pålitelig etter hva jeg har hørt. Utenom det er Acer billig og greit, men ingen kraftkjempe....... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Har kjøpt meg Green 732 p4 2,53GHz hos multicom. Jeg er stort sett storfornøyd...... Litt tekniske detaljer som jeg har funnet ut..... -Levert med 2 x 256Mb Apacer PC2100 DDR266 RAM = ingen ledige slot'er. Men 512 skulle holde noen år for meg så...skit au. -Levert med QSI (Quanta Storage Incorporated) SBW-241: 24X Brenn 8X overbrenn 8X DVD les og 24X CD les combo drev. Kan foreløpig ikke gjøres sonefri(DVD). -Leveres med WinDVD(bra program) og Easy CD creator 5 (dritt etter min mening.... holder meg til Nero, CD-Mate og CloneCD). + en driver og manual CD. -ATI Radeon 9000 M9 skjermkort, glimrende...beste som fins til bærbare pr i dag. ikke hatt et problem med dette så langt. TV-Ut som funker glimrende. -SiS 645DX brikkesett + Southbridge. -Ok lydkort men støtter ikke EAX eller A3D 3D lyd. -har nettverk, modem, trådløst nettverk, firewire, 4x usb 2.0 = meget bra. Har ikke hatt et eneste problem med noen ting så langt, alle spill går flytende..... Eneste minuset er at den støyer en del (2 vifter) og at høyttalerene sitter der det er naturlig å hvile håndleddene når man bruker tastaturet + batterilevetid er ca 1,3 timer ved intensiv spilling. Operativsystem følger ikke med. Ja tastaturet er Norsk! Men er du på jakt etter bærbar så ta en titt på den fujitsu siemens PC'en som er på salg hos elkjøp nå. 20.000,- for p4 2,8 512MB RAM, osv Denne tror jeg også har Radeon 9000 skjermkort. Da får du et mer kjent merke + mer software og OS + litt kraftigere CPU for samme prisen som Elitegroup sin........ Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Glimrende... Takk for kjempesvar, OC-Freak. Skal jammen se på den Fujitsuen på Elkjøp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå